Od 60. let dopravoval Ford, stranou od třpytivé závodní arény, své sériové vozy na start světově proslulých závodů a rallye. K tomu nabízel velký počet modelů, které se bez výjimky vyznačovaly vysokým výkonem, robustní spolehlivostí a zajímavou cenou. Na celém světě začaly vozy Lotus Cortina zatápět silnějším soupeřům. S tímto vozem vyhrál také Jim Clark v roce 1964 svůj první šampionát „Saloon Car“. V následujícím sezóně vládl společně s Johnem Whitmorem evropským závodům cestovních vozů.
Potom překvapil Ford svět superrychlým Escortem Twin-Cam, po němž následovaly neméně úspěšné modely 1600 RS a 1800 RS. Přes třicet let, než poslední tovární Escort odstartoval v roce 1998 v britské rallye, se prosadily po celém světě. Roger Clark, Timo Mäkinen, Hannu Mikkola, Björn Walgegaard, Ari Vatanen, Francoise Delecour, Miki Biasion nebo Carlos Sainz si sice na Fordu Escort, resp. Escort Cosworth udělali jméno, ale zasloužili se také o čtyři desítky vítězství ve světových rallye. V roce 1979 se stal mistrem světa Waldegaard, o dva roky později Vatanen. Jednu soutěž mistrovství světa, Rallye Korsika vyhrál dokonce Ford Sierra Cosworth.
Pro 90. léta vyvinul Ford provedení Escort RS Cosworth s pohonem všech kol, který nejen jako sériové vozidlo dělal dojem na silnici, ale stal se rovněž úspěšným automobilem a důstojným nástupce klasického Escorta. Už v roce 1993 ve své první sezóně vyhrál pět světových rallye, k nimž v pozdějších letech přidal dalších dvanáct a v roce 1994 získal i světový titul.
Od sedmdesátých let zvítězily Fordy mj. 8x v Rallye 1000 jezer, 6x v Portugalsku, 7x v Anglii, 4x v Řecku, 3x na Novém Zélandě 2x v Monte Carlu atd. Pouze na Korsice, San Remu a v Katalánsku si připsaly zatím jedno první místo. Escorty také nadchly tisíce soukromých jezdců po celé Evropě a také u nás.Vzpomeňme mj. několik titulů mistra republiky v rallye Ladislava Křečka, evropské prvenství v závodech do vrchu Josefa Kopeckého, vrchařské úspěchy a starty v americkém Pikes Peak Antonína Charouze či rallycrossové výsledky Pavla Koutného.
V roce 1999 vyjel první tovární Ford Focus WRC, jenž v úspěšné tradici pokračuje. S Colinem McRaem za volantem vyhrál až dosud sedm rallye, jedno vítězství přidal Carlos Sainz.
Na evropských okruzích, v roce 1987 i světových, a v nejrůznějších národních šampionátech vládly zprvu vozy Ford Escort a také Ford Capri, které v 80.letech vystřídala přeplňovaná Sierra Cosworth. Její převaha však byla natolik dominantní, že FIA rozhodla změnit technické předpisy, aby úspěšnému vozu vzala alespoň trochu větru z plachet. Rychlý a výkonný automobil (500 k) vyhrál mj. jediný ročník Světového šampionátu cestovních vozů v roce 1987 a o rok později i evropský. Po zaniknutí mistrovství Evropy přišel Ford s šestiválcovám Mondeem, s nímž Paul Radisich dvakrát zvítězil ve Světovém poháru. V sezoně 2000 obsadily Mondea první tři příčky v Velké Británii.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů