Zatímco Porsche Supercup se jezdí v rámci vybraných závodů formule 1, tak Carrera Cup je především německou záležitostí i když své kořeny zapustila také ve Francii a Japonsku. Má sloužit začínajícím jezdcům k tomu, aby dokázali svůj talent a pak zkusili štěstí ve vyšší kategorii, třeba v cestovních vozech DTM nebo v šampionátu GT. Ovšem startují v něm i zkušení jezdci jako Asch, Werner, Menzel atd.
Porsche Carrera Cup se pořádá v Německu od roku 1990, přičemž současné modely 911 GT 3 Cup byly nasazeny v roce 1998.
Pohárová verze vychází ze sériového modelu 911 GT3, s nimž má takřka devadesát procent dílů shodných. Zadní kola pohání klasický zážehový šestiválec 3.6 se systémem proměnného hydraulického vyrovnávání ventilů. Tím se výkonové rozpětí tří procent redukuje na minimum. Dosahuje výkonu 272 kW (370 k) při 7000 ot./min a točivého momentu 370 N.m při 6250 ot./min. Porsche o hmotnosti 1140 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a vyvine největší rychlosti 290 km/h, když při 8000 otáčkách začne působit omezovač. Na vozech jsou inovovány prakticky jen aerodynamické prvky vedoucí ke zlepšení jízdních vlastností. Tak např. pro letošní sezonu dostaly větší zadní křídlo, které lze nastavit do sedmi poloh, čímž se zdvojnásobuje přítlak na zadní nápravu. To umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí a snižuje opotřebení pneumatik.
Všechny vozy jsou naprosto identické, závodní oddělení Porsche před sezonou zapečetí motory a převodovky, aby na nich nemohly být prováděny žádné úpravy. Řídící jednotky si týmy před každým závodem vylosují. Firma Pirelli dodává pro jeden vůz na jeden víkend dvě sady jednotných suchých pneumatik.
V německém Porsche Carrera Cupu vede pětadvacetiletý Timo Bernhard, jenž si na své konto připsal už čtyři vítězství, zatímco Davison, Grau aj.Bergmeister vyhráli po jednom. Na vítězství naopak stále čeká Menzel, který dojel třikrát druhý a patří mu průběžná třetí příčka za J.Bergmeisterem. Do konce sezony zbývají ještě dva závody, stejně jako v Porsche Supercupu, který se od roku 1993 jezdí v rámci F1. Tady si vede zatím nejlépe Jörg Bergmeister se šesti prvními místy, když druhý v pořadí Werner se radoval dvakrát. Timo Bernhard a Stépahe Ortelli, vítěz Le Mans 98, zvítězili pouze jednou. Není bez zajímavosti, že loni první a druhý P.Huisman a B. Mayländer povýšili letos do německého šampionátu DTM, zatímco třetí Ortelli zůstal v Supercupu.
V každém závodě startují také dva vozy „VIP“, do kterých usedají zajímavé osobnosti z nejrůznějšího života, jako třeba Vanina Ickxová, dcera slavného jezdce a šestinásobného vítěze Le Mans. Za volantem se objevil třeba i zpěvák Shane Lynch ze skupiny „Boyzone“. S Porsche pravidelně staruje i bývalý motocyklový šampion Ralf Waldman.
Při nedávném závodě ve Spa debutovala devatenáctiletá Američanka Gunnar Jeannette, jenž letos dojela druhá druhá v kategorii GT v Le Mans a celkově sedmá. V tréninku však Porsche zničila, a tak ji svůj vůz dal k dispozici týmový kolega Bruno Eichmann. I takové vztahy vládnou v pohárech Porsche.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií