Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Na našich silnicích potkávám stále více terénních osobních aut různých značek. Jedním z nich i Ford Explorer, který je vyráběn v Americe. Explorer s černým metalickým lakem, bohatým chromováním a mohutnými pneumatikami, kterého jsem přebíral k testování, na mě zapůsobil opravdu vznešeným, imposantním dojmem. Pětisedadlová prostorná luxusní karoserie spolu s náhonem na všechna čtyři kola je předurčena k využití volného času a získání energie pro efektivní tvůrčí pracovní činnost.

Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Při usednutí za volant tohoto luxusního vozu s maximální výbavou již ve standardním vybavení jsem získal především pocit bezpečí. Nejen proto, že ostatní osobní auta jsem přehlížel s nadhledu, ale zřejmě i protože mohutnost Exploreru mně dávala pocit jistoty, že i při případné srážce mněnemohou ostatní řidičizpůsobit vážná zranění. Komfort vybavení vozu není samoúčelný: anatomické přední sedačky všestranně seřiditelné, nastavitelnost volantu, ergonomicky umístěné ovládače a přístroje, které jsou velmi dobře sledovatelné, to vše jistě přispívá k bezpečnému ovládání vozidla a bezpečné jízdě. Tak jako i automatická pětirychlostní převodovka, která mě umožnila jak v terénu tak i na silnici plně se soustředit na jízdu. Ovládání automatické převodovky umožňuje předem si zvolit podle projížděného terénu až do kterého stupně bude automatická převodovka řadit. Nesporným kladem je i skutečnost, že pokud prokluzují zadní poháněná kola, se automaticky zapíná i pohon přední nápravy. Samozřejmě, že je možné zapojit elektrickým ovládačemi stálý pohon všech kol a při těžkém terénu zařadit i redukci. Výška karoserie nad zadní osou je automaticky vyrovnávaná podle váhy nákladu. Na dálnici jsem plně využíval tempomat: po mnou zvolené rychlosti ručička rychloměru prakticky stála na stejné hodnotě bez ohledu na sklon silnice. Pérování na kvalitních silnicích je velmi dobré,na špatných úsecích jsem však pociťoval mírné odskakování zadní nápravy.

Ford Explorer – automat na silnici i v terénu


Tichý šestiválcový motor o objemu 4 litrů o výkonu 206 k (152 kW) má podle mého názoru plně dostačující výkon i pro tento přes dvě tuny vážící vůz. Maximální krouticí moment 340 Nm dosahuje motor již při 3 000 ot/min. Při rozumné jízdě jsem točil motor okolo 2 000 ot/min. Průměrnou spotřebu při asi padesátiprocentní jízdě po Praze jsem měl necelých 14 l na 100 km, což je o něco méně než udávávýrobce: mimo město 11,1 l a ve městě 18,2 l na 100 km.


Explorer dlouhý 481 cm a široký i se zpětnými zrcátky 206 cm poskytuje všem cestujícím dostatek místa, jeho velký zavazadlový prostor má obsah 1233 litrů, při sklopení zadních sedadel pak 2294 litrů.


Využitelnost Explorera v těžkém terénu je omezena jeho světlou výškou 167 mm, předním nájezdovým úhlem 26 stupňů a zadním 18 stupňů.


Již standardnívýbava Exploreru obsahuje tónovaná skla, střešní nosič,přední a zadní mlhová světla, přední stěrač s regulací, stěrač a ostřikovač zadního vyhřívaného skla, chromované ocelové ráfky, elektricky ovládané odemykání a zamykání všech pěti dveří jedním tlačítkem, zvukovou signalizaci rozsvícených světel, dělené zadní sedadlo, možnost nastavení kůži potaženého volantu, osvětlení zavazadlového prostoru, podlahové háčky pro zajištění nákladu, klimatizaci, airagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač řízení, imobilizér, alarm, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná přední sedadla v šesti směrech s bederní opěrkou, elektricky ovládaní předních i zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, tempomat a radiopřehrávač s automatickou elektricky vysunovatelnou anténou. Cenu ve výši 1 080 005 Kč vzhledem k opravdu bohatému standardnímu vybavení hodnotím jako relativně nízkou.


Ford Explorer – automat na silnici i v terénu

Jako doplňkové vybavení lze objednat elektricky ovládané střešní okno s palubním kompasem a světly pro čtení map v zadní části vozu, metalický lak a kožené čalounění. Dále je možné objednat profilové stupačky, přední ochranný oblouk z nerezové oceli, pevné tažné zařízení arůzné drobné vylepšení jako podlahové rohože atd.

Firma Ford ve svých materiálech zdůrazňuje péči, kterou věnovala bezpečnosti cestujících Exploreru v rámci svého programu DSE, který sleduje jak předejít nehodám tak zabránit riziku vážného zranění v případě srážky.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...