Konkurence bije na poplach: mimořádně úspěšný Transit dostává sourozence. Ford rozšířil nabídku svých užitkových automobilů o atraktivní dvojčata Transit/Tourneo Connect
a míří do segmentu menších vozů pro podnikání, který takřka na všech evropských trzích zažívá výrazný nárůst zájmu zákazníků. Novinka se vyrábí ve dvou základních verzích – jako ryze užitkový Transit Connect a jako víceúčelový minivan Tourneo Connect s prosklenou zádí. Obě verze jsou k dispozici se zvýšenou střechou. Již tato základní nabídka naznačuje, že spektrum možných variant bude neobyčejně pestré a vyhoví i hodně netradičním požadavkům zákazníků. Ford při konstrukci sledoval zejména tyto atributy – spolehlivost, nízké provozní náklady, skladnost prostoru pro náklad, jízdní komfort a bezpečnost.
Interiér tak přebírá řadu prvků a uspořádání z osobních modelů Ford, včetně příznačné ergonomie a komfortu. Volant je proto nastavitelný ve dvou osách, řidičovo sedadlo v šesti směrech a v celém interiéru je bezpočet odkládacích prostorů a schránek na drobnosti i větší předměty. Přitom se podařilo harmonicky sladit i praktickou stránku věci. Sedadlo spolujezdce vpředu tak lze sklopit zcela vpřed a tím ještě prodloužit prostor pro náklad. U Tournea Connect jsou samozřejmostí dělená sklopná i vyjímatelná zadní sedadla, takže lze předpokládat, že tento model může být zajímavou alternativou jako firemní a rodinný vůz zároveň. Oba modely pak disponují velmi praktickými posuvnými bočními dveřmi (v ČR výbava na přání), a to v závislosti na provedení na pravé nebo obou stranách vozu. Výbava je na tuto třídu vozů hodně obsáhlá a může být ještě rozšířena o řadu dalších prvků – například o boční airbagy, klimatizaci, ABS s protiprokluzovým systémem, parkovací senzory či vyhřívání předních sedadel.
Transit Connect může být vybaven některým z trojice motorů 1,8 l – jeden je zážehový a dva vznětové (jejich výkonové parametry naleznete v tabulce, na kterou prosím klikněte).
U Tournea jsou na výběr jen dva výkonnější motory: zážehový Duratec a turbodiesel Duratorq s přímým vstřikováním common-rail. Ford ovšem vychází vstříc i příznivcům netradičních druhů pohonu a obě své novinky bude vyrábět i s motorem 1.8 Duratec upraveným pro spalování LPG. Převodovka je u všech provedení přímo řazená pětistupňová.
Novou dvojici vozů Ford zdobí i příkladné užitné vlastnosti. Užitečná hmotnost je podle provedení 700 až 900 kg, objem prostoru pro náklad činí u Transitu Connect 3,67 m3. Po sklopení sedadla spolujezdce tato hodnota vzroste až na 4,36 m3! Přitom kompaktní vnější rozměry nový Transit a Tourneo Connect předurčují i pro snadné manévrování v městských centrech – délka vozu je totiž jen 4525 mm a například vnější stopový průměr otáčení činí pouze 11 m. To je hodnota srovnatelná s řadou běžných osobních vozů.
Pro zákazníky je důležitá i snaha Fordu o neustálé snižování provozních nákladů, Transit a Tourneo Gonnect zde profitují z hospodárnosti svých pohonných jednotek a také z prodloužených intervalů servisních kontrol. Ty probíhají u zážehového motoru po ujetí 20 000 km, u vznětových dokonce až po 25 000 km. Důležité je, že Connect není odvozen z žádného osobního modelu; je to užitkový vůz s pohodlím, jízdními vlastnostmi a bezpečností osobního auta. Zatímco u konkurentů je životnost pohonné jednotky počítána na 160 000 km, Ford operuje díky kvalitě a spolehlivosti jednotlivých komponentů s životností minimálně 240 000 km. U užitkového vozu, kde se předpokládá denní provoz s velmi vysokým nasazením za všech podmínek, to jsou výmluvné hodnoty.
Svět Fordu podzim 2002
Aktuální informace najdete na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.