Systém ISG Volva mimo jiné přínosy snižuje spotřebu paliva až o 20 %

Integrovaný startovací generátor nahrazuje jak alternátor, tak i spouštěč motoru. Snižuje zatížení motoru. Největší úspory paliva je dosaženo samočinným vypínáním motoru při každém zastavení automobilu.

Systém integrovaného startovacího generátoru ISG (Integrated Starter Generator), který byl představen společností Volvo Cars na Frankfurtském autosalonu 2001, nejen snižuje spotřebu paliva, ale přináší řadu dalších výhod.


V městském provozu s mnoha zastaveními a rozjezdy může ISG snížit spotřebu paliva až o 20 procent a odpovídajícím způsobem snížit také emise škodlivin výfukových plynů. Není třeba vyvíjet nový model automobilu nebo nějak významně modifikovat již existující automobily. Integrovaný startovací generátor může být namontován do většiny existujících modelů. Oproti jiným konstrukčním řešením, které přispívají k ochraně životního prostředí, jako jsou například hybridní automobily, je to z  hlediska nákladů velmi efektivní systém.


Na rozdíl od běžných automobilů se motor ve spojení se samočinnou převodovkou a s ISG vypne okamžitě po každém zastavení. Tím tak nespotřebovává palivo při volnoběžných otáčkách. Při snaze opět se rozjet pak stačí jen sešlápnout pedál plynu. Motor se automaticky nastartuje. Díky samočinné převodovce se pak normálně rozjede. Snížení spotřeby je zvlášť významné v hustém městském provozu


ISG zůstává aktivní v průběhu celé jízdy, v určitých situacích se automobil vybavený systémem ISG jeví jako hbitější než odpovídající automobil s konvenčním pohonem. Můžete například jet při nižších otáčkách motoru na vyšší převodový stupeň.


Jestliže řidič sundá nohu z plynového pedálu při zpomalování, pohyb automobilu pohání jednotku ISG, která začne dobíjet akumulátor s napětím 42 V. ISG na rozdíl od alternátoru tedy nezatěžuje pohonnou jednotku a tím opět šetří pohonné hmoty. Navíc má ISG oproti klasickým alternátorům efektivnější dobíjecí schopnost.


Systémy, které jsou funkční jen při běžícím motoru jako například posilovač řízení nebo klimatizace, jsou u volva s ISG poháněny elektrickou energií a ne pohonnou jednotkou. Tím opět klesá spotřeba paliva.


Elektroinstalace o napětí 42 V poskytuje řadu výhod. Kromě toho, že pohání systém ISG, má navíc tu výhodu, že disponuje stabilní dodávkou proudu. Vyšší napětí navíc umožňuje instalovat mnohem více elektrických zařízení pro zvýšení komfortu. Například držák nápojů, který velmi rychle ochladí limonádu nebo udrží kávu teplou. Napětí 42 V navíc umožňuje lépe využívat některé vyspělé bezpečnostní systémy.


Vývoj ISG intenzivně probíhá a mateřská společnost Ford Motor Company už pracuje na několika hlavních projektech v této oblasti.




Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...