První dvě generace řady Corsa zaznamenaly pozoruhodný celosvětový úspěch, patřičně vyjádřený i prodejními výsledky. A na skvělý odkaz těchto bestsellerů dnes úspěšně navazují Corsy už třetí generace představené na podzim roku 2000.
Dnešní Corsa třetí generace využívá promyšleného kontrastu ostřejších hran a oblých křivek. Na karoserii i v interiéru lze najít spoustu detailů, kterými se nový model odvolává na své úspěšné předchůdce, interpretuje je však zcela nově a po svém. Tří i pětidveřové modely mají nyní identický styling zadních partií, které zdůrazňují funkčnost a praktičnost tohoto osobního automobilu. Jedním z výrazných stylistických rysů Corsy jsou její vertikální vysoko uložená koncová světla. Nová Corsa je dlouhá 382 cm, široká 165 cm a vysoká 144 cm. Dlouhý rozvor a široký rozchod kol ji propůjčují nejenom silnou optickou stabilitu, ale jsou také klíčem k velmi prostornému interiéru, ještě prostornějšímu než u předchozích verzí.
Corsa má obsáhlou bezpečnostní výbavu, kterou tento model ilustruje zájem automobilky Opel o otázky ochrany a bezpečnosti pasažérů. Ve škále prvků zvyšujících pasivní bezpečnost se hned od uvedení Corsy třetí generace na trh objevují např. čelní i boční airbagy, samonavíjecí tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel a patentovaný systém bezpečnostního uchycení pedálů Pedal Release System. Dvě krajní zadní sedadla jsou vybavena úchyty systému Isofix pro upevnění dětské sedačky. Další bezpečnostní novinkou je systém, který sleduje, zda je sedadlo předního spolujezdce obsazené a podle toho přizpůsobuje činnost airbagů. V nabídce nadstandardní výbavy na přání se objevily i průběžné hlavové airbagy.
Propracovaný design karoserie, jejíž koeficient aerodynamického odporu vzduchu je pouze cD = 0,32, se odráží ve výborné dynamice i velmi nízké spotřebě paliva. Zákazníci mohou volit ze šesti moderních motorů se čtyřventilovou technikou řady ECOTEC, jejichž výkony sahají od 58 k do 125 k. Například vyspělé turbodiesely se systémem přímého vstřikování paliva do válců spotřebují v průměru jenom 4,7 l nafty na 100 km jízdy.
Pro Corsu třetí generace připravili konstruktéři také novou automatizovanou manuální převodovku Easytronic, která je stejně funkční jako konvenční „automaty“ – úplně tedy odpadá spojkový pedál a řidič ovládá pouze pedály plynu a brzdy. Easytronic však řidiči umožňuje – pokud si to přeje – i manuální volbu jednotlivých rychlostních stupňů. Vyspělá převodovka Easytronic je velmi efektivní a umožňuje i výrazně dynamickou jízdu, plně srovnatelnou s vozy s konvenční manuální převodovkou, i v samočinném režimu však přispívá k pozoruhodné hospodárnosti provozu.
Špičkovou verzí celé modelové řady Corsa zůstává stále Corsa GSi, která je nyní poháněna zážehovým motorem o objemu 1,8 l a výkonu 92 kW/125 k, což Corse GSi propůjčuje maximální rychlost přes 200 km/h. Všechny zážehové motory montované do modelů Opel Corsa už nyní plní emisní limity normy Euro 4.
Špičkový podvozek Corsy třetí generace za všech okolností zaručuje výraznou bezpečnostní rezervu. Motor, převodovka a závěsy předních hnacích kol jsou uchyceny k přednímu pomocnému rámu, který účinně izoluje interiér vozu od přenášených vibrací.
Corsa má mimořádně bohatou a kvalitní výbavu včetně široké nabídky audiosystémů a komunikačních zařízení. Na samém vrcholu nabídky stojí hi-fi autorádio s integrovaným zásobníkem na 4 CD disky, nejmodernějším navigačním systémem a telefonem GSM.
Corsa může být stále vnímána jako „malý vůz“, to však platí už spíše jenom pro její provozní náklady. Olej se například mění až po ujetí 30 000 km a náklady na případné opravy snižuje promyšlená konstrukce, zaručující snadnou výměnu většiny dílů a komponentů. Plná galvanizace skeletu i karoserie je předpokladem pro dvanáctiletou garanci proti prorezivění.
Model Corsa Eco kombinuje obdivuhodně nízkou spotřebu s požitkem z pohodlné a dynamické jízdy. Corsa Eco se v průměru spokojí s pouhými 4,9 l benzinu na 100 km jízdy, což je spotřeba očekávaná spíše od vozu se vznětovým motorem. Obdobně jako před časem úspěšný hospodárný model Astra Eco4, poháněný vznětovým motorem, také Corsa Eco dosahuje svých vynikajících parametrů aniž by se to jakkoli negativně projevilo na jejích jízdních vlastnostech, bezpečnosti nebo schopnosti nasazení v každodenním provozu.
Do modelového roku 2003 vyjela Corsa třetí generace s několika vylepšeními – na čelní masce se např. objevila chromovaná lišta a světlomety dostaly čiré krycí sklo. Dynamické modely Corsa GSi jsou ještě sportovněji stylizované, což je patrné nejenom z jejich designu, ale i z provedení interiéru. Verze Corsa GSi mají osobitou mřížku chladiče, speciálně tvarovaná vnější zpětná zrcátka, střešní spojler, chromovanou koncovku výfuku a atraktivní šestnáctipalcová litá kola, pod kterými prosvítají rudě zbarvené třmeny brzd.
Nový model Corsa Njoy zase nabízí svěží design karoserie, moderně pojatý interiér a bohatou výbavu. Od běžných modelů se Corsa Njoy odlišuje pochromovanými kryty vnějších zpětných zrcátek, obdobně přizdobenou koncovkou výfuku, barevnými bezpečnostními pásy a originálním čalouněním dveřních výplní. Interiér Corsy Njoy je vyvedený ve svěžích barvách (oranžové, modré, tmavě šedé). Palubní přístroje mají chromované obroučky ciferníků, věnec volantu je potažený kůží. Do standardní výbavy patří i kvalitní autorádio s přehrávačem CD disků CDR 2005, které lze ovládat i pomocí tlačítek na volantu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.