V pondělí tento týden sjel první vůz Mazda2 z výrobní linky továrny Ford ve Valencii

Mazda dosáhla významného milníku ve své historii – zahájila výrobu svého prvního modelu v Evropě.

První vozy Mazda2 se dostanou k dealerům Mazdy po celé Evropě v průběhu března – dubna 2003. Ceny vám včas oznámíme.


Fotografie: první Mazda2 sjíždí z výrobní linky ve Valencii, další jsou z pařížského mezinárodního autosalonu 2002:

V pondělí tento týden sjel první vůz Mazda2 z výrobní linky továrny Ford ve Valencii
V pondělí tento týden sjel první vůz Mazda2 z výrobní linky továrny Ford ve Valencii
V pondělí tento týden sjel první vůz Mazda2 z výrobní linky továrny Ford ve Valencii
V pondělí tento týden sjel první vůz Mazda2 z výrobní linky továrny Ford ve Valencii


Mazda plánuje u tohoto modelu roční výrobu 40.000 vozů, které budou určeny výhradně pro evropské trhy. Mazda2 je druhým modelem, který přichází v rámci oživení značky Mazda, v rámci „Millennium Plan“. Stejně jako novinka Mazda6 byl i tento vůz designován a vyvíjen specificky s cílem naplnit potřeby, poptávku a očekávání evropských zákazníků. Aby Mazda dosáhla tohoto cíle, pracuje v továrně ve Valencii 70 inženýrů z Japonska.


Vícepresident pro prodej Mazda Motor Europe Dan Morris řekl: „Evropa hraje velice důležitou a rostoucí roli v rámci celosvětových snah značky Mazda. Uvedení vozu Mazda6 bylo obrovským úspěchem jak u médií, tak u zákazníků – rychle jsme reagovali na trendy trhu a doplnili poslední generaci dieselového motoru s technologií common-rail. Nyní Mazda zahájila výrobu vozů v Evropě prostřednictvím svého partnera, značky Ford.“


Obě společnosti dosáhnou díky maximální synergii snížení nákladů a zvýšení efektivnosti. Pro Ford znamená zařazení Mazdy2 do výrobního programu to, že továrna ve Valencii je kompletně flexibilní a schopná vyrábět dva rozdílné vozy na společné montážní lince. Mazda2 pomůže budovat povědomí o značce v Evropě, stejně tak jako omladit zákaznickou databázi a dosáhnout růstu v segmentu malých vozů. Výroba v Evropě znamená pro Mazdu také výrazné z pohybu měnového kursu jenu.


Cíle Mazdy v Evropě se odvíjejí od prodejních výsledků roku 2002, kdy bylo navzdory nepříznivým tržním podmínkám vyrobeno 182.000 vozů a tím bylo oproti roku 2001 dosaženo 11% růstu. Mazda nyní aspiruje na objem prodeje 210.000 vozů v Evropě v roce 2003, což znamená 15,4 % růst oproti roku 2002.


Mazda2 je příjemným vozem do města, zaměřená především na mladé a aktivní zákazníky. Mazda2 je druhým modelem Mazdy nové generace a Mazda předpokládá, že bude podpořena vysoce úspěšným vstupem Mazdy6, díky její dynamice, univerzálnosti, funkčnosti, výkonu a jedinečné kvalitě a zpracování.


Nový model Mazda2 má vysoce tuhou karoserii a řadu bezpečnostních prvků, včetně dvoufázových airbagů řidiče a spolujezdce, s možností dodatkové výbavy v podobě bočních a okenních airbagů. Všechny vozy jsou vybaveny systémem EBA, jako dodatková výbava jsou podle stupně výbavy nabízeny také ABS s EBD a DCS. Na většině evropských trhů se bude Mazda2 prodávat se čtyřmi benzinovými motory 1.25, 1.4 a 1.6 litru o výkonu 75, 80 a 100 k a motorem naftovým 1.4 litru s technologií common-rail o výkonu 68 k.


(Mazda Motor Corporation byla založena v Japonsku v roce 1920 s kanceláří v Hirošimě. Mazda založila a má vlastní výrobní závody v 15 zemích světa – navíc k těm, které má v Japonsku. Svoje vozy vyváží do více než 150 zemí a regionů a zaměstnává na 20.000 lidí. Společnost dosáhla za fiskální rok 2001 čistého zisku 71 mil. EUR a prodeje 948.000 vozů. Akcie Mazda Motor Corporation jsou obchodovatelné na japonské burze. 33,4 % společnosti vlastní Ford Motor Company.)

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...