Nový Opel Vectra je vozem, který svým pasažérům nabízí nejenom spoustu místa v interiéru, ale také patřičný komfort cestování. Na tom mají velkou zásluhu sedadla nové generace, do jejichž vývoje Opel investoval 75 milionů EUR. Mimořádné úsilí se však vyplatilo: Sedadla nové Vectry poskytují řidiči i všem pasažérům takový cestovní komfort, jaký dříve dokázaly nabídnout pouze velké luxusní limuzíny.
Sedadla nové Vectry mají mimořádně propracovanou konstrukci a tvarování. Protože sedadla (stejně jako celá Vectra nové generace) se vyvíjela a konstruovala úplně od počátku, mohli se vývojoví specialisté automobilky Opel soustředit nejenom na to, aby sedadla byla patřičně komfortní, ale aby se také dala snadno nastavovat jejich poloha, aby jejich struktura byla dostatečně pevná, aby byla zaručena maximální míra bezpečnosti a v neposlední řadě aby jejich hmotnost byla co nejnižší. Z výsledků komplexního vývoje sedadel pro novou Vectru budou v příštích letech těžit i ostatní chystané modely značky Opel.
Opěradla předních sedadel jsou delší o 57 milimetrů, takže zejména v oblasti ramen poskytují sedadla mnohem lepší oporu. O 16 milimetrů se zvětšil také podélný posuv sedadla, což přivítají především vyšší pasažéři.
Pro pětidveřovou Vectru GTS, která se ve výstavních síních prodejců automobilů Opel objeví už na podzim tohoto roku, jsou připravena ještě výrazněji tvarovaná sedadla, která dobře ladí se sportovním charakterem modelů GTS.
Všechny verze modelové řady Vectra mají přední sedadla standardně vybavena nastavitelnou bederní opěrkou. Nová Vectra je prvním modelem značky Opel, u kterého se bederní opěrka nastavuje ne otočným kolečkem na boku opěradla, ale snadno ovladatelnou páčkou. Konstruktéři o celou jednu třetinu zvětšili plochu plastové výztuže bederní opěrky tak, aby celá plocha zad od úrovně kyčlí až po ramena byla opravdu perfektně podpírána.
Ještě dokonalejší individuální nastavení umožňují sedadla, u kterých se manuálně (nebo na přání elektricky) nastavuje celkem osm parametrů. Tato luxusní sedadla jsou součástí standardní výbavy modelů Vectra od úrovně Comfort výše. U těchto sedadel lze měnit nejenom úhel, resp. výšku sedáku, ale i úhlové naklonění celého sedadla jako takového. Toto nastavování lze provádět velmi snadno, aniž by se musel pasažér jakkoli nadzvedávat nebo naopak tlačit svojí vahou do sedadla. U konvenčních systémů musí pasažér při nastavování úhlu sedadla většinou stlačit příslušnou páku a zároveň odlehčit nebo naopak zatížit sedadlo. U sedadel nové Vectry se celá tato manipulace výrazně zjednodušuje, protože změna polohy sedadla – jak jeho celkového náklonu, tak výšky sedáku – se provádí snadným „pumpováním“ dvěma pákami umístěnými na bocích sedadel.
Přední a obě krajní sedadla nové Vectry jsou vybavena opěkami hlav s možností nastavování čtyř výškových a sklonových parametrů. Díky novému mechanismu s integrovaným tlačítkem lze opěrky velmi snadno uvolnit a nastavit do požadované polohy. Osa kolem které se opěrka pootáčí při jejím naklápění do optimálního úhlu, je nyní položena o něco výše, což spolu s promyšleným tvarováním opěrky zaručuje, že mezera mezi hlavou a opěrkou je menší.
Přední sedadla nové Vectry jsou standardně vybavena aktivními opěrkami hlav druhé generace, které ještě výrazněji snižují riziko poranění krční páteře, zapříčiněné prudkým pohybem hlavy dozadu při případné havárii. U těchto opěrek se v případě nárazu zezadu pohybuje nejenom opěrka hlavy samotná, ale také celý separátně uložený vnitřní rám, který je součástí struktury opěradla. V případě nárazu do zadní části vozu se aktivní opěrky hlav posouvají o něco směrem dopředu, takže dokážou rychleji a účinněji zachytit nebezpečný pohyb hlavy dozadu, který je reakcí na náraz zezadu. Zároveň se však díky pohybu separátního vnitřního rámu celá horní část těla pasažéra poněkud vzpřímí, což výrazně snižuje nechtěné a nebezpečné posunutí těla pasažéra po opěradle směrem dozadu a vzhůru ke střeše vozu, ke kterému dochází v reakci na náraz zezadu. Plochý opěrný element ukrytý ve struktuře opěradla, který je spojený s vlastní opěrkou hlavy a který prostřednictvím pákového mechanismu pod tlakem těla pasažéra při nárazu do zadní části vozu zaručuje pohyb opěrky směrem dopředu, byl posunut z oblasti ramen dolů do pánevní oblasti. Zjistilo se totiž, že tato část těla začne v reakci na zadní náraz tlačit do opěradla o něco dříve než horní část těla. Tento na první pohled zanedbatelný moment může mít zásadní vliv na snížení rizika váženého poranění páteře.
Nová sedadla Vectry představují špičku nejenom co do nabízeného komfortu a poskytované bezpečnosti, ale díky své propracované konstrukci mají i sníženou hmotnost.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů