Zázrak, nebo sériový vůz?
Pan Jaroslav Novák je vozíčkář, podniká v oblasti počítačového softwaru a se svým šest let starým Fordem Escort najezdí denně po republice stovky kilometrů. Do dnešního dne má na kontě již neskutečných 635 000 kilometrů.
|
---|
„Ford Escort kombi se vznětovým motorem 1,8 D jsem si koupil v roce 1995 a tehdy jsem s ním absolvoval průměrně 8000 kilometrů měsíčně. Vzhledem k tomu, že jsem vozíčkář, nechal jsem si do vozu namontovat ruční ovládání italské výroby. Od nového vozu jsem kromě dobrých jízdních vlastností očekával „výdrž“ do konce leasingu, kterou jsem odhadoval na zhruba 300 000 km bez větších oprav. Dnes je mému „Fordíčkovi“ již šest let a má naježděno 635 000 km bez generálky motoru.
Jaké bylo překvapení prodejců, když jsem se na první garanci po 1 500 km objednal hned na následující pondělí! Od té doby jsem vůz nechával pravidelně kontrolovat po každých 10 000 kilometrech, což představovalo péči zhruba po pěti týdnech.
|
---|
Ale jak jsem dosáhl vlastně toho, že můj vůz tak dlouho vydržel? Především kvalitní péčí. Od samého počátku jsem přesně dodržoval daný interval výměny oleje a filtrů a pravidelné servisní prohlídky. Pak jsem začal uvažovat, jestli to není zbytečně drahé. Při druhé výměně rozvodového řemene jsem ušetřil pár stovek tím, že jsem jej koupil od neautorizovaného výrobce. Na to jsem zle doplatil, neboť řemen záhy praskl a já byl několik dní bez auta. Každý druhý by si půjčil náhradní vůz, ale sežeňte si náhradní vůz s ručním ovládáním. Od té doby jsem se pokorně vrátil ke značkovým dílům a ke značkovému servisu.
Časem jsem zdokonalil péči o motor. Začal jsem pravidelně používat PROTEC, a to nejen jako přísadu do oleje, ale i do nafty. Po této péči okamžitě klesla spotřeba – zhruba o půl litru na 100 km a motor získal lepší zvuk. Navíc se mi už nestalo, že by mně v zimě zamrzla nafta, a vždy jsem bez problémů nastartoval.
Naivně jsem si myslel, že takto v klidu půjde můj motoristicky život dál. Ale jednoho dne se mě manželka zeptala, jak je možné, že při mých naježděných kilometrech se do mě ještě nikdo „netrefil“. Neměla to dělat. Ještě ten samý týden mi v koloně na Wilsonově třídě v Praze jedna dáma zrušila celou zadní partii vozu. Opravu jsem zadal do svého oblíbeného servisu a říkal jsem si, že už mě nic horšiho potkat nemůže. Od té doby jsem havaroval ještě třikrát a začal jsem vážně uvažovat o prodeji vozu. Poslední oprava stála 125 000 korun, naštěstí ji kryla pojistka, a tak jsme se rozhodl, že si vůz ještě ponechám. Udělal jsem dobře, neboť servis odvedl dobrou práci a můj automobil opět šlape jako hodinky. Dnes najezdím zhruba 12 000 km měsíčně a již pomalu přemýšlím o novém voze. Bude to opět Ford? Určitě ano – jen váhám mezi Fokusem a Mondeem. Každopádně zůstanu věrný značce Ford a dieselovému motoru, už jenom proto, že jsem živým důkazem jeho spolehlivosti a výdrže. S příštím fordem najedu milion kilometrů!“
Svět Fordu – podzim 2001
Aktuální informace najdete na www.ford.cz
3. prosince 2001, Svět Fordu – obsah
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů