Nový model luxusního autobusu Scania Irizar PB se vyznačuje bohatou výbavou a vysokou úrovní bezpečnosti. Model zapůjčený pro summit byl postaven na podvozku Scania K 124 EB 4×2.


Pohon zajišťoval 12litrový motor Scania 420 HP, ve výbavě nechyběl retardér ani automatický systém řazení Scania Opticruise. Nástavba Irizar PB pro 40 cestujících byla nad rámec standardu vybavena luxusními koženými sedadly a konferenčními stolky.
Karel Toman, ředitel autodopravy firmy Čedok, popisuje přípravy své společnosti na pražský summit: “Poté, co jsme vyhráli výběrové řízení MZV na dopravu účastníků summitu NATO, následovalo prověřování našich zaměstnanců bezpečnostním úřadem a komplexní příprava, která trvala přibližně tři měsíce. Pro dopravu účastníků summitu jsme museli zajistit 52 vozů, z toho 31 dálkových autobusů. Dvacet vozů bylo našich vlastních, ostatní jsme si pronajali od našich dlouhodobých partnerů. Scania Irizar PB byl výjimkou, ten jsme si zapůjčili od společnosti Scania CZ v rámci testování vozidla.“
Autobusy převážely účastníky summitu z hotelů na jednání v Kongresovém centru i slavnostní akce. Mezi cestujícími byli vysocí představitelé zúčastněných států, a proto musely být autobusy neustále kontrolovány. Karel Toman k tomu dodává: Scania zapůjčila společnosti Čedok autobus již týden před zahájením summitu, aby si řidič mohl vyzkoušet řízení vozu a dokonale ho ovládal při průjezdech Prahou.
„Naši řidiči ocenili na autobusu Irizar PB především živost vozidla, která souvisí s výkonem motoru. Autobus se choval jako osobní automobil. Výborné bylo také řazení se systémem Scania Opticruise a v neposlední řadě nás překvapilo ticho uvnitř vozidla za jízdy. Technickou podporu během summitu zajišťovala Scania CZ 24 hodin denně s pomocí Scania Assistance. Byli jsme velice spokojeni s přístupem servisních techniků firmy Scania. Autobus byl ale stále v bezvadném technickém stavu a naštěstí nedošlo ani k žádné nehodě, takže jsme nebyli nuceni servisních služeb využít,“ uzavírá Karel Toman.