Hospodářský výsledek po zdanění dosáhl 2,1 mld. Kč (2000 – 3,3 mld.) Zvýšení obratu o 12,5 % na 153,271 mld. Kč Z odbytového objemu bylo exportováno 82 % s podílem 9,9 % na celkovém vývozu ČR.
Rok 2001 byl ve znamení světové premiéry Fabia Sedan, třetí karosářské varianty úspěšné modelové řady Fabia, v únoru v Ženevě a zejména pak zářijové premiéry modelu vyšší střední třídy Škoda Superb, který se stal jednou z dominant Mezinárodní automobilové výstavy ve Frankfurtu.



Ke zvýšení výroby o 2,2 % vedl stabilní zájem o modelovou řadu Octavia a Octavia Combi, pokračující růst poptávky po modelech Fabia a zahájení produkce automobilů Superb. K 31. 12. 2001 Škoda Auto zaměstnávala celkem 24.129 pracovníků – o 6,6 % méně oproti roku 2000.
Škoda Auto vložila další velké prostředky do zajištění budoucnosti podniku: v roce 2001 investovala 15,4 miliardy Kč (10,6 % z obratu). Nejvíce do rozšíření modelové řady Fabia, do výstavby nového závodu na výrobu vozů Superb v Kvasinách a do nového závodu na produkci agregátů v Mladé Boleslavi.
Nejprodávanějším vozem značky Škoda byla v roce 2001 modelová řada Fabia, které se ve třech variantách prodalo celkem 251.870 vozů. Vzrostl také prodej modelů Octavia a Octavia Combi, jichž se prodalo celkem 165.311 vozů. Po sedmi letech a úspěšném prodeji celkem 1,4 miliónů vozů skončila v červnu roku 2001 výroba modelové řady Felicia, jíž se loni prodalo 44.963 vozů. Do konce loňského roku bylo zákazníkům již dodáno 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb.
V novém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi byla v lednu 2001 zahájena sériová výroba moderních převodovek MQ 200, přičemž do konce loňského roku bylo dosaženo denní produkce 800 převodovek, z toho zhruba třetina byla dodána jiným koncernovým společnostem. Na přelomu roku 2001/2002 byla rovněž zahájena produkce nové generace benzínových motorů, která nyní směřuje do koncernu.
Oblast výroby se také zásadním způsobem podílela na úspěšném zahájení SKD montáže vozů Octavia v prosinci v ukrajinském Čopu s tamním investorem firmou Eurocar a indickém Aurangabádu. Pokračovala montáž vozů Škoda v závodech koncernu VW v polské Poznani a bosenském Sarajevu.
V roce 2001 Škoda Auto nakoupila výrobní materiál celkem za 3,6 miliardy Euro, tj. cca za 122,6 miliardy Kč (2000 – za 91,1 mld. Kč). Většina dodávek, celkem za 1,9 miliardy Euro (65,4 mld. Kč), připadla na dodavatele z České republiky.
Díky svému propojení se zahraničními partnery a na základě kvalitativně konkurenceschopným dodávkám tak dodavatele z České republiky loni získali ve srovnání s rokem 2000 od podniku Škoda Auto navíc zakázky za 220 miliónů Euro (cca 7 mld. Kč) Kč. Tuzemský automobilový průmysl je tím nadále motorem národního hospodářství České republiky.