V minulém týdnu byla v historickém městě – Českém Krumlově představena nová Opel Vectra v provedení sedan, jejíž prodej bude u všech dealerů Opel zahájen 7. 6. Mimo velmi dobře připravené tiskové konference a dalšího programu jsme měli možnost absolvovat zkušební jízdy na vymezených okruzích a vyzkoušet si tak novou Vectru v provedení sedan s různými motory jak benzinovými tak dieselovými s mechanickými i automatickými převodovkami. Současně nám byly předány ceníky včetně specifikací výbav.
Nová Vectra mě zaujala svým atraktivním designem karoserie, prostorným a komfortním interiérem, její jízdní vlastnosti hodnotím po kratších testovacích jízdách jako velmi dobré. K její oblibě nesporně přispěje bohatá standardní výbava obsažená již v základní ceně, možnost vybrat si ze dlouhého seznamu prvků na přání a prodloužené servisní intervaly a tedy nižší provozní náklady. Významnou skutečností pro zákazníky je nesporně vybavení nové Vectry vyspělými technologiemi, které byly dosud vyhrazeny pro automobily luxusní třídy.
Při testovacích jízdách jsem ocenil velmi dobře odhlučněný interiér vozu, k čemuž nesporně přispívá i výborně vyřešená aerodynamika a samozřejmě konstrukce podvozku. Anatomická sedadla všestranně seřiditelná, seřiditelná poloha volantu, ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů, účinný brzdový systém, elektro-hydraulický posilovač řízení s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy – to vše přispívá k požitku z jízdy s novou Vectrou.
Zákazníci jistě ocení i možnost zvolit si motor podle svých požadavků zejména s ohledem na výkon, akceleraci a spotřebu. Základní benzinový motor je čtyřválcový šestnáctiventilový objemu 1,6 l s maximálním výkonem 74 kW (100 k) a průměrnou kombinovanou spotřebou 7,5 l na 100 km. Další je čtyřválcový šestnáctiventilový motor objemu 1,8 l s maximálním výkonem 90 kW (122 k). Maximální rychlost s tímto motorem udává výrobce 207 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a průměrnou kombinovanou spotřebou 7,9 l na 100 km. Třetí zatím nejvýkonnější čtyřválcový hliníkový šestnáctiventilový motor objemu 1,8 l má maximální výkon 108 kW (147 k). Maximální rychlost s tímto motorem udává výrobce 219 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a průměrnou kombinovanou spotřebu 8,6 l na 100 km.
Do nové Vectry GTS se bude dodávat též vidlicový šestiválec 3,2 l, který má maximální výkon 155 kW (211 k) a dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Maximální rychlost s tímto motorem udává výrobce 247 km/h a průměrnou kombinovanou spotřebu 10,2 l na 100 km.
Dva turbodieslové čtyřválcové šestnáctiventilové motory mají přímé vstřikování paliva do válců. Turbodiesel 2,0 DTI dosahuje maximální výkon 74 kW (100 k), zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a nejvyšší rychlost Vectry s ním je 192 km/h. Výrobce udává spotřebu pouze 5,9 l/100 km. Druhý výkonnější turbodiesel 2,2 DTI dosahuje maximální výkon 92 kW (125 k), zrychluje z 0 na 100 km/h za 11 sekund a nejvyšší rychlost Vectry s ním je 206 km/h. Výrobce udává spotřebu pouze 6,5 l/100 km.
Vedle manuální převodovky může zákazník zvolit i automatickou převodovku, která je vybavena i možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů. S benzinovým motorem 1,8 může si zákazník zvolit samočinnou převodovku CVT s plynulou změnou převodu, což významně snižuje spotřebu. I u této převodovky může řadit řidič i manuálně a to šest předem naprogramovaných stupňů.
Lze volit podle zvoleného motoru ze třech stupňů výbavy: Club, Comfort a Elegance.
Ceny nové Vectry jsou stanoveny podle druhu zvoleného motoru, převodovky a zvoleného stupně výbavy od 599 900 Kč až do 799 900 Kč (včetně DPH). I když základní ceny obsahují bohatou výbavu, lze zvolit řadu položek za příplatek.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas