Na Nový Zéland, k devátému podniku mistrovství světa, přicestovaly tovární týmy Ford, Subaru, Peugeot, Mitsubishi a Hyundai, pouze škodovka neměla tuto soutěž v plánu.
První etapu začal skvěle Marcus Grönholm, a to i přes počáteční problémy s nastavením diferenciálu. Po čtyřech zkouškách, z nichž dvě vyhrál, vedl s náskokem 5,8 s před Solbergem (Subaru), třetí pozici si překvapivě držel Alister McRae s Hyundaiem.
Rallye Nový Zéland je pověstná extrémně kluzkým šotolinovým povrchem, na který doplácejí především jezdci s nízkými startovními čísly, kteří musejí projíždět stopu ostatním. Nejvíce to letos postihlo Mäkinena: „Tak špatné podmínky jsem ještě nezažil. Všude kde bylo sucho, byla trať pokryta několika centimetry drobné šotoliny. Při každé akceleraci a brzdění jsem hodně ztrácel“. Není proto divu, že po první etapě ztrácel na 14.místě přes dvě minuty.
Naopak na náročných podmínkách a také na nešťastné strategii týmu Peugeot vydělal v první etapě nejvíce Eriksson s Hyundaiem. Společně s A.McRaem těžili totiž z vyšších startovních čísel. S obavami však Eriksson očekával počasí druhého dne: „Přeji si déšť, takový malý tajfun. V dešti bychom tolik netráceli“.
Jak jsme již řekli, kdo jede na Novém Zélandu včele, ten je ve veliké nevýhodě. Proto se Peugeot rozhodl zbrzdit v závěru dne Grönholma, aby druhý den startoval až za Burnsem, který byl až sedmý. Jenže vloudila se chybička. Fin jel sice o 40 s pomaleji, ale bylo to málo. Časoměřič a jeho pomocník totiž stáli blízko sebe, takže Finovi nestačili vypočítat a signalizovat o kolik má ještě zpomalit. Grönholm tak ukončil první den na druhém místě za Erikssonem a před Sainzem, McRaem, Solbergem, Loixem, Delecourem, Burnsem, A.McRaem a Bournem, který na prvního ztrácel necelou minutu.
Toto pořadí však už neplatilo po první zkoušce druhého dne, jejíž 59 km pořádně zamíchalo pořadím. Druhým nejrychlejším časem se vyhoupl náhle do čela Burns, druhý byl C.McRae, třetí Sainz, Rovanpera poskočil z 12.místa na pátou. Naopak dosud vedoucí Eriksson se propadl na 7.příčku. Smůlu tady měl Delecour, který svého Forda obrátil na střechu a klesl až na 17.příčku.
V průběhu druhého dne vyhrál Burns ještě dalších pět zkoušek a v cíli měl na druhého C.McRae náskok 42,6 sekundy. Taktika týmu Subaru tak slavila úspěch – v první etapě se držet vzadu, v druhé pak zaútočit. Třetí jel Rovanpera, čtvrtý Sainz, Eriksson byl až jedenáctý.
Také v závěrečných osmi zkouškách posledního dne prokázal Burns silné nervy a odolal útokúm Colina McRae, jenž svoji ztrátu stáhl na 14 sekund. Jenže v předposledním úseku ztratil „hodinami“přes půl minuty a Burnsovi tak nestálo nic v cestě. O třetí místo bojovali až do samého závěru Sainz, Rovanpera a Grönholm. V poslední rychlostní zkoušce se dopustil Sainz jezdecké chyby, Grönholm dostal penalizaci 10 sekund za předčasný start a tak na stupně vítězů vystoupil Harry Rovanpera.
Po devíti soutěžích jsou včele Tommi Mäkinen a Colin McRae, kteří zatím získali 40 bodů, druhý je Burns (31), třetí Sainz (30) a čtvrtý Rovanpera (27). Ve značkách vede Ford (76), před Mitsubishi (66), Subaru (46) a Peugeotem (44).
Výsledky:
1. Burns – Reid | Subaru Impreza WRC | 3.47.28,0 |
2.C.McRae – Grist | Ford Focus WRC | +0.44,6 |
3.Rovanpera – Pietiläinen | Peugeot 206 WRC | +0,50,1 |
4.Sainz – Moya | Ford Focus WRC | +0.52,2 |
5.Grönholm – Rautiainen | Peugeot 206 WRC | +0.55,8 |
6.Auriol – Giraudet | Peugeot 206 WRC | +1.11,3 |
7.Solberg – Mills | Subaru Impreza WRC | +2.15,8 |
8.Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | +2.21,0 |
9.A.McRae – Senior | Hyundai Accent WRC | +3.33,8 |
10.Eriksson – Parmander | Hyundai Accent WRC | +4.21,9 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.