Podíl Fordu na evropském automobilovém trhu vzrostl v roce 2002 na  8,7 %

Celkově Ford v roce 2002 v Evropě prodal 1 515 000 automobilů.

Ford je jedním z mála výrobců, který zvýšil svůj podíl na evropském trhu. Úspěch je o to větší, že celkový prodej na evropském trhu v roce 2002 byl nižší než v roce 2001. navzdory slábnoucímu a silné konkurenci za rok 2002. Za to vděčíme zejména. Na dobrých prodejních výsledcích v roce 2002 se především podílela silná produktová řada Fordu.


Nejúspěšnějším evropským modelem Fordu byl i v roce 2002 Focus 544 100 prodanými kusy a rekordními prodeji v Británii, Španělsku, Irsku, Švédsku, Dánsku, Polsku, Řecku, Maďarsku a dalších zemích. V Británii byl Ford Focus loni vůbec nejprodávanějším novým vozem – a to již čtvrtý rok po sobě! Na evropském trhu si Focus přitom drží pozici třetího nejprodávanějšího vozu.


Mezi užitkovými vozy dominuje evropskému trhu Ford Transit, který svůj podíl na trhu dokázal zvýšit na 6,6 % evropského trhu. Zajímavé je, že ze všech evropských zemí má Transit největší podíl na trhu právě v České republice, kde mu patří 27,2 % v jeho segmentu a 19,7 % mezi lehkými užitkovými vozy.


Největších úspěchů z evropských zemí dosáhl Ford v Británii. Jeho celkový podíl na britském trhu byl totiž 16,5 %. Ford je v Británii nejprodávanější značkou již 26 po sobě jdoucích let.


Během roku 2002 dokázal Ford zvýšit svůj podíl na mnoha evropských trzích, například v Itálii, Španělsku, Nizozemsku, Řecku – a také v České Republice. V Turecku se vloni Ford stal poprvé v historii vůbec nejprodávanější značkou.


Od roku 2000 dokázal Ford of Europe snížit své náklady v Evropě o 1,3 miliardy dolarů. Přitom ale zavedl do výroby rekordní množství novinek a výrazně zvýšil kvalitu svých vozů.


V roce 2002 dosáhl Ford v Evropě nejvyšší úrovně spokojenosti svých zákazníků. Například majitelé nové Fiesty jsou se svým vozem o celých 20 % spokojenější, než tomu bylo u předcházejícího modelu.


Využití výrobních kapacit v Evropě se zvýšilo ze 71 % v roce 1999 až na 95 % v roce 2002 a Ford přitom ve svých závodech v Kolíně nad Rýnem a Valencii zavedl tzv. flexibilní výrobu, tj. výrobu více modelů na jedné výrobní lince.


V České republice Ford za rok 2002 prodal celkem 7807 vozů tj. o 9 % více než v roce 2001, a to přesto, že celkový trh novými automobily klesl téměř o 3 procenta.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...