Volvo S80 AWD je vybaveno stejným elektronicky řízeným systémem pohonu všech kol, jaký je používán i u modelů Volvo S60, V70 a XC. Volvo S80 AWD má pětiválcový motor 2.5 T s nízkotlakým přeplňováním a automatickou převodovkou. Podvozek má dynamické nastavení, aby byly zajištěny stabilní a konzistentní jízdní vlastnosti.
Součástí standardní výbavy je systém automatického vyrovnávání světlé výšky, který brání ztrátě jízdní stability, pokud je vozidlo plně naloženo. Jako volitelná výbava je nabízen systém dynamické stability a řízení trakce DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).
Systém AWD ve vozech Volvo je založen na stálém pohonu všech kol. Točivý moment je v závislosti na povrchu vozovky a na stylu jízdy automaticky rozdělován mezi kola přední a zadní nápravy. Toto rozdělování probíhá elektronicky a zcela plynule. Při normální jízdě na suché vozovce je vozidlo téměř výhradně poháněno předními koly. Pokud se podmínky zhorší a přední kola mají tendenci prokluzovat, je více výkonu automaticky přenášeno na zadní kola. Tato změna rozdělení výkonu probíhá velmi rychle a řidič ji ani nezaznamená.
Při zrychlování systém AWD bleskově určí optimální distribuci, která nejlépe odpovídá stavu vozovky – díky tomu může být výkon motoru plně využit pro rozjezd. Při zatáčení je točivý moment poměrně rozdělován mezi kola přední a zadní nápravy tak, aby byly zachovány neutrální jízdní vlastnosti. Pokud řidič při průjezdu zatáčkou začne zrychlovat, je točivý moment rozdělen tak, aby vůz zůstal stabilní a choval se neutrálně.
Volvo S80 je vybaveno stejným typem elektronicky řízené hydraulické spojky, jako ostatní modely AWD značky Volvo. Tato hydraulická spojka byla vyvinuta ve spolupráci se švédskou společností Haldex AB. Hydraulická spojka může být aktivována a deaktivována za méně než 100 milisekund, změnu rozdělení hnací síly řidič tedy ani nezaznamená. Stačí, aby se přední kola otočila o čtvrtinu otáčky více než zadní kola a maximum točivého momentu je ihned přeneseno na zadní nápravu. Maximální podíl točivého momentu přenášený na zadní kola je přibližně 70 %. Při akceleraci se zadní kola nikdy nemohou otáčet rychleji než přední.
Elektronická řídící jednotka spojky systému AWD přijímá informace z různých míst vozu. Otáčení kol registrují senzory systému ABS, které neustále měří rychlost otáčení každého kola. Je sledována též úroveň sešlápnutí plynového pedálu. Řídící systém dále sleduje točivý moment a otáčky motoru, případně úroveň brždění. Tyto informace jsou zkombinovány a výsledkem je nejefektivnější možné rozdělování točivého momentu v každé situaci.
Hydraulická spojka rozděluje točivý moment mezi nápravy, avšak ne mezi pravou a levou polovinu vozu. Z tohoto důvodu jsou modely Volvo AWD vybaveny také trakčním systémem TRACS – a to na přední i na zadní nápravě. Systém TRACS plynule rozděluje trakční sílu mezi jednotlivé strany tím, že přibrzdí prokluzující kolo a tím se více výkonu přenese na druhé kolo na stejné nápravě. Funkce systému TRACS je založena na informacích přicházejících ze senzorů ABS, umístěných na jednotlivých kolech.
Systém AWD ve voze Volvo S80 nemůže být kombinován s technologií aktivního podvozku FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.