Nový Opel Astra vystřídal před deseti lety ve výrobním programu populární modely Opel Kadett. Od srpna 1991 se v jedenácti závodech po celém světě vyrobilo více než sedm milionů vozů Opel Astra, z toho v Evropě asi 6,5 milionu.
Opel Astra první generace (1991 – 1998) se stal nejprodávanějším modelem automobilky Opel v celé její historii. Takřka čtyři a půl milionu vyrobených vozů překonalo předchozí mimořádně populární modely Opel Kadett E (1984 – 1991), kterých se vyrobilo asi 3,8 milionu. Stávající modelová řada Opel Astra představená na jaře roku 1998, má šanci rekord Astry předchozí generace opět překonat. Dosud se vyrobilo a prodalo na 2,59 milionu těchto vozů.
Vozy Opel Astra jsou charakteristické svým dynamickým stylingem, vynikajícími jízdními vlastnostmi, vyspělými motory řady ECOTEC, prostorným interiérem a bohatou funkční, komfortní i bezpečnostní výbavou. Opel Astra druhé generace se stal vůbec prvním modelem automobilky Opel s plně galvanizovanou karoserií.
V polovině roku 2001 si modelová řada Astra připsala ještě jeden primát: Kombi Astra Caravan se stalo druhým nejpopulárnějším „kombíkem“ v Evropě. Vozy Astra Caravan si od roku 1993 až do roku 2000 držely titul evropského lídra segmentu kombi. Velké úspěchy sklízí také velkoprostorové modely Zafira. Nejpopulárnější verzí z nabídky modelové řady Astra je v západní Evropě pětidveřová Astra 1.6/62 kW (85 k). Na druhém místě se umístila Astra Caravan 1.7 DTI/55 kW (75 k), třetí příčku pak obsadil pětidveřový hatchback Astra 1.6 16V/74 kW (100 k).
Jedním z důležitých momentů, kterému vozy Opel Astra vděčí za svůj úspěch u zákazníků, je jejich mimořádně bohatá škála verzí a provedení – snad žádný jiný vůz se nemůže pochlubit takovou mnohotvárností! Díky tomu si pak může skutečně každý zákazník zvolit přesně ten pravý model, který bude po všech stránkách vyhovovat jeho vkusu, potřebám i možnostem.
V závislosti na specifikacích toho kterého trhu může nabídka zahrnovat:
- až osm různých druhů karoserie (tří a pětidveřové hatchbacky, čtyřdveřové sedany, kombi, kupé, kabriolety, dodávky Astra VAN a sedany Astra Classic, vycházející z modelů předchozí generace)
- až devět různých motorů (od čtyřválce 1.2 16V o výkonu 55 kW/75 k až po přeplňovaný agregát 2.0 16V TURBO o výkonu 141 kW/192 k)
- až šest různých provedení čalounění a barevných kombinací interiéru
Pro usnadnění osobité volby mají zákazníci možnost výběru z více než padesáti různých prvků a doplňků dodávaných na přání. Nabídka sahá od tažných zařízení až po dálkově ovládané centrální zamykání.
Vozy Opel Astra jsou díky své promyšlené lehké konstrukci, skvělé aerodynamice a moderním motorům řady ECOTEC velmi hospodárné. Všechny motorické verze patří ve svých kategoriích k nejúspornějším automobilům na trhu. Zážehové motory plní už dnes emisní limity normy Euro 4, které vstoupí v platnost až v roce 2005.
Nejhospodárnějším modelem je Astra Eco4, první rodinný vůz této kategorie, jehož spotřeba činí jen 4 l nafty na 100 km jízdy. Svojí průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km (podle metodiky MVEG) stanovuje Astra Eco4 s turbodieselem 1.7 16V/55 kW (75 k) zcela nové standardy hospodárnosti.
Modely Astra s alternativními systémy pohonu prošlapávaly cestu vývoje ekologických vozů, schopných nasazení v běžném provozu. V roce 1992 se představil model Impuls 2, elektromobil postavený na bázi Astry Caravan. O rok později vyjel Impuls 3, který prošel náročným testovacím programem. Během těchto zkoušek, prováděných v průběhu let 1993 až 1997, najelo deset experimentálních vozů Impuls 3 dohromady přes 350 000 kilometrů.V roce 1996 byla vyrobena série pěti stovek vozů Opel Astra Caravan CNG poháněných motory spalujícími stlačený zemní plyn.
Svoji flexibilitu však Opel Astra prokázal i vstupem na sportovní tratě. Speciálně upravené vozy, vycházející ze sériových modelů, sbíraly vavříny na závodních okruzích, ledových oválech i v rallye nebo rallycrossu. Tyto sportovní speciály mají podle způsobu využívaní a příslušných řádů pohon buď předních, zadních nebo všech kol a jsou vybavené čtyř, šesti nebo osmiválcovými motory o výkonech od 160 do 540 koňských sil.
Vozy Opel Astra V8 Coupé, Astra OPC, Astra Kit Car, Astra V6 4×4 a Astra T16 4×4 se objevují v německém šampionátu cestovních vozů DTM, na tratích vytrvalostních závodů Veedol Trophy v rallye nebo rallycrossu.
Na autosalonu v Ženevě Opel představil studii supersportovního modelu Astra Coupé OPC X-Treme, nejrychlejšího modelu značky Opel určeného pro běžný provoz. Tento prototyp se vzhůru vyklápěcími dveřmi vychází ze závodních speciálů připravených pro šampionát DTM, je poháněný čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 326 kW/444 k.
Opel Astra je skutečně „světovým“ vozem, neboť vznikají v jedenácti závodech ve čtyřech světadílech. V Evropě jsou Antverpy(Belgie), Bochum a Eisenach (Německo), Grugliasco (Itálie), kde se u firmy Bertone připravují modely Cabrio a Coupé, Ellesmer Port (Velká Británie) a v polské Gliwice, odkud vyjíždějí Astry Classic.
Mimo Evropu se Astry vyrábějí od srpna roku 1998 pod značkou Chevrolet v Brazílii. Montáž Aster z dodávaných komponentů probíhá také v Argentině, Indii, Jižní Africe a na Taiwanu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.