Takového pracanta, jako je Ford Ranger, asi sotva vyvedete něčím z míry. Můžete mu na korbu kupit náklad, jak je libo a stejně asi na ložnou plochu nenaskládáte takové břemeno, které by vážilo více, než co Ranger uveze: 1230 kg. Z plynulé jízdy s „plnou polní“ také tenhle automobil nebude mít vítr, vždyť jeho silný turbodiesel o objemu 2,5 I má největší výkon 80 kW a točivým momentem 266 N.m už při 2000/min hravě strčí do kapsy i podstatně větší náklaďáky.
Leč ouha, asfaltka končí, dál už pokračuje jen kamenitá cesta, sem tam protnutá brodem – začnou potíže? V žádném případě, teď přijde ke slovu pohon všech kol, robustní podvozek a redukční převodovka. Ani v terénu se Ranger neohlíží nalevo napravo, před šplháním do kopce se neošívá a velké zlomy také nejsou důvodem k zařazení zpátečky, třeba i díky zvýšené světlosti mezi nápravami. Ačkoliv to není žádný specialista stavěný přímo do terénu, vypořádá se i s dost náročnými pasážemi. V takovou chvíli je snad jediným limitujícím faktorem zvolené obutí. Jestli plánujete časté cesty mimo pevné cesty, vyplatí se hrubší dezén. Pokud však většina vašich tras vede po tvrdém asfaltu, sériové pneumatiky jsou tou správnou volbou.
Ford Ranger nejen že nekapituluje ani před hodně velkým nákladem, on dokonce s patřičnou tíhou na bedrech i lépe jezdí. Silný turbodiesel a vhodně odstupňovaná přímo řazená pětistupňová převodovka (diky redukci je tedy celkem k dispozici 10 stupňů vpřed a dva vzad) zaručují solidní dynamiku a podvozek se s několika metráky na korbě chová dospěleji. Prázdné auto má někdy na nerovném terénu trochu tendenci poskakovat, jako by Ranger trucoval, že bez zátěže jej ježdění tolik nebaví. Stačí ale zadní nápravu trochu zatížit a neposedný pick-up rázem zjihne, pérování je plavnější a průjezdy zatáčkami zůstávají i nadále jisté.
S rámem a stupačkami, nebo i bez těchto doplňků, Ford Ranger vypadá v obou případech k světu. Užitkový pick-up, na který samozřejmě můžete uplatnit odpočet DPH, tak může hrát i roli nenáročné off-roadu. Jeho nesmlouvavý charakter podtrhují výrazné plastové podběhy a lemy blatníků i robustní nárazníky, trochu výjimečnosti zase přidává masivní maska chladiče s nápadným chromováním. Iluze amerického „trucku“ je prostě takřka bez chybičky.
Zájemci mají na našem trhu na výběr dvě možnosti: bud‘ si pořídí variantu s plnohodnotnou čtyřdveřovou kabinou, nebo vystačí s prodlouženou, která vzadu nabízí dvě nouzová místa. V obou případech je automobil stejně dlouhý a z toho vyplývá, že prodloužení budky je na úkor ložné plochy. Kdo potřebuje spoustu místa pro náklad a více než ve dvou jezdí zřídka, pro toho je varianta s prodlouženou kabinou jako stvořená. Právě tímhle vozem jsme se svezli a naše dojmy z něj jsou velmi dobré. Nemůžete sice čekat komfort, jaký nabízejí osobní auta, ale třeba málokdo by předpokládal, že nákladní pick-up bude mít tak dobře odhlučněný interiér. Zvykem rovněž nebývá sériová montáž dvou airbagů či elektricky ovládaných oken i zrcátek o vnitřní cirkulaci vzduchu a autorádiu ani nemluvě.
Takže suma sumárum, Ford typem Ranger dokázal, že užitková auta umí. Skvělé dodávky Transit doplnil specificky zaměřený vůz, který se nebojí plivnout si do dlaní a vzít pořádně za práci, lhostejno zda na silnici, nebo v terénu.
Svět Fordu – léto 2001
Aktuální informace najdete na
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.