Citroen C3 získal 385 bodů. Po několika národních cenách tak získal Citroen C3 další mezinárodní prvenství. Rozhodnutí poroty naznačuje, že Citroen C3 je nejlepší volbou pro mnoho kupujících ze střední a východní Evropy.
Při hlasování o vítězi vzala porota v úvahu 13 kritérií. Každému z těchto kritérií přísluší určitý počet bodů, který odráží jeho různou důležitost při závěrečném hlasování o každém automobilu. Cena representovaná 60 dostupnými body (z celkového počtu 240 bodů), které se rozdělí mezi sedm finalistů, je nejdůležitější. Každý z dalších údajů, významných pro daný region jako jsou distribuční síť, dostupnost servisů a náhradních dílů, spotřeba pohonných hmot a všestranné uplatnění a objem zavazadlového prostoru, je hodnocen 20 body. Celkově všem těmto pro zákazníky z regionu specifickým kriteriím náleží více jak polovina celkového počtu bodů. Další kritéria, která jsou pro všechny evropské země společná, tzn. nové technologie, jízdní vlastnosti, dynamika, působení na životní prostředí, jsou méně důležitá než kritéria z první kategorie. Výjimkou je design se 30 body, který je stále důležitější i pro zákazníky z tohoto regionu. Odlišné od jiných obdobných anket je i zaměření hodnocení především na nejlevnější základní verze jednotlivých vozů.
Porota soutěže AUTOBEST roku 2003 ocenila na Citroenu C3 především jeho stylové linie, modularity a dynamické kvality.
Slavnostního udílení cen se zúčastnili zástupci týmu West McLaren Mercedes, Pavel Turek a Steve Wright. Přislíbili, že se projekt West Race Day, který získal cenu SPORTBEST, bude vyvíjet i v budoucnosti. „Očekáváme, že náš projekt se v rámci regionu rozšíří a bude rozvíjet závodnickou vášeň u mladých lidí,“ řekl iniciátor projektu Pavel Turek.
„Ocenění DESIGNBEST 2002 je poctou pro krásné automobily Mercedesem Benz. Je pro mě velkou ctí, že jsem od poroty toto ocenění obdržel a těším se, že se o něj podělím se svým týmem, neboť úspěšný design je vždy výsledkem týmové práce,“ řekl pan Murat Günak, hlavní designér Mercedesu.
Držitelem ceny MEDIABEST 2002 se stal Peter Homola, rakouský nezávislý novinář, který se snaží mapovat veškeré dění v tomto průmyslu v oblasti střední a východní Evropy.
Druhé slavnostní udílení cen AUTOBEST se konalo v Mezinárodním výstavním centru v Sofii. Přítomno bylo více jak 150 hostů z celého regionu. Bulharská media věnovala této události mimořádnou pozornost a reportáže přinesly všechny tři místní televizní stanice. Přední rumunská rozhlasová stanice PRO FM vysílala oznámení vítěze AUTOBEST v přímém přenosu. „Jsme velmi šťastni, že můžeme v tomto projektu důležitém pro motoristy a průmysl pokračovat a rozvíjet ho. AUTOBEST je opravdu nejlepším poradce pro nákup automobilu pro hlavní proud zákazníků z rozvíjejících se trhů Evropy. Chtěli bychom vyjádřit naše poděkování všem nejvyšším představitelům tohoto průmyslu, kteří nám věnovali takovou pozornost. Sofia byla pro slavnostní vyhlášení dokonalým hostitelem,“ řekl Dan Vardie, předseda poroty.
Země zastoupené v anketě AUTOBEST v roce 2002: Bulharsko, Česká republika, Chorvatsko, Jugoslávie, Kypr, Makedonie, Rumunsko, Slovensko, Turecko, počínaje 1. lednem 2003 se členem poroty stane Estonsko a rozšíří tak její počet na deset států, které jsou v ní zastoupeny. S výhledem na další rozšíření ankety ještě v roce 2003 probíhají jednání s motoristickými novináři z Maďarska, Řecka, Ruska a Ukrajiny. Shromáždění AUTOBEST připravuje nové způsoby národního zastoupení v porotě pro nadcházející roky. V rámci tohoto procesu se do projektu zapojí velký počet motoristických novinářů z celého regionu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií