Uvedenou nízkou průměrnou kombinovanou spotřebu ve výši 3,9 l/100 km jsem dosáhl při obsazení třemi osobami a při polovině ujetých kilometrů s plně využitým zavazadlovým prostorem. A přitom motor testovaného vozu byl vybaven základním turbodieslovým motorem s přímým vysokotlakým vstřikováním 1,4 HDi s výkonem 50 kW (70 k). (Silnější verze motoru 1,4 HDi se šestnácti ventily dosahuje výkon o 16 kW vyšší.) Oproti výrobcem udávané kombinované průměrné spotřebě 4,2 l/100 km jsem tedy dosáhl úspory 0,3 l/100 km. Uvedený motor dosahuje nejvyšší hodnotu točivého motoru již při 1 750 ot/min, což se příznivě odráží v dobré akceleraci i při nižších otáčkách motoru a současně snižuje nutnost řazení zejména při předjíždění. Pokud jsem však potřeboval předjíždět na krátké dráze, pak po podřadění motor ochotně prudce akceleroval. Přestože se jedná o naftový motor, je hladina hluku v interiéru poměrně nízká, což je důsledkem nejen dobrého odhlučnění motoru, ale i konstrukcí podvozku. Citroen C3 velmi dobře drží stopu i na horší kvalitě silnic a umožňuje rychlou jízdu i v ostrých zatáčkách. K tomu přirozeně přispělo i vybavení testovaného vozu ve výbavě SX mimo jiné posilovačem řízení s variabilním účinkem v závislosti na rychlosti vozidla a systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku a brzdovým asistentem.
Design karoserie Citroenu C3 oblých linií na mě zapůsobil svým přátelským výrazem umocněným při pohledu zpředu úsměvným dojmem. Nízko umístěné široké nárazníky, vystouplé blatníky, kola umístěná v rozích karoserie a poměrně široký rozchod vozu však zdůrazňují, že Citroen C3 je vozem dynamickým a hbitým s dobrými jízdními vlastnostmi, což se mi během testu v plném rozsahu potvrdilo.
Malý velký vůz
– tak vychází poměr mezi vnějšími rozměry pětidveřového C3 a vnitřního prostoru. Citroen C 3 je vzhledem ke své malé délce – pouze 385 cm – ideálním pohyblivým vozem pro jízdu a parkování ve městě, svým komfortem však je vhodný i pro dálkové jízdy. Rodinnému charakteru vozu odpovídá i zavazadlový prostor s objemem 305 litrů. Větší šířka vozu (166 cm) a vyšší poloha sedadel umožňuje všem cestujícím nejen pohodlné cestování, ale i výborný výhled z vozu, k čemuž přispívá rozměrné čelní sklo. Mimořádné prosvětlení interiéru zajišťuje obří střešní okno s elektrickým sekvenčním ovládáním (příplatková výbava za 20 900 Kč).
Pohodlná sedadla jsou anatomicky tvarovaná, při testovacích jízdách jsem ocenil jejich dobré boční držení. .Sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné a spolu s možností vertikálního i horizontálního nastavení volantu mi umožnilo zaujmout optimální polohu pro bezpečné řízení vozu. Přední sedadla se dají posouvat až o 23 cm, což přivítají řidiči vyšších postav. Přirozeně, že posun předního sedadla až do krajní zadní polohy snižuje prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Palubní deska je přehledná, přímo před řidičem je umístěn digitální ukazatel rychlosti a přímo nad ním otáčkoměr. Pocit bezpečí při jízdě pak navozují airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, automatické zapnutí výstražných světel v případě prudkého brždění atd.
V interiéru vozu je řada praktických odkládacích prostor, schránek a přihrádek. Zavazadlový prostor lze rozdělit vyjímatelnou deskou Moduboard.
Cena testovaného Citroenu C3 s naftovým motorem 1,4 HDi s výkonem 70 k (50 kW) ve výbavě SX je 411 900 Kč. V nižší výbavě X je cena 366 900 Kč. Cena se jeví jako vyšší v porovnání s ostatními vozy na našem trhu, ovšem je třeba si uvědomit, že v uvedených cenách je obsažena poměrně bohatá výbava, která u mnohých jiných vozů je výbavou příplatkovou.
Pokud byste požadovali od vozu ještě vyšší výkon a zrychlení při zachování nízké spotřeby, pak byste museli zvolit motor stejného obsahu – 1,4 HDi, avšak s šestnácti ventily, který dosahuje maximální výkon 92 k (67 kW). Jeho cena ve výbavě SX je 467 300 Kč.
Výběr motorů pro Citroen C3 je bohatý, mimo uvedených dvou dieselových motorů si můžete zvolit ze tří benzinových: 1,1 l s výkonem 61 k (44 kW), 1,4 l s výkonem 75 k (54 kW) a 1,6 l se šestnácti ventily s výkonem 110 k (81 kW). I benzinové motory jsou poměrně úsporné: kombinovanou spotřebu uvádí výrobce od 6 do 6,5 l na 100 km. Pouze u Citroenu 1,4 s automatickou převodovkou ve výbavě SX je kombinovaná spotřeba vyšší – 7,1 l/100 km.
Citroen C3 je dodáván v závislosti podle zvoleného motoru ve třech stupních výbavy: X, SX a Exclusive. Příplatková výbava obsahuje řadu položek, kterými si může zákazník dále zvýšit komfort zakoupeného vozu.
V nejnižším stupni výbavy – X – je dodáván Citroen C3 s benzinovým motorem 1,1 (314 900 Kč) a s úsporným naftovým motorem 1,4 HDi (366 900 Kč).
Ve vyšším stupni výbavy – SX – s benzinovým motorem 1,1 Citroen C3 stojí 354 900 Kč, s benzinovým motorem 1,4 383 900 Kč, tentýž, ale s automatickou převodovkou 422 900 Kč, s naftovým motorem 1,4 HDI 411 900 Kč, s 1,4 HDi, ale se šestnácti ventily 467 300 Kč.
V nejvyšší výbavě – Exclusive – je Citroen C3 dodáván pouze s s nejvýkonnějším benzinovým motorem 1,6 16V za cenu 494 900 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií