Zatímco až dosud museli řidiči vozů Audi měnit olej vždy po ujetí 15 000 km nebo jednou za rok, nyní lze za optimálních podmínek „natočit“ na zážehových motorech až 30 000 km a na vznětových agregátech TDI dokonce až 50 000 km. Časová lhůta pro výměnu oleje se v obou případech posouvá na dva roky.
Výrazné prodloužení možného proběhu kilometrů mezi výměnami olejů umožnilo nasazení vyspělých diagnostických systémů u motorů Audi, jejichž řídicí jednotka pomocí řady čidel přesně mapuje režim práce motoru. Počítač bere do úvahy nejen např. rychlost jízdy a výkonové zatížení motoru, ale třeba i četnost tzv. studených startů a další parametry. Na základě získaných informací systém včas upozorní řidiče, že zanedlouho bude muset zamířit do servisu na výměnu oleje. „Tři tisíce kilometrů před předpokládaným okamžikem výměny oleje počítač řidiči oznámí, že v závislosti na jeho stylu jízdy a využívání vozu se blíží okamžik návštěvy servisu. Potom už ukazatel servisního intervalu neustále odčítává, takže řidič má pořád na očích kolik kilometrů může ještě ujet,“ říká Jan Pícha, vedoucí servisních služeb společnosti Import VW Group.
Program LongLife Service předpokládá používání kvalitních motorových olejů vyšší třídy, jejichž specifikace odpovídá přísným interním normám automobilky Audi, resp. koncernu VW. „Podle zkušeností ze zemí, kde program LongLife Service už funguje, lze konstatovat, že při vyváženém stylu jízdy hlavně na delší vzdálenosti konstantním tempem a bez jízdy na krátké vzdálenosti, lze výrazně prodloužit servisní intervaly směrem k maximální hranici udávané pro jednotlivé motory,“ říká Jan Pícha.
Po zavedení Doživotní záruky mobility se tak program LongLife Service stává dalším významným krokem, kterým značka Audi naznačuje svoji snahu neustále zlepšovat komfort svých klientů.