Elegantní Daewoo Leganza v redakčním testu

Za první čtvrtletí Daewoo prodalo u nás celkem 1161 vozů. I když nejvíce bylo malých oblíbených Matizů, tak i počet prodaných Leganz, Nubir i Lanos od ledna každý měsíc stoupá. S očekáváním jsem přebíral největší osobní Daewoo – Leganzu ke krátkodobému testu, abych mohl zhodnotit, zda i její jízdní vlastnosti jsou na stejně vysoké úrovni jako její líbivá karoserie.

Elegantní Daewoo Leganza v redakčním testu

Již při prvním pohledu Daewoo Leganza snad v každém vyvolá pocit, že je to vůz vyšší střední až luxusní třídy určený nejen jako vůz rodinný ale i reprezentační pro podnikatele. Výrazně dopředu se svažující delší zaoblená příď s chromovanou oválnou maskou s typicky šikmými světlomety, pod kterými jsou v nárazníku umístěny ukazatele směru, dávají vozu vzhled kočky, připravující se ke skoku. Toto vnímání umocňuje i oválné prosklení bočních oken a zvednutá záď vozu. Celkově design karoserie působí vyváženě a harmonicky a rozhodně nezapře výraznou italskou spolupráci při jejím ztvárnění.

Vnitřní prostor umožňuje všem pěti cestujícím, vpředu i vzadu, velmi pohodlné cestování bez únavy i na velké vzdálenosti. K tomu jistě významně přispívají i rozměrná vhodně tvarovaná sedadla, která se dají podle požadavku nastavit, u předních sedadel včetně nastavení bederní tuhosti opěradla. Aretační páka u mechanicky nastavovaných předních opěradel neumožňuje tak jemné nastavení jako většinou používaná růžice. Opěradla sedadel jsou však vyšší něž u většiny jiných aut, o to jsou pohodlnější.


Přivítal jsem v poměrně velkém úhlu nastavitelný sklon volantu. Přístrojová deska je ergonomicky dobře řešena: přístroje jsou vhodně umístěny a velmi dobře čitelné. Taktéž ovládače jsou dobře dosažitelné řidičem. To vše spolu s vhodně dimenzovaným posilovačem řízení, účinnými brzdami se systémem ABSpřispělo k mému pocitu bezpečného ovládání a vedení vozu. Významně ovlivňuje bezpečnou jízdu skutečnost, že systém ABS u Leganzy obsahuje elektronickou řídící jednotku, která sleduje a analyzuje rychlost každého jednotlivého kola a podle toho upravuje brždění jednotlivých kol tak, aby nedocházelo na mokrém neb zledovatělém povrchu ke smykům.


Čtyřválcový motor o obsahu 2 l dosahuje podle údajů výrobce nejvyšší výkon 133 k při 5 400 ot/min a maximální točivý moment 184 Nm dosahuje při 4 600 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 206 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod dosahuje vůz za 9 sekund. Uvedené hodnoty předurčují při spíše sportovní jízdě vhodnost využívání spíše vyšších otáček, což motoru prospívá a umožňuje potřebnou akceleraci při předjíždění. Tato skutečnost se mě plně potvrdila při testování. Nejvhodnější režim při klidné cestovní jízdě

Elegantní Daewoo Leganza v redakčním testu

pokládám využívání motoru v rozmezí od 2 500 do 3 500 ot/min., to znamená na čtyřku od 75 do 105 km/hod a na pětku od 90 do 130 km/hod. samozřejmě při respektování sklonu silnice, zatížení vozidla atd. Musím dodat, že motor Leganzy je velmi dobře odhlučněn a má příjemný kultivovaný zvuk.

V rámci testování jsem ujel cca jednu třetinu km na dálnici, ostatní ve městě a na okresních silnicích. Dosáhl jsem průměrné spotřeby 8,3 l na 100 km. Podotýkám, že jsem převážnou většinu kilometrů jezdil sám. Při snaze o hospodárnou jízdu by průměrná spotřeba podle mého názoru šla jistě snížit.


Vybavení Leganzy je v základní výbavě velmi bohaté: vedle již citované obsahuje bohatou elektrickou výbavu včetně elektricky automaticky ovládané antény, klimatizace, litá kola zkrátka téměř vše. Doobjednat lze automatickou převodovku, plně automatizované ovládání klimatizace, elektricky ovládané sedadlo řidiče a kožené čalounění. Cena za Leganzu s uvedenou bohatou výbavou již v základním provedení je v současné době necelých 600 000 Kč.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to víc než jen číslo

CUPRA vyrobila svůj miliontý vůz: Je to...

CUPRA dosáhla nového milníku. Ve svém výrobním závodě Martorell vyrobila svůj 1 000 000. vůz. Stala se jím CUPRA Formentor, nejikoničtější a nejúspěšnější model značky. CUPRA s duchem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...