Při usednutí za volant tohoto luxusního vozu s maximální výbavou již ve standardním vybavení jsem získal především pocit bezpečí. Nejen proto, že ostatní osobní auta jsem přehlížel s nadhledu, ale zřejmě i protože mohutnost Exploreru mně dávala pocit jistoty, že i při případné srážce mněnemohou ostatní řidičizpůsobit vážná zranění. Komfort vybavení vozu není samoúčelný: anatomické přední sedačky všestranně seřiditelné, nastavitelnost volantu, ergonomicky umístěné ovládače a přístroje, které jsou velmi dobře sledovatelné, to vše jistě přispívá k bezpečnému ovládání vozidla a bezpečné jízdě. Tak jako i automatická pětirychlostní převodovka, která mě umožnila jak v terénu tak i na silnici plně se soustředit na jízdu. Ovládání automatické převodovky umožňuje předem si zvolit podle projížděného terénu až do kterého stupně bude automatická převodovka řadit. Nesporným kladem je i skutečnost, že pokud prokluzují zadní poháněná kola, se automaticky zapíná i pohon přední nápravy. Samozřejmě, že je možné zapojit elektrickým ovládačemi stálý pohon všech kol a při těžkém terénu zařadit i redukci. Výška karoserie nad zadní osou je automaticky vyrovnávaná podle váhy nákladu. Na dálnici jsem plně využíval tempomat: po mnou zvolené rychlosti ručička rychloměru prakticky stála na stejné hodnotě bez ohledu na sklon silnice. Pérování na kvalitních silnicích je velmi dobré,na špatných úsecích jsem však pociťoval mírné odskakování zadní nápravy.
Tichý šestiválcový motor o objemu 4 litrů o výkonu 206 k (152 kW) má podle mého názoru plně dostačující výkon i pro tento přes dvě tuny vážící vůz. Maximální krouticí moment 340 Nm dosahuje motor již při 3 000 ot/min. Při rozumné jízdě jsem točil motor okolo 2 000 ot/min. Průměrnou spotřebu při asi padesátiprocentní jízdě po Praze jsem měl necelých 14 l na 100 km, což je o něco méně než udávávýrobce: mimo město 11,1 l a ve městě 18,2 l na 100 km.
Explorer dlouhý 481 cm a široký i se zpětnými zrcátky 206 cm poskytuje všem cestujícím dostatek místa, jeho velký zavazadlový prostor má obsah 1233 litrů, při sklopení zadních sedadel pak 2294 litrů.
Využitelnost Explorera v těžkém terénu je omezena jeho světlou výškou 167 mm, předním nájezdovým úhlem 26 stupňů a zadním 18 stupňů.
Již standardnívýbava Exploreru obsahuje tónovaná skla, střešní nosič,přední a zadní mlhová světla, přední stěrač s regulací, stěrač a ostřikovač zadního vyhřívaného skla, chromované ocelové ráfky, elektricky ovládané odemykání a zamykání všech pěti dveří jedním tlačítkem, zvukovou signalizaci rozsvícených světel, dělené zadní sedadlo, možnost nastavení kůži potaženého volantu, osvětlení zavazadlového prostoru, podlahové háčky pro zajištění nákladu, klimatizaci, airagy řidiče a spolujezdce, ABS, posilovač řízení, imobilizér, alarm, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky nastavitelná přední sedadla v šesti směrech s bederní opěrkou, elektricky ovládaní předních i zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, tempomat a radiopřehrávač s automatickou elektricky vysunovatelnou anténou. Cenu ve výši 1 080 005 Kč vzhledem k opravdu bohatému standardnímu vybavení hodnotím jako relativně nízkou.
Jako doplňkové vybavení lze objednat elektricky ovládané střešní okno s palubním kompasem a světly pro čtení map v zadní části vozu, metalický lak a kožené čalounění. Dále je možné objednat profilové stupačky, přední ochranný oblouk z nerezové oceli, pevné tažné zařízení arůzné drobné vylepšení jako podlahové rohože atd.
Firma Ford ve svých materiálech zdůrazňuje péči, kterou věnovala bezpečnosti cestujících Exploreru v rámci svého programu DSE, který sleduje jak předejít nehodám tak zabránit riziku vážného zranění v případě srážky.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů