V cíli Le Mans obsadili piloti Audi již po třetí rok první tři místa

Vítězné Infineon Audi R8 ujelo za 24 hodin 5 120 km.

V cíli Le Mans obsadili piloti Audi již po třetí rok první tři místa

Obdivuhodného triumfu dosáhli o víkendu 15. a 16. června ve slavném vytrvalostním závodě na 24 hodin ve francouzském Le Mans jezdci na vozech Infineon Audi R8, kteří obsadili první, druhé i třetí místo v konečném pořadí tohoto extrémně náročného sportovního podniku. Před 220 000 diváky zvítězila posádka Biela/Kristensen/Pirro před druhým Audi R8 pilotů Capello/Herbert/Pescatori a třetím Audi R8 jezdců Krumm/Peter/Werner.

Značka Audi se svým letošním vítězstvím natrvalo zapsala do historie motoristického sportu: Vyhrát třikrát za sebou jako Audi dokázali pouze čtyři jiní automobiloví výrobci. V „novodobé“ historii závodu v Le Mans, tedy v posledních dvaceti letech, to však nikdo jiný kromě Audi nedokázal! Do historie se však svým triumfem zapsala i sama posádka vítězného vozu Audi R8: Tom Kristensen, Frank Biela a Emanuelle Pirro jsou jedinou posádkou, která ve stejné sestavě dokázala v Le Mans vyhrát třikrát za sebou.


Suverénní vítězství Audi v Le Mans bylo dalším potvrzením firemního sloganu značky Audi „Náskok díky technice“. Supersportovní modely Audi R8 poháněné motory o výkonu 446 kW prokázaly mimo jiné kvalitu systému vstřikování benzinu FSI. Tom Kristensen navíc zlepšil rekord na jedno kolo o téměř čtyři sekundy. Vítězné Audi R8 ujelo 5120 km tedy 375 kol, o sedm více než činil dosavadní rekord z roku 2000.


I přes triumfální umístění třech vozů Audi R8 na prvních třech místech nebyl závod v Le Mans vůbec snadnou záležitostí. Horké počasí a vysoká vlhkost vzduchu kladla vysoké nároky na jezdce i jejich vozy. Letošní ročník Le Mans provázel navíc nebývale vysoký počet defektů pneumatik a závod se tak změnil doslova v „bitvu pneumatik“. Vozy Audi R8, resp. jejich řidiči měli v tomto ohledu velkou výhodou: Společnost Michelin, tradiční partner týmu Audi, dodala pro závodní vozy Audi R8 pneumatiky se systémem průběžného monitorování tlaku. Jezdci tak okamžitě zaregistrovali každý defekt a mohli bleskově reagovat a dovést vůz nižší rychlostí bezpečně do boxů.

Řekli po závodě:


Frank Biela: I když jsem nikdy nepřeceňoval význam různých historických tabulek nebo statistik, musím uznat, že ojedinělý trojnásobný triumf v Le Mans určitě zařadím ke svým životním úspěchům.


Tom Kristensen: Byla to opravdová bitva vedená v mimořádně vysokém tempu. Před startem nám každý zdůrazňoval, že se můžeme zapsat do historie. Nakonec se nám to podařilo a mně se splnil krásný sen! Velkou zásluhu na našem vítězství má Audi R8 – můžete jet stále na plný plyn a motor tohoto auta dává pořád maximální výkon.


Emanuelle Pirro: Před startem jsem cítil velkou odpovědnost. Spousty lidí vynaložily mimořádné úsilí při přípravě vozu pro závod a my jsme je nechtěli zklamat. Tým Audi nám připravil nejlepší vůz a my jsme jej prostě přivedli do cíle jako první.


Reinhold Joest (šéf týmu Audi Sport Team Joest): Toto byl nejfantastičtější závod mé kariéry! Jednak proto, že se nám s Audi podařil „hattrick“ a jinak také proto, že pro náš tým to bylo už sedmé vítězství v Le Mans. A sedmička je přece šťastné číslo. Víkend v Le Mas opět potvrdil, že jde o jeden z nejtěžších závodů vůbec, u kterého nikdo nemůže do poslední chvíle předjímat výsledek.


Dr. Wolfgang Ullrich (šéf týmu Audi Sport): Sen se stal realitou! Podařilo se nám zvítězit, protože celý tým i devět řidičů odvedlo perfektní práci. Naše vozy šlapaly i ve velkém vedru jako hodinky. Vítězný vůz nestrávil celkem v depu ani dvacet minut – to je obdivuhodný výkon.

Výsledky:

  • 1. Biela/Kristensen/Pirro – Infinenon Audi R8 (375 kol)
  • 2. Capello/Herbert/Pescatori – Infinenon Audi R8 (- 1 kolo)
  • 3. Krumm/Peter/Werner –Infinenon Audi R8 (- 3 kola)
  • 4. Wallace/Leitzinger/van de Poele – Bentley (- 13 kol)
  • 5. Beretta/Lamy/Comas – Oreca-Judd (- 16 kol)
  • 6. Sarrazin/Montagny/Minassian – Oreca-Judd (- 16 kol)
  • 7. Ara/Dalmas/Katoh – Audi R8 (- 17 kol)
  • 8. Lammers/Hillebrand/Coronel – Dome-Judd (- 24 kol)
  • 9. Taylor/Angelelli/Tinseau – Cadillac (- 30 kol)
  • 10. Boullion/Lagorce/Bourdais – Courage-Peugeot (- 32 kol)

Úspěch značky Audi potěšil jistě nejen všechny fanoušky, ale i majitele automobilů Audi!

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...