Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

Otestovat celou řadu Mercedesů a ještě k tomu na závodní dráze autodromu v Mostu, to je pro motoristického nadšence opravdu zážitek. Těšil jsem se proto jak na prvý den, kdy stály připraveny pro motoristické novináře a potencionální zájemce především vozy Vito, ale i známý Sprinter a další velkoprostorové vozy a zejména jsem se těšil na druhý den, kdy pro nás byly připraveny jak osobní tak i sportovní vozy.

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

Autodrom v Mostu je umístěn na velmi hezkém místě na okraji města. Trať velkého závodního okruhu měří 4 148 metrů, její šířka je dvanáct metrů a má dvacet zatáček, z toho je jedenáct pravých a devět levých. . Převýšení tratě je dvanáct metrů s maximálním stoupáním 2,8 % a maximálním klesáním 3,2 %. Trať je pro řidiče velmi dobře bezpečnostně zajištěna a plně vyhovuje mezinárodním předpisům. I její obslužné vybavení je na vysoké úrovni. Na dispečinku sledují na monitorech operátoři celou trať a to po celou dobu provozu, tedy i v případě našich testovacích jízdách. Současně jsou na dispečinku v pohotovosti zdravotníci, aby v případě potřeby byli co nejdříve na místě havarie.

Mercedesy Vito s novými turbodieslovými motory CDI dodali těmto všestranně využitelným vozům s ohledem na zvolený druhkaroserie podstatně vyšší pružnost. Na okruhu se vedou velmi dobře, v zatáčkách snesou i vyšší rychlost se zachováním pocitu bezpečnosti. Pracoviště řidiče je velmi dobře vybaveno a odhlučněno, lze předpokládat, že ani po celodenní směně nepocítí řidič zvýšenou

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

únavu. Taktéž větší Sprinter má dobré jízdní vlastnosti, i když ve srovnání s Vitem je střídměji vybaven a je i samozřejmě hlučnější. Bližší hodnocení těchto vozů vám přineseme v redakčních testech.

Druhý den nás uvítaly na závodní dráze připravené luxusní osobní i sportovní vozy Mercedes: C 43 AMG kombi, E 55 AMG, C220 a C 240, E 280 4matic, CLK a SLK 230. S radostí jsem postupně usedal za volant těchto vozů a tak jsem se mohl seznámit s jejich vybavením, jízdními vlastnostmi a kvalitou. Samozřejmě, že dojmy následovaly tak rychle a v takovém množství, že je nelze seriózně zachytit v tomto článku. K jednotlivým modelům se postupně rád vrátím po jejich redakčních testech. A jak na mě zapůsobily tyto vozy celkově: především velmi dobrým sezením v zatáčkách při maximálním pocitu bezpečnosti, dobrou ovladatelností a samozřejmě bohatým vybavením s důrazem na bezpečnost řidiče i cestujících. Taktéž akcelerace byla u všech vozů vysoká, zejména u modelu C 43 s osmiválcovým motorem o obsahu 4,3 l s výkonem 300 k byla vynikající. Ještě vyšší byla přirozeně akcelerace u červeného sportovního modelu SLK 230, jehož

Dva dny s Mercedesy na autodromu v Mostu

motor o obsahu 2,3 l s kompresorem dával výkon 193 k. Pro zajímavost uvádím, že to byl jediný model s mechanickou převodovkou. Je vidět, že automatické převodovky, v souladu s jejich stálým technickým zdokonalováním, si zřejmě vybojují své místo, protože čím dále tím více pracují v režimu, který vystihuje individuální způsob řízenía myšlení řidiče a podle toho se řídí. Jestliže řeknu, že se tak i řídí okamžitou náladou řidiče odrážející se ve způsobu jízdy, pak myslím, že nebudu daleko od pravdy.

V závěru článku bych chtěl ještě připomenout v zájmu naší vlastní bezpečnosti, že se máte možnost na tomto autodromu v  Mostu zúčastnit jednodenních kurzů bezpečné jízdy, které zde každoročně probíhají v době od října ve skupinách po 12 účastnících, kde po teoretickém úvodu v délce 1,5 hodiny následuje praktický výcvik v délce 4,5 hodiny. Praktický výcvik se provádí na cvičných kluzných plochách pod dohledem instruktorů. Po celou dobu je zajištěna komunikace instruktora s řidičem pomocí vysílaček. Těchto kurzů se zúčastňují příslušníci státních institucí, policie, hasiči a vrcholoví manažeři, řidiči z povolání a i soukromé osoby. Sám jsem obdobný kurs letos v únoru absolvoval na cvičišti ve Vysokém Mýtě a přestože jsem dlouholetý řidič, mohu prohlásit, že jsem si mnohé problémy znovu ujasnil a upřesnil. Bližší informace získáte včetně možnosti přihlášení na pořádající organizaci: HCT, v.o.s. (HIGH CAR TRAINING), Teplická 108, 418 01 Bílina na tel./fax. 0417/829495 nebo e-mailem: hct@mbox.vol.cz.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...