V Anglii vyvíjel Ford společně s Cosworthem motory svých sériových vozidel pro využití v monopostech Formule Junior, F2 a F3. Tyto závody byly tehdy tak oblíbeny, že v roce 1967 vznikla dokonce nová tréninková formule Ford, v níž mladí jezdci získávali první ostruhy. Stejně jako dřív, tak i po třiceti letech se Formule Ford těší obliby po celém světa, neboť slouží jako univerzální odrazový můstek pro kariéru pilotů silných strojů. Svoji kariéru v ní začínal i Tomáš Enge.
V roce 1967 nasměřoval Ford (opět s Cosworthem) svoji pozornost k závodům Grand Prix, pro které připravil nový motor. Jeho úspěšný debut při Velké ceně Holandska položil základní kámen k úspěchům. Ford Cosworth DFV V8 se stal nejúspěšnějším agregátem formule 1 všech dob.V roce 1973 zvítězily motory DFV ve všech 15 závodech F1 a během šestnáczi let pak ve 155 závodech mistrovství světa. Tento agregát se také stal základem přeplňované verze DFX, který si své jméno udělal hlavně v Americe. Od poloviny 70.let byl nejúspěšnějším motorem v závodech CART/Indycar, jejímž tratím vládl zhruba půldruhého desetiletí.
Stejně jako ve F1 dominovaly také v tomto seriálu monoposty s motory Ford DFX – McLaren, Pensko, March a Lola. Také v nejznámějším podniku amerického sportu – 500 mil Indianapolis, převzal DFX vedoucí roli, když v letech 1978 až 88 vyhrál všechny závody na okruhu staré cihelny a napsal tak nevídané dějiny.
Pozdější verzi přeplňovaného vidlicového osmiválce přivedl hned při prvním startu 1993 do vítězného cíle Nigel Mansell v šampionátu PRG. O dva roky později vítězství v této sérii zopakoval J.Villeneuve. V roce 2000 dopomohl nejnovější derivát XF-V8 značce Ford k titulu konstruktérů v CART.
V minulých letech vyvinul Cosworth pro Ford řadu úspěšných závodních motorů. Ve F1 to byl HB V8, jehož vrcholem bylo šest prvních míst, z nichž pět získal A.Senna s McLarenem. Nový osmiválec 3.5 Zetec-R byl v roce 1994 nasazen v Benettonu, kde pomohl Michaelu Schumacherovi k vítězství v osmi ze šestnácti závodů a také k prvnímu titulu mistra světa.
Potom obě firmy společně vyvinuly řadu třílitrovým vidlicových desetiválců, jejichž nejmladší verze je určena pro monoposty Jaguar-Cosworth. Agregáty dosahující přes 800 k platí všeobecně mezi nejlehčí a nejvýkonnější motory F1.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.