Audi prodlužuje servisní intervaly

S výraznou změnou v oblasti servisní péče přichází importér automobilů Audi: U vozů modelového ročníku 2002 (mimo Audi A8 3.3 TDI), se zavádí na území ČR program LongLife Service, umožňující prodloužení servisních intervalů.

Zatímco až dosud museli řidiči vozů Audi měnit olej vždy po ujetí 15 000 km nebo jednou za rok, nyní lze za optimálních podmínek „natočit“ na zážehových motorech až 30 000 km a na vznětových agregátech TDI dokonce až 50 000 km. Časová lhůta pro výměnu oleje se v obou případech posouvá na dva roky.


Výrazné prodloužení možného proběhu kilometrů mezi výměnami olejů umožnilo nasazení vyspělých diagnostických systémů u motorů Audi, jejichž řídicí jednotka pomocí řady čidel přesně mapuje režim práce motoru. Počítač bere do úvahy nejen např. rychlost jízdy a výkonové zatížení motoru, ale třeba i četnost tzv. studených startů a další parametry. Na základě získaných informací systém včas upozorní řidiče, že zanedlouho bude muset zamířit do servisu na výměnu oleje. „Tři tisíce kilometrů před předpokládaným okamžikem výměny oleje počítač řidiči oznámí, že v závislosti na jeho stylu jízdy a využívání vozu se blíží okamžik návštěvy servisu. Potom už ukazatel servisního intervalu neustále odčítává, takže řidič má pořád na očích kolik kilometrů může ještě ujet,“ říká Jan Pícha, vedoucí servisních služeb společnosti Import VW Group.


Program LongLife Service předpokládá používání kvalitních motorových olejů vyšší třídy, jejichž specifikace odpovídá přísným interním normám automobilky Audi, resp. koncernu VW. „Podle zkušeností ze zemí, kde program LongLife Service už funguje, lze konstatovat, že při vyváženém stylu jízdy hlavně na delší vzdálenosti konstantním tempem a bez jízdy na krátké vzdálenosti, lze výrazně prodloužit servisní intervaly směrem k maximální hranici udávané pro jednotlivé motory,“ říká Jan Pícha.


Po zavedení Doživotní záruky mobility se tak program LongLife Service stává dalším významným krokem, kterým značka Audi naznačuje svoji snahu neustále zlepšovat komfort svých klientů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vlajková loď značky DS překonala 500 kilometrů po dálnici na jedno nabití

Vlajková loď značky DS překonala 500...

Nová DS N°8, stoprocentně elektrická vlajková loď značky DS Automobiles, potvrzuje svou výjimečnou efektivitu. V testech uskutečněných v několika evropských zemích zvládla po dálnicích...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Poloviční vsetínská radost

Poloviční vsetínská radost

Letošní ročník Carlson–PARTR Rally Vsetín uzavřel sezónu jednodenních soutěží v celkové klasifikaci Poháru 2+. Posádka týmu ACCR Lak Racing21 Vojtěch Štajf a František Rajnoha bohužel...

Přijíždí nový francouzský hatchback...

Značka DS znovu dokazovala, že automobil může být víc než jen dopravní prostředek. Nový model DS N°4 kombinuje tři typy elektrifikace, chytrou konektivitu a interiér navržený jako salón na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota testuje, jestli její auta správně voní/hqdefault.jpg">

Toyota testuje, jestli její auta...

Automobilka Toyota je známa svou precizností a důrazem na kvalitu. Své vozy podrobuje různým testům, které mají ověřit jejich bezpečnost, spolehlivost nebo uživatelský komfort, přesto asi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč si pořídit nové auto na operativní leasing

Proč si pořídit nové auto na...

Operativní leasing se v posledních letech stal jednou z nejoblíbenějších cest, jak si pořídit nové auto bez nutnosti investovat vysokou částku na začátku. Nabízí flexibilitu, předvídatelné...