Originální design Fordu Focus, který se nese ve fordově stylu New Edge, jako by ani nestárnut. Vůz vypadá pořád svěže a moderně, loni přesto prošel drobným faceliftem. Přední ukazatele směru se přestěhovaly z nárazníku přímo do tělesa světlometu, kde jsou zřetelnější a lépe chráněny. Nová je také maska chladiče a mlhové světlomety. Vítanou úpravou je také doplnění obou nárazníků ochrannými lištami. Verze hatchback s originálně tvarovanou zádí vypadá obzvláště působivě. Interiér Focusu nabízí mimořádně štědrý vnitřní prostor, což ocení zejména vyšší pasažéři na zadních sedadlech. Prostor řidiče je řešen s velkým citem pro ergonomii, což je zásluha zejména originálně tvarované přístrojové desky. Přístrojový štít působí přehledně a všechny ovládací prvky jsou dobře po ruce. Jak už je u vozů Ford dobrým zvykem, volant se silným věncem padne výborně do ruky. Zejména vyšší řidiči si budou pochvalovat, že jeho polohu lze nastavit nejen výškově, ale i podélně. Přední sedadla mají zdařilý tvar a bohatě dimenzovaný sedák i opěradlo. Verze Comfort je standardně vybavena dvojicí čelních airbagů i ABS.
Automobil si nehraje na nějaký zvláštní luxus, o čemž svědčí například výhradně tvrdé plasty použité na přístrojové desce. Vše je ale zpracováno čistě a jednotlivé interiérové d0y do sebe přesně zapadají a působí velmi harmonicky. Připomínku máme jen k příliš „kovovému“ zvuku zavíraných dveří.
Zavazadlový prostor je snadno přístupný vysoko výklopnou zadní stěnou. Testovaný vůz byl vybaven plnohodnotným rezervním kolem, takže jeho základní objem 0,350 m3 byl nepatrně snížen. Jeho praktický skladný tvar to ale nijak neovlivnilo.
Teprve při jízdě ovšem vynikne snad největší deviza tohoto automobilu – bez přehánění skvělé jízdní vlastnosti. Velmi tuhá, ale přitom relativně lehká karoserie a speciální víceprvková zadní náprava se závěsy typu Control Blade se starají o naprosto suverénní chování automobilu za všech jízdních podmínek. Focus je v prvé řadě komfortní rodinný vůz, ale v případě potřeby mu nedělá sebemenší problémy ani sportovnější jízda s ostrými průjezdy zatáček. Je to zásluha také přesného řízení s vhodně naladěným posilovačem a dostatečně účinného brzdového systému.
Testovaný automobil byl poháněn vitální zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 74 kW, která patří vedle vznětových agregátů v široké paletě nabízených motorů mezi nejžádanější. Není divu, protože nabízí zdařilé spojení příznivých pořizovacích i provozních nákladů a solidního temperamentu. Motor spolupracuje s přímo řazenou pětistupňovou převodovkou s poměrně dlouhým zpřevodováním. Při dynamičtější jízdě je proto nutná častější manipulace s řadicí pákou. Ta se ale ve své kulise pohybuje s takovou precizností, že řazení je pro řidiče opravdová radost. Pohonná jednotka je pnjemně tichá, pouze ve vyšších otáčkách se projevuje sympatickým tlumeným mručením. Nevýhodou je absence spodního krytu motorového prostoru, která způsobuje jeho výrazný ostřik nečistotami z vozovky.
Ford Focus nás opět přesvědčil o tom, že je stále jedním z nejlepších automobilů nižší střední třídy. Své uživatele potěší nejen vysokou užitnou hodnotou, dobrým jízdním komfortem a atraktivním designem, ale také nefalšovanou radostí z jízdy.
Svět Fordu léto 2002
Aktuální informace najdete na
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů