Rodina TDCi se rozrůstá

Nabídka turbodieselů Ford se dále rozšiřuje o nové motory určené pro modely Focus a Mondeo.

Zcela nové turbodiesely Ford TDCi si rychle dokázaly získat renomé díky výbornému spojení hospodárnosti a dynamiky. Ted‘ ale pro Ford Focus i Ford Mondeo přicházejí na trh tyto motory v novém provedení.

Rodina TDCi se rozrůstá
Rodina TDCi se rozrůstá


U Fordu Mondeo si nyní mohou zákazníci vybrat novou verzi čtyřválce Duratorq 2,0 TDCi, a sice s výkonem 85 kW (115 koni). Ta doplní stávající motory TDCi 96 kW a TDdi 66 kW. Nový agregát byl vyvinut s důrazem na ještě nižší spotřebu paliva při zachování přesvědčivých jízdních výkonů. Mondeo s touto pohonnou jednotkou, která rovněž využívá technologii common rail druhé generace, dosahuje největší rychlosti 195 km/h a na 100 km spotřebuje ve městě 7,9 l nafty, mimo město pouze 4,5 l a v kombinovaném režimu jen 5,7 1 l! Pozornost si ale zaslouží i pružnost motoru, profitující z ploché křivky průběhu točivého momentu s vrcholem 280 N.m již při 1900/min. Díky tomu má Mondeo 2.0 TDCi (95 kW) znamenitý zátah již v nízkých otáčkách.


Také nabídka turbodieselů ve Fordu Focus se rozrostla. K základní osmnáctistovce TDdi s výkonem 66 kW a velmi svižnému Duratorqu 1.8 TDCi s výkonem 85 kW nyní přibyl další motor. Nová verze čtyřválce 1.8 TDCi má výkon 74 kW, tedy rovných 100 koní. Je vybavena druhou generací přímého vstřikování common-rail a vyznačuje se mimořádně vyrovnaným během a velmi nízkou spotřebou paliva. Největšího výkonu dosahuje nový motor při 3850/min, točivý moment 240 N.m je k dispozici již při 1750/min. Výfukové turbodmychadlo pracuje s plnicím tlakem 1,2 baru a technici Fordu se zaměřili i na důsledné potlačení prodlevy nástupu jeho účinku. Výsledkem je plynulý a velmi snadno odhadnutelný zátah motoru, díky němuž dále roste komfort jízdy zejména při častém zrychlování. Hodnoty spotřeby paliva jsou na špičkové úrovni a patří k vůbec nejnižším v této třídě. Ve městě činí spotřeba Focusu 1.8 TDCi (74 kW) 7,0 l na 100 km, mimo město 4,2 l a kombinovaném provozu 5,2 l. Důležité je rovněž snížení hodnot škodlivin ve výfukových plynech a v neposlední řadě i další snížení hlučnosti nového motoru.


Svět Fordu podzim 2002
Aktuální informace najdete na .

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...