Ford Transit snad u nás znají všichni, nejen motoristé. Transit – nejčastěji jako dodávka – je u nás totiž nejvíce se vyskytujícím zahraničním užitkovým vozem. A co více. Slovo „Transit“ se i v České a Slovenské republice, podobně jako v celé Evropě, stalo synonymem pro jakýkoliv lehký užitkový vůz.
A není se čemu divit. Ford Transit českému trhu ve své kategorii dominuje už 11 let a v poslední době se jeho nadvláda dokonce stává ještě výraznější. Prodeje Transitu se totiž za prvních pět měsíců letošního roku proti loňsku zvýšily o nějakých 40 procent. Dnes tak tomuto geniálnímu užitkovému vozu patří asi 30 % celého českého trhu v kategorii N1 (do 3500 kg). A Ford je tak díky Transitu českou jedničkou v užitkových vozech!
Ani tak jasná nadvláda ovšem českému zastoupení Fordu nemůže dovolit usnout na vavřínech. Proto také Ford na svém stánku v pavilonu V vystavuje několik nových a velmi zajímavých variant Transitu, které v nejbližší době přijdou – anebo už přišly – na český trh.
Velmi důležitým přírůstkem pro dopravce, kteří přepravují zejména zboží o relativně velkém objemu a malé hmotnosti (třeba konfekce, spotřební elektronika, sportovní potřeby atd.) je Ford Transit Jumbo 350 LWB EF. Transit Jumbo má užitečnou hmotnost asi 1400 kg, ale do jeho doslova obří skříně se vejde až 14,3 m3 nákladu! Vystavené „Jumbo“ má samozřejmě vysokou střechu a prodloužený rozvor, je vybaveno motorem 2,4 TDi o výkonu 125 koní a jeho cena začíná částkou 909 900 Kč.
Hodně bohatou nabídku má nyní Ford pro menší dopravce, kteří provozují mikrobusy. Patří sem luxusní minibus Transit Tourneo GLX 300 SWB (také ho uvidíte v Brně), který nabízí pohodlnou přepravu devíti osobám. Zatímco „malé“ Tourneo využívá podvozku s předním pohonem a motorem 2,0 TDi/100k, větší verze, kterou můžete v Brně rovněž vidět, tzv. Transit Bus M2, už je postavena na podvozku s pohonem zadních kol a motorem 2,4 TDi/ 125 k. Transit Bus M2 pojme celkem 14 cestujících – a jeho větší kolega dokonce 17 pasažérů.
Dalším produktem intenzivního vývoje Fordu na poli přeplňovaných vznětových motorů je nový turbodiesel se vstřikováním typu Common Rail. Ten se z objemu 2,0 litru pyšní výkonem 125 koní a největším točivým momentem 285 Nm.
Řidiči, kteří s Transitem jezdí hlavně v městském a příměstském provozu, velice ocení novou samočinně ovládanou mechanickou převodovku Durashift EST. Ta se dodává ve spojení s motorem 2,4 l / 90 k a má mnoho výhod. Například tu, že řidič bud‘ může přepnout do samočinného programu a o řazení se vůbec nestarat – anebo řadit sám tlačítky na volantu. Kromě toho dokáže nová převodovka o několik procent snížit spotřebu – a ještě k tomu snižuje i řidičovu únavu a opotřebení spojky. Obejde se totiž úplně bez spojkového pedálu…
Kromě těchto zajímavých variant Fordu Transit uvidí návštěvníci brněnského Autotecu i další varianty, které už z českých silnic a ulic znají. Od Transitu Van 260 až po sanitku či Transit přestavěný na odtahovou službu. Dalšími atraktivními exponáty pak jsou Ford Focus a Mondeo v tzv. úpravě „speciální montážní“, která umožňuje odpočet DPH.
Zveme tedy všechny čtenáře na brněnský Autotec, kde má Ford stánek v pavilonu V
Svět Fordu léto 2002
Aktuální informace najdete na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.