Prvním je malý terénní vůz Fiat Simba.
Zatímco název vozu Fiat Simba evokuje nekonečné africké pláně, jeho tvary přímo zvou k dobrodružství a lákají k dlouhým cestám divočinou. To ovšem zdaleka neznamená, že by se Fiat Simba necítil stejně dobře v obyčejném městském provozu. Díky uvedeným charakteristikám upoutá Fiat Simba zcela nepochybně zvědavost velké většiny sportovně založených a energických návštěvníků. Díky svému vysoce originálnímu designu a všestrannému použití představuje Fiat Simba převratný koncept, který naznačuje zcela nové možnosti segmentu malých vozů. Fiat Simba, ač nevelký svými rozměry, spojuje v sobě všechny schopnosti terénního auta s pohodlím a jízdními vlastnostmi ryze silničního automobilu. Díky pohonu všech čtyř kol (4×4 s variabilním spřažením) a kompaktním rozměrům (délka 368 cm, výška 173 cm a šířka 163 cm) si Samba poradí s jakýmkoli povrchem i prostředím. Model Simba v žádném případě přehlédnout, a to nejen díky výrazným tvarům karosérie, ale také speciálnímu vybavení a uspořádání typickému pro terénní vozidla. Patří sem například rozměrné přední reflektory, rezerva umístěná na střeše, široké přední sklo, které zaručuje dobrý výhled, či rovné boky, které usnadňují manévrování.
Druhým je Fiat Doblo Sandstorm, terénní verze modelu Doblo, určená pro extrémní provozní podmínky. Značná pozornost je samozřejmě věnována také novému modelu Stilo Multi Wagon. V jeho názvu se snoubí dvě automobilové koncepce, které na první pohled mají pramálo společného. Konstruktérům firmy se však podařilo skloubit obě naprosto přirozeným způsobem dohromady, a tak vytvořit zcela nový typ vozu, jenž v sobě spojuje jízdní vlastnosti klasického kombi s mnohostrannou využitelností a adaptibilitou vozidel, pro něž se vžilo označení MPV.
Návštěvníci si mohou prohlédnout hned tři různé varianty, všechny v provedení Dynamic. Dvě z nich jsou vybaveny vznětovými motory o výkonu 103 k (typ 1.6 16V), respektive 133 k (typ 1.8 16V), třetí je pak poháněn zážehovým agregátem s označením 1.9 JTD a maximálním výkonem 115 k. Na Boloňském autosalónu nesmí pochopitelně chybět ani tří- a pětidveřové provedení modelu Fiat Stilo. K vidění jsou dvě verze, pětidveřová se zážehovým motorem 1.9 JTD Dynamic o výkonu 115 k a třídveřová s motorem 1.8 Dynamic o výkonu 133 k.
Samostatnou sekci v rámci expozice Fiat tvoří vozy s minimálním škodlivým vlivem na životní prostředí. Návštěvníci tak mohou zhlédnout dvě verze modelu Fiat Multipla, Bipower a LPG. Premiéru zde má model Punto Natural Power, který je vybaven nejen klasickým benzínovým motorem, ale zároveň další pohonnou jednotkou, která spaluje metan.
Další premiérou je kompletně přepracovaný model Fiat Barchetta, který vychází z dlouhé tradice sportovních vozů italského ražení.
Na stánku společnosti Fiat na letošním autosalónu v Boloni další zajímavé exponáty z jejího rozsáhlého výrobního programu: například model Fiat Ulysse, určený pro zákazníky, kteří dávají přednost prostorným, pohodlným a všestranným vozům typu MPV. Mezi charakteristické rysy tohoto modelu patří možnost variabilního uspořádání sedadel. K vidění jsou dvě verze, první vybavená motorem nesoucím označení 2.2 JTD, druhá motorem s označením 2.0 16v. Obě verze se představují v provedení Emotion. Osvědčený a léty prověřený model Punto je k vidění v pětidveřové verzi Dynamic s motorem 1.9 JTD, třídveřové verzi Sporting s motorem 1.2 16v a ve verzi Feel s motorem o obsahu 1,2 l. Na zvláštním pódiu lze spatřit také koncept nazvaný Punto Student. Jak napovídá název, jedná se o projekt na bázi klasického Punta určený pro mladou generaci. Dalšími modely v této sekci jsou Fiat Doblo Malibu a Fiat Seicento Sporting.
Kromě běžných vozů se na autosalónu představují také sportovní speciály, charakteristické svým mladistvým a neformálním pojetím – Punto Abarth Rally, s nímž Paolo Andreucii vyhrál letošní mistrovství Itálie ve třídě Rally Super 1600, Fiat Stilo Abarth Rally, který by se měl ve startovním poli objevit už napřesrok, a Stilo 2.4 20v Abarth.
Značná pozornost je v Boloni věnovaná také multimediálním prvkům. Návštěvníci mohou využít několika terminálů a přihlásit se na internetové stránky firmy buy@fiat a fiat.com. Zde si mohou prohlédnout jednotlivé modely nabízené koncernem Fiat a vyzkoušet si v praxi zcela nový přístup k motorismu.
Na autosalónu se představil také model Fiat Doblo Sandstorm, který je terénní modifikací verze Doblo. Konstruktéři automobilky tak dokázali, že jsou schopni na platformě obyčejného vozu vytvořit terénní automobil se závodními vlastnostmi. Je ovšem třeba říci, že jejich úkol byl do značné míry usnadněn progresivním designem výchozího modelu, který se vyznačuje vysokým stupněm adaptibility na požadavky zákazníků, a to i těch nejnáročnějších. Díky svému vzhledu i technickým vlastnostem je tedy Fiat Doblo Sandstorm typickým koncepčním vozem. Přestože se vzhledově jedná o jednoduchý automobil bez zbytečných a nepraktických ozdob, neznamená to, že by neměl výrazné prvky. Již na první pohled totiž působí velmi robustně, masivně a také bezpečně, a to zejména díky výrazné čelní části i oběma bokům. K tomuto dojmu přispívá i vyšší podvozek, jehož nastavení lze přizpůsobit konkrétnímu typu terénu. Je až neuvěřitelné, že kromě výšky má model Sandstorm naprosto stejné vnější rozměry jako základní verze – délku pouhých 416 cm a šířku 171 cm. K nejzávažnějším změnám podvozku patří terénní zavěšení kol, pneumatiky o rozměru 215/85/16 a kotoučové brzdy s pístovými třmeny (4 vepředu a 2 vzadu). Převodovka je zdvojená, s centrálním diferenciálem s automatickým uzavíráním.
Expozice Lancia se dá směle nazvat pomníkem nejnovějším technologiím. Konstruktéři Lancia Style Centra zde přímo před zraky návštěvníků předvádí své umění i veškerá profesionální zařízení a pomůcky od komplikovaných počítačových programů až po obyčejné tužky. Přestože oba způsoby designu od sebe dělí celá desetiletí, jedno mají společné. Dokáží vdechnout život nevšedním nápadům, na kterých jsou výrobky firmy Lancia založeny už od prvního modelu s názvem Dialogos.
Ať už vznikl na listu papíru nebo na obrazovce počítače, každý design přináší notnou dávku inovace, tradice, sportovního ducha a praktičnosti. Ačkoli se na první pohled může zdát, že uvedené vlastnosti se navzájem popírají, ve skutečnosti pomáhá právě tento dialektický přístup zkušených konstruktérů vytvářet vysoce individuální, charakteristické a typické vozy s logem Lancia na přídi.
Jedná se o přístup, který je prověřen mnoha lety a mnoha úspěšnými modely. A právě v něm leží budoucnost automobilky Lancia.
Uvedený princip je přímo zosobněn modelem Lancia Granturismo. Kombinace jedinečného stylu a nejnovějších technologií, která je tolik typická pro všechny vozy Lancia bez ohledu na rok výroby, je jasně patrná i z designu samotné expozice značky.
V expozici jsou představeny tři velmi zajímavé nové modely. První je Lancia Lybra Emblema ve speciálním provedení, které v interiéru zahrnuje sedadla ve světle tabákovém odstínu či černou střechu v barvě karosérie (tato kombinace je nabízena výhradně pro vozy typu kombi). Této exkluzivní edici propůjčil své jméno známý módní návrhář a umělec René Gruau.
Poprvé jsou k vidění i dvě nové edice vozu Lancia Y, Vanity Special (ten se na Boloňském autosalónu představuje v černé metalíze a s šestnáctiventilovým motorem o výkonu 80 k a obsahu 1,2 l) a přepracovaný model LS (s motorem o obsahu 1,2 l a výkonu 60 k).
Návštěvníci mohou shlédnout i modely Thesis a Phedra. Na otočné plošině ze skla a nerezové oceli upoutá pozornost model Lancia Thesis 2.4 JTD Executive v barvě Tintoretto Bordeaux, který představuje nejluxusnější verzi řady. Tento vůz nabízí pocit naprosté exkluzivity, ať už sedíte za jeho volantem jako řidič, nebo na zadních sedadlech jako pasažér. Další Thesis, model 2.0 Turbo Emblema v odstínu šedá Palladian, pak umožňuje návštěvníkům nahlédnout do velmi prostorného a bohatě prosvětleného interiéru tvořeného vysoce kvalitními materiály, které nejen skvěle vypadají, ale jsou také velmi příjemné až vzrušující na dotek. Třetí model pak stojí v mezaninu v prostoru vyhrazenému pro VIP.
Prostoru, který je vyhrazen modelu Lancia Phedra, dominuje rovněž kulatá otočná plošina jako je tomu v případě typu Thesis. Návštěvníci mohou zhlédnout dvě verze, první v odstínu Bramantské červeně, vybavenou motorem 2.2 JTD 16v o výkonu 94 kW (128 k), druhou s motorem 3.0 V6 24v o výkonu 150 kW (204 k) a automatickou převodovkou, v barvě béžová Modigliani.
Alfa Romeo a její sportovní duch se na 27. ročníku Boloňského autosalónu představují kombinací standardních modelů a závodních speciálů. Výrobce se tak snaží ještě více zdůraznit exkluzivní sportovní charakter své produkce.
Srdcem celé expozice je velké jeviště obklopené schody. Čestné místo samozřejmě náleží modelům s označením GTA. Do této rodiny patří například Alfa Romeo 147 GTA, nejrychlejší a nejvýkonnější vůz ve své třídě (250 k, 184 kW), či model 156 GTA, vítězný vůz letošního mistrovství Evropy cestovních vozů FIA. Dále je k vidění i projekt Alfa GTAm, který vychází z modelu Alfa Romeo 156 GTA, závodního týmu automobilky N. Technology.
Opodál si mohou návštěvníci prohlédnout velmi zajímavý koncept pod názvem Brera. Jedná se o studii Giorgia Giugiara, která je v současné době zřejmě největším magnetem expozice firmy Alfa Romeo.
Čtvrtou hvězdou automobilky Alfa Romeo na autosalónu jsou příbuzné modely Alfa Sportwagon GTA a Alfa 147 GTA Cup. Druhý z nich je určen zákazníkům se závodnickými ambicemi. Ti budou mít příští rok možnost přihlásit se do speciálního seriálu závodů, v nichž budou startovat výhradně automobily tohoto typu. Označení GTA mimo jiné evokuje atmosféru závodů z konce šedesátých let minulého století, kdy vozy Alfa Romeo bezkonkurenčně dominovaly velmi populární kategorii cestovních vozů.
Nyní se vraťme ze světa sportu ke každodennímu motorismu. Vlajkovou lodí v této oblasti je nepochybně Alfa 147. Návštěvníci mohou shlédnout tři verze tohoto populárního vozu, všechny v provedení Distinctive. Jedná se o třídveřový model 2.0 T-Spark 16V o výkonu 150 k vybavený sekvenční převodovkou typu Selespeed, pětidveřový model 1.9 JTD 16V Multijet o výkonu 140 k a třídveřový model 1.6 T-Spark 16 V o výkonu 120 k.
Dalšími magnety letošního autosalónu v Boloni je nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon. Jedná se o esteticky výrazné modely s celou řadou zajímavých inovačních řešení. K vidění jsou verze sedan a kombi, obě v provedení Distinctive a obě vybavené nejnovějšími pohonnými jednotkami. První motorem s označením 2.0 JTS o výkonu 165 k a druhý se zážehovým agregátem s označením 1.9 JTD 16v Multijet a nejvyšším výkonem 140 k. Kromě uvedených typů obsahuje expozice také model Alfa Spider 3.0 V6 24v (218 k).
Celá expozice je doplněna hranolem s osmi vzájemně koordinovanými obrazovkami v jasně červené barvě. Jako tiskové centrum a VIP salonek slouží zvláštní zvýšená konstrukce vyrobená z hliníku a skla, která stojí na ocelových pilířích. Tunel zalitý pronikavým světlem ukazuje celou modelovou řadu Alfa Romeo. Ve speciálních vitrínách vyrobených z hliníku, skla a plexiskla jsou k vidění ty nejzajímavější pohonné jednotky, 3.2 V6 24v o maximálním výkonu 250 k (určená pro modely GTA), 2.0 JTS o výkonu 165 k a 1.9 JTD 16v Multijet o výkonu 140 k.
Nakonec je třeba se ještě zmínit o speciálním pavilonu o rozloze 2000 čtverečních metrů, který je domovem výstavy s názvem „Bellezza Necessaria“, který je oslavou italské školy designu a úspěchů automobilky Alfa Romeo. Jedná se o putovní výstavu, která letos oslaví sedm let existence, a která je při příležitosti 27. ročníku Boloňského autosalónu vůbec poprvé k vidění v Itálii.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií