Lídr mistrovství světa řidičů na dopoledních úsecích posledního dne vyvíjel velký tlak na Colina McRae, a když se tento Skot se svým vozem převrátil, Peugeotovo finské eso a jeho navigátor získali rozhodující výhodu. Stájoví kolegové Richard Burns a Robert Reid na poslední chvíli vybojovali druhé místo, a tak Peugeot počtvrté za sebou obsadil první dvě příčky, což je významnou událostí na úrovni mistrovství světa, a zvýšil svůj náskok v Poháru konstruktérů na 41 bodů.
Poslední úsek byl z celého podniku nejkratší, ale známé hrbolaté a točité kyperské cesty byly velkou výzvou až do poslední zatáčky. Grönholm zahájil šest naplánovaných úseků necelých třicet sekund za vítězem Colinem McRae, ale již na prvním úseku stáhl jeho náskok o 12 sekund. McRae se pak v šestnácté rychlostní zkoušce převrátil, a tak již v poledne Marcus Grönholm vedl o téměř 50 sekund. Odpoledne pak obratně prokličkoval mezi kameny, a tak v této sezóně podruhé zvítězil a zvýšil svůj náskok v mistrovství řidičů na 11 bodů.
Marcus Grönholm po skončení rallye řekl: „Jsem opravdu moc a moc rád, že jsem tady vyhrál, protože to ukazuje, že jsme s 206 na šotolině udělali velké pokroky. Byla to těžká rallye. Na některých úsecích byly nejtěžší podmínky, jaké jsem kdy viděl, a přesto jsme neměli žádné vážné mechanické problémy. To mi umožnilo držet se těsně za vedoucím Colinem, a když jsme se dopoledne rozjeli naplno, Colin udělal chybu a už to bylo. Je to také skvělý výsledek pro Peugeot, protože tím pádem máme větší náskok v soutěži značek.”
Úřadující mistr světa, doufal, že během dnešních zkoušek předstihne Tommiho Mäkinena. To se mu splnilo, i když až po maximálním vypětí na úplně posledním úseku. Senzační nejlepší čas a Finovo pochybení stačily na to, aby Burns dojel jako druhý, a získal tak dalších skvělých 16 bodů pro Peugeot v soutěži značek.
Richard Burns hodnotil výsledky rallye: „Mám velkou radost, že jsem dojel jako druhý. Vlastně jsem si nemyslel, že budeme na posledním úseku rychlejší než Tommi, protože bylo převážně sucho a jeho výběr pneumatik byl pro tyto podmínky lepší než můj. Tak jsem se prostě snažil ze všech sil a Robert i já jsme pak zajásali, když jsme se dozvěděli jeho čas ! Byla to pro Peugeot skvělá rallye a ukázali jsme, že 206 je velkým soupeřem i na šotolině.“
Třetí řidič 206 WRC Harri Rovanperä se poslední den ralley držel těsně za Burnsem, ale na prvních třech úsecích nedokázal s tímto Angličanem udržet krok a nakonec skončil jako čtvrtý. Své čtvrté místo zhodnotil Harri Rovanperä po skončení rallye: „Povrch byl poslední den hodně kamenitý a bylo velmi snadné píchnout. V jednom momentě jsem měl kola proražená na čtyřech místech, ale musím říct, že díky pěnovému systému Michelin jsem neztratil příliš mnoho času. Nakonec jsme se ale museli spokojit s celkovým čtvrtým místem.“ Čtvrtý řidič týmu Peugeotů 206 WRC, Gilles Panizzi, skončil na slušném desátém místě a získal další zkušenosti jak s kyperskými úseky, tak i se svým vozem na šotolině.
Šéf stáje Peugeot, Corrado Provera, zdůraznil: „Tento výsledek potvrdil všechnu vývojovou práci, kterou jsem na 206 provedli. Velmi si vážíme Forda a našich dalších soupeřů, protože konkurence byla během rallye opravdu tvrdá. Ford si možná nezasloužil problémy, které měl, ale my si myslíme, že jsme si zasloužili svůj úspěch. Ukazuje to také, že dokážeme vyhrát i v rallye na šotolině, protože tohle je poprvé, co 206 WRC na takovémto povrchu zvítězila. Skončit na prvním, druhém, čtvrtém a desátém místě nám přináší velké uspokojení.“
Mistrovství světa FIA v rallye má nyní, před svým jediným podnikem na americkém kontinentu – Rallye Argentina mezi 17. a 19. květnem, jen krátkou přestávku. Rychlé horské úseky tohoto podniku jsou jedny z divácky nejatraktivnějších z celého mistrovství a Grönholm a Burns (vítěz v roce 2000) se budou snažit, aby zde právě oni otevřeli šampaňské a pokračovali ve vítězném tažení Peugeotu.
Výsledky Kyperské rallye: Grönholm (Peugeot 206 WRC), Burns (Peugeot 206 WRC), Mäkinen (Subaru Impreza WRC), Rovanperä (Peugeot 206 WRC), Solberg (Subaru Impreza WRC), McRae C. (Ford Focus WRC), Schwarz (Hyundai Accent WRC), Martin (Ford Focus WRC), Eriksson (Škoda Octavia WRC), Panizzi (Peugeot 206 WRC).
Pořadí pohár konstruktérů: Peugeot – 68, Ford a Subaru – 27, Mitsubishi – 6, Hyundai – 2.
Stav MS po pěti soutěžích: Grönholm – 31, Panizzi – 20, Burns – 19, Mäkinen – 14, Rovanperä a Sainz – 9, Bugalski a Solberg – 7, Loeba a McRae C. – 6, McRae A. – 2.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.