Ford s palivovými články jel nepřetržitě 24 hodin a dosáhl průměrnou hodinovou rychlost 104 km/h
Další krok k vytčenému cíli: Zavést technologii pohonu s palivovými články do sériové produkce!
Rekordní čtyřiadvacetihodinová jízda s modelem Ford P2000 se uskutečnila v režii Fordovy skupiny TH!NK, která se zabývá výzkumem a vývojem alternativních pohonů. Výsledky rekordní jízdy potvrdil Americký sportovní automobilový klub SCCA a oficiálně pak byly zveřejněny v rámci tradiční akce Michelin Bibendum Challenge – soutěže, kterou pneumatikářský koncern Michelin motivuje výrobce a vývojové týmy k výrobě vozů šetrných k životnímu prostředí.
Rekordní vytrvalostní jízda se uskutečnila 7. a 8. října na vysokorychlostní zkušební dráze automobilky Ford v Dearbornu ve státě Michigan v USA dlouhé 2,64 míle. Vůz Ford P2000 kroužil po testovacím okruhu nepřetržitě 24 hodin, pouze s krátkými zastávkami v depu určenými především pro doplnění paliva, běžnou kontrolu a údržbu testovaného vozu a výměny řidičů. Během 24 hodin jízdy dosáhl testovaný vůz průměrné rychlosti 93 km za hodinu, do tohoto výsledku jsou započítány i zastávky spojené s tankováním a střídáním pilotů. Čistá průměrná rychlost jízdy bez započítání těchto zastávek, činila 104 km za hodinu. Během 24 hodin ujel testovaný Ford P2000 celkem 2232.15 km – takovou vzdálenost během jediného dne nedokázal ujet dosud žádný jiný automobil poháněný palivovými články. Na dodržování přesně daných podmínek rekordní jízdy dohlíželi komisaři sportovního klubu SCCA, kteří jeho výsledky posléze oficiálně zapsali a potvrdili, že Ford P2000 je novým držitelem amerického vytrvalostního rekordu pro vozy poháněné palivovými články.
Model P2000 je jedním ze dvou vozů poháněných palivovými články, které Ford používá pro ověřování možností této sofistikované technologie a pro veřejné předvádění a osvětlování principu jejich funkce. Vozy P2000 i Ford Focus FCV jsou poháněné vodíkovými články, ve kterých reaguje plynný vodík se vzdušným kyslíkem. Takto vznikající elektrická energie slouží k napájení trakčního elektromotoru. Odpadním produktem jsou pouze neškodné vodní páry, takže vozy poháněné vodíkovými palivovými články lze zařadit do kategorie ZEV (Zero Emission Vehicles), tedy automobilů neprodukujících žádné škodliviny.
Pohonná jednotka modelu P2000 dává výkon 90 koňských sil a zaručuje zrychlení vozu z 0 na 60 mil/hod za méně než 14 sekund. Ford P2000 využívá palivových článků typu PEM s protonovou polopropustnou membránou. Trakční elektromotor a jeho řídicí jednotku dodala firma Ballard Power Systems. Tuto pohonnou sestavu používá i vůz Ford Focus FCV.
29. listopadu 2001, Jan Hamza st.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů