Supersportovní MGF XPower

Zatímco MGF XPower 500 byl k vidění už v červnu v Le Mans, široká veřejnost se s ním mohla seznámit na autosalonu IAA.

Sportovní MGF XPower 500 patří do exkluzivní modelové řady renomovaného britského výrobce a následuje po modelu MG ZT XPower 500 presentovaný před několika měsíci. Jako první automobil je vybaven motorem, uloženým za kokpitem a pohánějící zadní kola, i sekvenční šestistupňovou převodovkouX-trac vyvinutými původně pro závodní účely.


Supersportovní MGF XPower

Ačkoliv se vůz, jehož základem je modifikovaný monokok oblíbeného britského roadsteru MGF, zvnějšku se od sériového provedení radikálně liší, zůstal z větší části věrný své konstrukci. Zvětšení rozchodu o 100 mm, resp 150 mm, čtyřpístové závodní brzdy A.P. a velká kola si vyžádaly některé podstatné tvarové změny. Jako třeba zaoblené blatníky zcela přepracované přídě ovlivněné tvary vozu MG Lola Le Mans. Na zádi umístěné křídlo zvyšuje přítlak přední a zadní nápravy, takže automobil velice dobře sedí na silnici při vyšších rychlostech.

Karosérie je zesílena integrovaným ochranným rámem, pomocné rámy vpředu i vzadu byly modifikovány a uzpůsobeny třikrát vyššímu výkonu. Maximum výkonu za všech podmínek, ať jede MG „stovkou“ nebo 270 km/h, zajišťuje zadní spoiler navržený a vypočtený na základě měření v aerodynamickém tunelu. Sportovní duch podtrhují xenonová světla, výrazná maska chladiče a sportovní sedadla.


Supersportovní MGF XPower

Neprodejný automobil slouží jako základ pro vývoj dalších automobilů, které budou následovat po modelech MG ZT, MG ZS a MG ZR. Extrémně výkonná studie demonstruje technickou vyzrálost a dokazuje, jak okouzlující může MG být a to je teprve začátek.

Pro zájemce rychlých kol je však připravena silniční verze MG ZT XPower 385, která se v létě 2002 objeví na britských silnicích. Vůz za 40 tisíc liber pohání vidlicový osmiválec 4.6 o výkonu 283 kW (385 k) při 7000 ot./min a točivém momentu 522 N.m při 3500 ot./min. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 5 sekund a během 11 sekund dosáhne rychlosti 160 km/h.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...