Motor 1,4 litru je jedním ze šesti motorů z nabídky pro Peugeot 307. Pro svůj nový Peugeot 307 si motor 1,4 vybralo 232 zákazníků. Při přebírání vozu k testu jsem si jako jeden z hlavních cílů stanovil, zda výkon tohoto motoru bude dostatečný pro tento vůz.
První můj dojem při pohledu na Peugeot 307 byl, že jeho zaoblená karoserie je nejen elegantní a líbivá, ale kompaktní, pevná a bezpečná. Zejména přední část vozu – sklon kapoty motoru a na něj téměř se stejným sklonem navazující přední rozměrné sklo dodávají vzhledu vozu dynamický charakter odpovídající výraznému logu Peugeota – lva, který je umístěn uprostřed mezi kapotou a SPZ.
>Interiér vozu mně zaujal svou prostorností a zejména s dostatkem místa i nad hlavami cestujících. Všechny sdělovače i ovládače mají vymezeno místo podle všech ergonomických zásad a tak neodvádějí nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. Přední sedadla anatomicky velmi dobře tvarovaná mají velmi dobré boční držení a při jízdě mě dodávala pocit jistoty a bezpečí. Zadní sedadla poskytují dostatek místa pro cestování třech osob. Jistě každý nový majitel Peugeotu 307 přivítá mnoho praktických odkládacích prostor jako ku příkladu odkládací schránky v předních dveřích anebo schránky nad ovladačem topení, dále držáky na nápoje vpředu i vzadu, držák na mince a úložný prostor na brýle, který je ve středovém stropním panelu. Taktéž na opěradlech jsou praktické kapsy. Zavazadlový prostor o objemu 420 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1470 litrů.
Benzinový motor testovaného Peugeotu 307 obsahu 1,4 litru dosahuje maximální výkon 75 k (55 kW) při 5 500 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 120 Nm již při 2 800 ot/min. Motor ochotně zrychloval i v nižších otáčkách a to ihned bez prodlevy po přidání plynu. Ve městě jsem nepociťoval potřebu výkonnějšího motoru, mimo město při požadavku svižnější jízdy jsem musel samozřejmě využívat vyšší otáčky motoru – okolo 3 500 a při předjíždění včas podřadit. Pokládám tento nejslabší motor z výkonové řady benzinových motorů pro Peugeot 307 za dostačující pro tento vůz pro bezpečnou a i svižnou jízdu – to mě potvrdili na můj dotaz i tři majitelé Peugeota 307 s tímto motorem.
Konstrukce podvozku mě umožňovala spolu s přesným řízením, účinnými brzdami s ABS s rozdělovačem brzdných sil rychlé bezpečné projíždění zatáček. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny, v interiéru je nízká hladina hluku. Výrobce udává nejvyšší rychlost s tímto motorem 167 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14 sekund. Kombinovanou spotřebu 6,7 l na 100 km. Vzhledem k tomu, že jsem během testu jezdil většinou sám a bez zavazadel jsem dosáhl spotřebu 6,2 l na 100 km, musím ale podotknout, že jsem se snažil jezdit s „lehkou“ nohou a hospodárně.
Základní výbava testovaného vozu, který byl v nejnižším stupni výbavy – XR, byla na vysoké úrovni. Obsahovala: přední airbagy řidiče i spolujezdce, brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil, systém podpory brždění v kritických situacích, variabilní posilovač řízení, aktivní přední opěrky hlavy, výškově a osově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Základní výbava obsahuje i elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, zadní stěrač s cyklovačem a imobilizér.
Cena testovaného Peugeota 307 s benzinovým motorem 1,4 v nejnižší i když bohaté základní výbavě XR je včetně DPH 420 000 Kč.
Pro informaci čtenářů uvádím, že Peugeot 307 lze zakoupit dále s benzinovými motory 1,6 16V s maximálním výkonem 110 k (80kW) a 2,0 16V s maximálním výkonem 138 k (100 kW) a dieslovými úspornými motory: novým 1,4 HDI, a. 2,0 HDI, který dosahuje maximální výkon 90 k (66 kW) anebo 2,0 HDI s vyšším výkonem 110 k.
A ještě alespoň krátce ke stupni výbav: Vyšší stupeň výbavy (XR Présence) obsahuje navíc boční a hlavové airbagy, sekvenční ovládání předních oken a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické stěrače, samočinnou aktivaci světlometů a přední mlhové světlomety. Vyšší komfort pak obsahuje nejvyšší stupeň výbavy (XT) a sportovní verze (XSI). Některé prvky výbavy jsou vázány na zvolený typ motoru a stupně výbavy. Řadu prvků je možno též zvolit za příplatek – v některých je ovšem tato příplatková výbava vázána na zvolený typ motorum jako ku příkladu u automatické převodovky Tiptronic – Systém Porsche, kterou lze zakoupit pouze s motorem 1,6 ve výbavě XR Présence anebo s motorem 2,0 ve výbavě XT.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií