Bohatáa zajímavá třicetiletáhistorie tohoto vozu je obsahem samostatného obsáhlého článku „30 let Escortu“. Článek obsahuje řadu jeho postupných konstrukčních inovací, sportovních úspěchů a dalších zajímavých informací.
Ani v letošním roce, přesně 30 let od zahájení výroby, se Escort stále ještě nechystá na zasloužený odpočinek – a to ani přes to, že Ford rozjíždí výrobu dalšího vozu nižší střední třídy – dlouho očekávaného Fordu Focus. Oba modely by se měly nadále doplňovat s tím, že zákazníci požadující vzrušující design, zcela jiný pohled na vůz daného segmentu a nejnovější technické prvky zvolí spíše Focus, zatímco konzervativnější motoristé vyznávající spíše klasicky laděné vozy budou nadále volit Ford Escort.
Výroba Fordu Escortu proto pokračuje, a sice ve verzi s motory 1,6 1 a 1,8 TD. Zákazníci dnes mohou volit mezi pětidveřovým hatchbackem nebo prostorným kombi, přičemž obě karosářské verze se nadále dodávají v jediné výbavě. Oba motory :mají shodný výkon 66 kW a vynikají nízkou spotřebou paliva, kultivovaností a pružností. Ve spojení s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou poskytují solidní dynamické vlastnosti. Escort 1,6 Zetec 16V akceleruje z klidu na 100 km/h za 12,2 s a má největší rychlost 177 km/h. Verze se vznětovým motorem zrychlí na 100 km/h během 11,6 s a dosahuje rychlostního maxima rovněž 177 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8,0 1 benzinu, resp. 6,5 1 nafty na 100 km.
Velmi bohatě vybavený Ford Escort pokračuje ve strategii, která z něho v minulém roce udělala nejprodávanější importované auto v ČR. Ford totiž místo nejnižších cen zvolil strategii rozumné ceny kombinované s bohatou výbavou už v základní verzi. Navíc i v případě Escortu MY 1999 FMC pokračuje v osvědčené strategii shodných cen pro různé varianty vozů. Hatchback i kombi tak stojí stejně, k základní výbavě patří například: airbag řidiče, přední světlomety do mlhy, imobilizér, třetí brzdové světlo, posilovač řízení, dělené zadní opěradlo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, analogové hodiny a řada dalších prvků.
Mimo to je v nabídce bohatá škála zvláštních výbav od elektricky ovládaných oken až po klimatizaci. Ford Escort 1,6 1 stojí 356 900 korun, Escort 1,8 TD398 900 korun. Mezi hlavní trumfy Fordu Escort patří elegantní a praktická karoserie, výkonné a úsporné motory, vysoká spolehlivost a velmi dobré jízdní vlastnosti.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.