Když se před 5 lety začal Opel Insignia poprvé prodávat, reklamní slogan hlásal, že se jedná o nejlepší auto s bleskem ve znaku. Teď se Opel chlubí znovu a tvrdí: Insignia je nejchytřejší auto, které jsme kdy vyrobili. No ještě aby mi tak kecalo do řízení …. někdy stačí „chytrý“ spolujezdec.
Vlajková loď Rüsselsheimské automobilky prošla výraznou modernizací. Některé změny jsou viditelné na první pohled. Nová je například přední maska. Vozy vybavené tempomatem s funkcí automatického udržování vzdálenosti mají masku plastovou. Rozdílná a podle mě i vzhledově povedenější jsou jak přední, standartně bi-halogenová, světla, tak i zadní, které hlavně v noci mají výrazný „světelný podpis“ automobilky Opel.
Přepracován byl také podvozek – až 60% dílů bylo vylepšeno a vyladěno k ještě lepším jízdním vlastnostem. A když už jsme u toho, pojďme si říct, jak nová Insignia jezdí, protože to u mnohých, díky Bohu, stále rozhoduje (a ne barva nebo spotřeba)
Jako první jsme ke krátkému svezení měli k dispozici novinku – Insignii Country Tourer (na fotkách v bílé barvě). Oplastovaná verze s pohonem 4×4 byla, i přes svou hmotnost hodně přesahující půldruhé tuny, docela svižná a mrštná. Jasně, žádný kolibřík a lehkonožka to není, ale na velký rodinný kombík (a ještě zvýšený o 20 mm) to bylo příjemné svezení a za volantem rozhodně „nadváhu“ necítíte. Svou zásluhu na tom určitě měli i adaptivní tlumiče, které jsou u verze Country Tourer standartní.
Pokud budete chtít vůz s turbodieslovým motorem, musí vám stačit čtyřválcový dvoulitr. Opel ho nabízí ve výkonových variantách od 120 do 195 koní. Mimochodem zmíněný 2.0 CDTI má původ ve starém dobrém italském JTD.
Motor | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI (ecoFlex) |
2.0 CDTI | 2.0 CDTI (ecoFlex) |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M / 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 81/4000 | 88/4000 | 96/4000 | 103/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 300/1750 | 300/1750 | 350/1750 | 350/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 195 | 205 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,1 | 11,9 | 11,1 | 10,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 3,7 | 5,3 | 3,7 |
Motor | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI 4×4 | 2.0 CDTI BiTurbo | 2.0 CDTI BiTurbo 4×4 |
Převodovka | 6M / 6A | 6M / 6A | 6M / 6A | 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 120/4000 | 120/4000 | 143/4000 | 143/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 350/1750 | 350/1750 | 400/1750 | 400/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 220 / aut. 210 | 215 / aut. 210 | 230 / aut. 229 | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 / aut. 11,2 | 10,2 / aut. 10,5 | 8,7 / aut. 8,8 | 9,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,3 / aut. 5,3 | 5,3 / aut. 6,2 | 4,7 / aut 5,6 | 6,2 |
Ale zvolit si můžete i z pestré palety benzínových pohonných jednotek. Od čtrnáctistovky po dva-osmičku. K dalšímu krátkému svezení jsem si vybral zbrusu novu 1.6 Turbo SIDI o výkonu 125 kw (170 koní) v krásné červené barvě. A musím říct, že tento motor mě zaujal daleko víc, než předchozí turbodiesel. Motor má v širokém spektru otáček dostatek síly. Maximální hodnota točivého momentu je totiž k dispozici už od 1650 ot./min.
Motor | 1.8 EcoTec | 1.4 Turbo | 1.6 Turbo SIDI | 2.0 Turbo 4×4 | 2.8 V6 Turbo EcoTec 4×4 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M / 6A | 6M / 6A | 6M / 6A |
Zdvihový objem [cm3] | 1796 | 1364 | 1598 | 1998 | 2792 |
Počet válců/ventilů | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 6/24 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/6300 | 103/4900 | 125/6000 | 184/5300 | 238/5250 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 175/3800 | 200/1850-4000 | 260/1650-3200 | 400/2500 | 435/5250 |
Max. rychlost [km/h] | 207 | 205 | 215 / aut. 205 | 242 / aut. 240 | 270 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 10,9 | 9,8 / aut. 10,4 | 7,5 / aut. 8,4 | 6,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,2 | 5,3 | 6,1 / aut. 6,6 | 8,0 / aut. 8,3 | 10,6 |
Už teď se těším na test, kdy se s novou Insignií seznámíme důkladněji. Ale nejen nové motory jsou zbraní tohoto auta. Jak jsem zmínil v úvodu, Opel tvrdí, že se jedná o nejchytřejší vůz, který kdy vyrobil. Proč? Je to díky systému Itellilink. Jedná se o nový multimediální systém, který se ovládá přes 8″ dotykovou obrazovku. Bude pracovat s jakýmkoliv „chytrým“ mobilním telefonem, protože v sobě má své vlastní aplikace a z telefonu si bere v případě potřeby jen internetové připojení. To znamená, že ať máte android, iOS nebo Windows Phone, tak se v žádném případě nemusíte bát konektivity. Opel naíc chystá pro svůj systém Intellilink vlastní „appstore“ tedy obchod s aplikacemi, které si můžete do Insignie nahrát. Zadávat údaje třeba navigačnímu systému můžete třemi způsoby. Pomocí dotykové obrazovky, hlasu a nebo také díky „touchpadu“ který znáte z notebooku. Opel má totiž pod řadící pákou dotykovou plochu, díky které se můžete pohybovat po obrazovce multimediálního systému jako byste ovládali notebook, ale u Insignie má ještě jedno vylepšení. Například zadávání názvu měst nebo jiných povelů můžete provádět psaním jednotlivých písmen. Systém totiž umí rozpoznat vámi napsané písmena.
Jak moc dobře to funguje zjistíme až v praxi. Jak jsem říkal, těším se na test, protože s klidným svědomím můžu říct, že po krátkém svezení si myslím, že tohle opravdu byl nejlepší a nejchytřejší Opel, který jsem kdy řídil.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.