Zázrak, nebo sériový vůz?

Informace

Zázrak, nebo sériový vůz?

Pan Jaroslav Novák je vozíčkář, podniká v oblasti počítačového softwaru a se svým šest let starým Fordem Escort najezdí denně po republice stovky kilometrů. Do dnešního dne má na kontě již neskutečných 635 000 kilometrů.

Ford Escort Combi – najeto 635 000 km

„Ford Escort kombi se vznětovým motorem 1,8 D jsem si koupil v roce 1995 a tehdy jsem s ním absolvoval průměrně 8000 kilometrů měsíčně. Vzhledem k tomu, že jsem vozíčkář, nechal jsem si do vozu namontovat ruční ovládání italské výroby. Od nového vozu jsem kromě dobrých jízdních vlastností očekával „výdrž“ do konce leasingu, kterou jsem odhadoval na zhruba 300 000 km bez větších oprav. Dnes je mému „Fordíčkovi“ již šest let a má naježděno 635 000 km bez generálky motoru.

Jaké bylo překvapení prodejců, když jsem se na první garanci po 1 500 km objednal hned na následující pondělí! Od té doby jsem vůz nechával pravidelně kontrolovat po každých 10 000 kilometrech, což představovalo péči zhruba po pěti týdnech.

Ford Escort Combi – najeto 635 000 km

Ale jak jsem dosáhl vlastně toho, že můj vůz tak dlouho vydržel? Především kvalitní péčí. Od samého počátku jsem přesně dodržoval daný interval výměny oleje a filtrů a pravidelné servisní prohlídky. Pak jsem začal uvažovat, jestli to není zbytečně drahé. Při druhé výměně rozvodového řemene jsem ušetřil pár stovek tím, že jsem jej koupil od neautorizovaného výrobce. Na to jsem zle doplatil, neboť řemen záhy praskl a já byl několik dní bez auta. Každý druhý by si půjčil náhradní vůz, ale sežeňte si náhradní vůz s ručním ovládáním. Od té doby jsem se pokorně vrátil ke značkovým dílům a ke značkovému servisu.

Časem jsem zdokonalil péči o motor. Začal jsem pravidelně používat PROTEC, a to nejen jako přísadu do oleje, ale i do nafty. Po této péči okamžitě klesla spotřeba – zhruba o půl litru na 100 km a motor získal lepší zvuk. Navíc se mi už nestalo, že by mně v zimě zamrzla nafta, a vždy jsem bez problémů nastartoval.

Naivně jsem si myslel, že takto v klidu půjde můj motoristicky život dál. Ale jednoho dne se mě manželka zeptala, jak je možné, že při mých naježděných kilometrech se do mě ještě nikdo „netrefil“. Neměla to dělat. Ještě ten samý týden mi v koloně na Wilsonově třídě v Praze jedna dáma zrušila celou zadní partii vozu. Opravu jsem zadal do svého oblíbeného servisu a říkal jsem si, že už mě nic horšiho potkat nemůže. Od té doby jsem havaroval ještě třikrát a začal jsem vážně uvažovat o prodeji vozu. Poslední oprava stála 125 000 korun, naštěstí ji kryla pojistka, a tak jsme se rozhodl, že si vůz ještě ponechám. Udělal jsem dobře, neboť servis odvedl dobrou práci a můj automobil opět šlape jako hodinky. Dnes najezdím zhruba 12 000 km měsíčně a již pomalu přemýšlím o novém voze. Bude to opět Ford? Určitě ano – jen váhám mezi Fokusem a Mondeem. Každopádně zůstanu věrný značce Ford a dieselovému motoru, už jenom proto, že jsem živým důkazem jeho spolehlivosti a výdrže. S příštím fordem najedu milion kilometrů!“

Svět Fordu – podzim 2001
Aktuální informace najdete na www.ford.cz

3. prosince 2001, Svět Fordu – obsah

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...

ISSN 1213-709X | Copyright © Svět v bezpečí s.r.o.
Přidat na rssMonitor.cz