Horácká rallye pro Hrdinku
Vítězem poslední domácí mistrovské soutěže Horácké rallye v Třebíči se stala podle očekávání posádka Tomáš Hrdinka a Petr Gross na Subaru Impreza WRC.
Na startu závěrečného podniku mistrovství ČR v rallye se až na jistého šampiona Romana Krestu a Michala Garguláka sešla kompletní česká špička. Z bojů o přední umístění byl předem vyřazen pouze Karel Trojan, jenž s náhradním spolujezdcem Janem Možným jel tentokrát s vypůjčeným Fordem Escort Maxi namísto Toyoty Celica GT. To byl sice pro zkušeného jezdce určitý handicap, ale jak se nakonec ukázalo, o šestou příčku v konečném hodnocení nepřišel.
První dvě zkoušky projel nejrychleji Tomáš Hrdinka, v následující, která se jela přímo v Třebíči, byl až pátý. Tato zkouška mu nesedla ani při druhém průjezdu, kdy skončil rovněž pátý. V první etapě vyhrál tři zkoušky a to mu stačilo na průběžné vedení před Emilem Trinerem se Škodou Octavia WRC, jenž si na své konto připsal dva nejlepší časy. Třetí příčku si držel Jan Trajbold s Fordem Focus WRC před Pavlem Siberou na Octávii WRC.
Páteční etapa se nevydařila Václavu Pechovi, u jehož Toyoty Corolla WRC zlobila převodovka, a proto druhý den vsadil raději na dojetí, neboť jakékoliv bodované místo mu zaručovalo titul vicemistra.
Druhý den už nenechal Tomáš Hrdinka nikoho na pochybách, že si chce z Horácka odvézt vítězství. Vyhrál sedm zkoušek před Trinerem a s více než půlminutovým náskokem si v závěrečných čtyřech úsecích své postavení jen hlídal. V nich naopak exceloval třikrát Triner, což mu také vyneslo stříbrný věnec před Janem Trajboldem. Za Krestou tak v mistrovství republiky skončili Pech, Hrdinka, Triner a Sibera.
Ve skupině N bojovali po celou sezonu o titul Václav Arazim a Miroslav Jandík. Rozhodnutí padlo až v Třebíči, kde byl zkušený Arazim v cíli o osm sekund rychlejší než překvapení sezony Jandík, který pro příští sezonu pošilhává po voze kategorie WRC. Bronzová mistrovská příčka patří Marcelu Tučkovi, startujícímu rovněž s Mitsubishi Lancer.
Také ve Formuli 2 padlo rozhodnutí až v poslední soutěži, ovšem nikoliv jako v „en-kách“ v závěrečných zkouškách, ale už hned v úvodu, kdy havaroval s Peugeotem 106 Maxi Josef Peták a tím měl Jindřich Štolfa s Peugeotem 306 Maxi cestu k titulu volnou. Druhý dojel Jan Kopecký se Škodou Octavia, jenž by také rád v roce 2002 usedl do vozu WRC, třetí dojel Karel Trojan. V šampionátu obsadil bronzovou příčku za Štolfou a Petákem Martin Knajzl.
Výsledky:
1. Hrdinka – Gross | Subaru Impreza WRC | 1.22.12.0 |
2. Triner – Hůlka | Škoda Octavia WRC | +0.34.6 |
3. Trajbold – Zelinka | Ford Focus WRC | +1.30.9 |
4. Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | +2.36.6 |
5. Š.Vojtěch – Ernst | Toyota Celica GT | +3.24.9 |
6. Pech – Uhel | Toyota Corolla WRC | +3.49.9 |
7. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer | +5.04.2 |
8. Jandík – Chrástecký | Mitsubishi Lancer | +5.12.8 |
9. T.Vojtěch – Palivec | Toyota Celica GT | +5.16.5 |
10.Štolfa – Singer | Peugeot 306 Maxi | +7.22.4 |
29. října 2001, Jindřich Lasík
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů