Kdo by se netěšil usednout za volant Fordu Mondea ST220 s novým nejvýkonnějším motorem, který byl uveden v minulém roce na náš trh. Nový benzinový čtyřiadvacetiventilový třílitrový vidlicový šestiválec Duratec ST 3.0 V6 24V dosahuje maximální výkon 166 kW (226 k) při 6150 ot/min a nejvyšší točivý moment 280 Nm při 4900 ot/min. S tímto motorem dokáže Mondeo ST220 zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7,4 sekund, jeho maximální rychlost činí 243 km/h.
Po usednutí za volant a nastartování motoru jsem ocenil jeho kultivovaný klidný chod bez vibrací a nízkou hladinu hluku v interiéru vozu – právě takovou, která poskytuje při řízení sportovního vozu řidiči nejen požitek z jeho vedení, ale umožňujeme mu sluchovým vnímáním využívat nejoptimálnější otáčky motoru a nejvhodnější moment řazení rychlostí pro dosažení vysokých průměrných rychlostí i ve velmi členitém terénu s prudkými zatáčkami.
Při testovacích jízdách mně umožnil dosažení vysokých rychlostí nejen výkonný motor, ale i speciálně upravená pětistupňová manuální převodovkou Ford MTX75, která se lehce a přesně ovládá a samozřejmě podvozek modelů řady Mondeo, který byl pro použití v novém typu ST220 naladěn tak, aby odpovídal vysokému výkonu motoru a dynamickému stylu jízdy a současně zaručoval vysoký jízdní komfort i na méně kvalitních silnicích. V prudkých zatáčkách i při vysoké rychlosti vůz přesně držel stopu a přes vysokou rychlost jsem cítil vysoký stupeň bezpečí a jistoty ve vedení vozu. K tomu jistě velikou měrou přispívá vybavení Mondea ST220 výkonným brzdovým systémem ABS s brzdovým asistentem, protiprokluzovým systémem TCS a elektronickým stabilizačním systémem ESP, jehož uplatnění jsem zřetelně vnímal vždy v momentech, kdy se vůz dostával na samou hranici smyku. K pocitu jistoty při vedení vozu též přispívají přední anatomická sedadla Recaro s výborným bočním držením.
K motoru bych chtěl poznamenat, že ventilový rozvod nového motoru nevyžaduje žádnou údržbu ani seřizování a že motor je vybaven chladičem oleje, který zabezpečuje, že se olej v motoru po jeho spuštění rychleji zahřeje na provozní teplotu a naopak při provozu na vyšší výkon se olej ochlazuje.
Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 10,2 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřeby vyšší o 0,7 litru – musím ale poznamenat, že jsem jezdil s cílem dosáhnout vyšší průměrnou rychlost a ve městě zpravidla ve špičce.
Mondeo ST220 se vyrábí mimo verze testovaného sedanu ještě jako praktické kombi. Originální designerské prvky použité v interiéru i exteriéru vozu odlišují verze Mondeo ST220 od ostatních představitelů populární modelové řady Mondeo a propůjčují jim punc exkluzivity komfortu. Obraz elegantního sportovního modelu Mondeo ST220 dotvářejí osmnáctipalcová kola s atraktivními šestnáctipaprskovými litými ráfky, aerodynamické prvky karoserie, dvojice výfuků z leštěného nerezového plechu. Originálně stylizovaná palubní deska potvrzuje sportovní charakter vozu.
Do výbavy vozů Mondeo ST220 patří řada prvků potvrzujících, že S220 je špičkovou verzí Mondea. Důležité místo má Fordův inteligentní ochranný systém IPS (Intelligent Protection System), jehož základním prvkem jsou dvoustupňové čelní airbagy, které se naplňují podle druhu a intenzity nárazu. IPS zahrnuje vedle čelních airbagů také boční a průběžné hlavové airbagy – všechny uvedené airbagy jsou v základní standardní výbavě Forda ST220. Stejně tak jsou v základní výbavě mimo výše již uvedené i palubní počítač, xenonové světlomety se systémem samočinné regulace úhlu paprsku a ostřikovači, přední mlhová světla, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, alarm, dálkově ovládané centrální dvojité zamykání, elektronicky řízená klimatizace, rádio s CD měničem na 6 CD s dálkovým ovládání na sloupku řízení, metalický lak, zadní spoiler atd. Na přání se mimo jiné montuje elektricky ovládané střešní okno, parkovací pilot, vyhřívané čelní sklo, tempomat a navigace.
Ceny jsou následující: Ford Mondeo ST220 s novým šestiválcovým motorem Duratec ST 3.0 V6 24V 1 080 000 Kč (Kombi po 30 000 Kč více). Ceny obsahují bohatou standardní výbavu v tomto článku převážně uvedenou. (Uvedené ceny jsou včetně DPH.)
Poznámka k fotografiím: Testovaný vůz měl zimní pneumatiky a proto neměl osmnáctipalcová kola s atraktivními šestnáctipaprskovými litými ráfky.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů