Hladké zaoblené křivky designu jeho karoserie spolu s předními výraznými světlomety kapkovitého tvaru s typicky mřížkovanou maskou chladiče řadí Ford Galaxy mezi nejelegantnější velkoprostorové vozy.
Stejně elegantně a příjemně na mě zapůsobilo celkové řešení prostorného interiéru umožňující příjemnou jízdu i na dlouhé vzdálenosti všem sedmi cestujícím. Nastupování i vystupování z vozu na přední sedadla a na sedadla v druhé řadě je pohodlné. Podle přání lze zvolit vybavení pěti, šesti nebo sedmi sedadly. U testovaného sedmisedadlového vozu bylo i na dvou sedadlech poslední řady dostatek místa, nastupování bylo samozřejmě obtížnější. Přední sedadla jsou otočná. Po vyjmutí zadních dvou sedadel (ve třetí řadě) je zavazadlový prostor opravdu objemný a velmi dobře přístupný širokými zadními dveřmi.
Na palubní desce v elipticky tvarovaném štítu dominují velké číselníky rychloměru a otáčkoměru, které jsou zarámovány hliníkovou folií. Všechny sdělovače jsou v zorném poli řidiče a taktéž všechny ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče tak, aby neodváděli pozornost řidiče od sledování provozu na silnici. Oválné analogové hodiny jsou umístěny ve středu na horní ploše palubní desky. Čtyřramenný volant dobře „padne„ do ruky.
Čtyřválcový vznětový motor 1,9 TDI s vysokotlakovým vstřikováním systémem čerpadlo – tryska má mezichladič stlačeného vzduchu. Výrobce udává nejvyšší výkon 115 k (85 kW) při 4 000 ot/min a maximální točivý moment 310 Nm již při 1 900 ot/min. Tento motor spolu se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a konstrukčně dobře řešeným podvozkem mě umožňoval s Fordem Galaxy docílení vysokých průměrných rychlostí, svižnou jízdu a bezpečné předjíždění. Musím zdůraznit až neskutečně nízkou hladinu hluku v interiéru vozu v celém průběhu otáček motoru. Velkým kladem motoru je i jeho nízká spotřeba: během testu jsem docílil kombinovanou spotřebu 6,4 l/100 km, což je spotřeba o 0,2 l nižší než udává výrobce. Na dálnici při 130 km/h měl motor při zařazené šesté rychlosti pouze 2 300 ot/min. Maximální rychlost vozu 178 km/h udávaná výrobcem je lehce dosažitelná i na pátý rychlostní stupeň. Po zkušenostech s tímto motorem doporučuji ho zvolit z nabízených dvou benzinových a dvou vznětových motorů vzhledem k jeho výkonu a dynamice, ale i s ohledem na spotřebu a nízkou hladinu hluku v interiéru vozu.
Výbava testovaného Fordu Galaxy Ghia je již v základním stupni opravdu bohatá: mimo jiné obsahuje ABS, posilovač řízení, nastavitelný volant , výškově nastavitelné sedadlo řidiče, airbag řidiče i spolujezdce, palubní počítač, centrální dvojité bezpečnostní zamykání, elektrické ovládání oken i zrcátek, elektrické vyhřívání zadního skla, klimatizaci s vyhříváním zadní části interiéru, přídavné topení a radio/kazetový přehrávač 5000a s RDS s 10 reproduktory.
Základní cena Ford Galaxy Ghia s motorem 1,9 TDI o výkonu 85 kW a šestistupňovou převodovkou je 999 500 Kč. Testovaný vůz navíc vybaven alarmem s prostorovým senzorem (11 720 Kč), xenonovými světlomety s automatickým nastavením sklonu a ostřikovači světlometů (24 400 Kč), dvěma sedadly ve třetí řadě, dvojitou klimatizací s nezávislým nastavením pro přední a zadní část vozu (105 000 Kč), metalickým lakem (19 200 Kč) a krytem zavazadlového prostoru (5 220 Kč) stál celkem 1 178 540 Kč. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.
Podnikatelé a podniky mohou Ford Galaxy zakoupit v užitkové verzi jako pětisedadlové, ušetří tedy DPH, což u základní ceny ve vybavení Ghia s motorem 1,9 TDI (85 kW) znamená po zaplacení 18 900 Kč za přestavbu úsporu 142 438 Kč. Stejně tak jsou nižší ceny o 22 % DPH na všechny položky doplňkové výbavy na přání.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.