Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

Mezi bestsellery střední třídy patří už po několik let Ford Mondeo a nejinak je tomu i v případě druhé generace, kterou jsme si v provedení 2.5 V6 Ghia vyzkoušeli.

Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

První generace Fordu Mondeo přišla na trh v roce 1993 a hned získala prestižní titul „Automobil roku“. Že šlo o zasloužené ocenění svědčí mj. 2,5 miliónu prodaných vozů, k čemuž jistě přispěla i skutečnost, že šlo o první vozidlo evropského trhu sériově vybavené airbagem řidiče.

A v tomto trendu pokračuje i druhá generace, která se po ukončení výroby Scorpia stala vlajkovou lodí Fordu. A není divu, když nabízí nejlepší prostor ve své třídě, vynikající jízdní vlastnosti a hlavně rozsáhlou bezpečnostní výbavu, jakou byste u jiných vozů střední třídy jen těžko hledali. Ale k tomu se dostaneme.


Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

U Fordu jsou přesvědčeni, že cesta k úspěchu vede přes ostré rysy a hrany a proto i u Mondea pokračuje v designerském stylu New Edge. Jak ostatně také dokazuje nápadná podobnost s Focusem. Už při pohledu na nové Mondeo, dodávané ve třech karosářských variantách (čtyřdveřový sedan, pětidveřový hatchback a kombi) si řeknete, že vůz by svojí velikostí měl patřit spíš o třídu výš. Svojí délkou 4731 mm překračuje nejen běžné rozměry svého segmentu, ale je zároveň o 150 mm delší než předchůdce, když rozvor povyrostl o 50 mm na 2754 mm.

Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

Tyto rozměry už leccos napovídají o velkém a prostorném interiéru, který poskytuje také na zadních sedadlech dostatek místa i vyšším osobám, a to i v případě, že si řidič nastaví sedačku podle svých potřeb. Jak jsme se sami přesvědčili, na pohodlných sedadlech se opravdu nikdo nemusí uskromňovat. A přitom všem ještě sedan disponuje zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů. K jeho přednostem patří jednak nízký nakládací práh a poměrně velký vstupní otvor. Spodní hrana víka se otevírá navíc dostatečně vysoko, takže nehrozí bolestivý kontakt s hlavou.

Za zmínku stojí rovněž konstrukce tuhé samonosné karosérie, a to jak z hlediska bezpečnosti, tak oprav. Nejdůležitější díly jsou přinýtovány, nikoliv přivařeny a přední velkoplošné světlomety se upevňují dvojicí kolíků. To podstatně snižuje náklady na opravu poškozených dílů. Extrémně tuhá karosérie zabezpečuje cestujícím nutný prostor k přežití, když přední, zadní a boční struktury účinně absorbují nárazovou energii. Přední kapota se odjišťuje jedině klíčkem zapalování po odklopení firemního znaku.


Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

Jestliže první Mondeo mělo v sériové výbavě airbag, tak druhá generace se může pochlubit celým souborem prvků pasivní a aktivní bezpečnosti. „Intelligent Protection Systém“ zahrnuje např. dvoustupňové čelní airbagy, velkoplošné okenní airbagy, které se při nehodě rozprostřou od sloupku A až k C a boční airbagy. Kromě toho nechybí senzory pro rozpoznání druhu nárazu, polohy řidiče a obsazení sedadla spolujezdce, dále jsou k dispozici pyrotechnické napínáky, aktivní opěrky hlavy, uvolňovací pedály a tříbodové pásy na všech sedadlech.

Na všech kolech najdeme velice účinné kotoučové brzdy, v základní výbavě nechybí ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, brzdový asistent EBA je za příplatek. K tomu si lze ještě objednat stabilizační program ESP (u Ghia byl v základní výbavě) či xenonové světlomety.


Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

Pro Ford Mondeo je k dispozici celkem pět nových pohonných jednotek – zážehové Duratec 1.8 o výkonu 81 kW (110 k) nebo 92 kW (125 k) a 2.0 – 107 kW (145 k) nebo vznětový 2.0 Duratorq DI – 85 kW (115 k). Vrchol pak představuje zážehový šestiválec 2.5 Duratec 24V, který poháněl námi testovaný sedan v provedení Ghia. Při 6000 otáčkách dosahuje výkonu 125 kW (170 k), přičemž při 4250 ot./min disponuje točivým momentem 220 N.m. Tyto hodnoty mluví sami za sebe, a tak nepřekvapí čas 8,7 s potřebný na zrychlení na 100 km/h a největší rychlost 225 km/h.

Jízda s takovým vozem je pak opravdovou lahůdkou i pro náročnější řidiče. Zvláště když díky dlouhému rozvoru náprav a rozchodu kol společně s kvalitním zavěšení dobře drží stopu. K tomu přispívá i velice citlivé řízení a potěšil nás i krátký a přesný chod řadicí páky. I přes nezvyklý design se nám velice zamlouval, a také dobře padl do rukou, volant s věncem potaženým černou kůží a hliníkovými rameny.


Ford Mondeo 2.5 V6: Co si přát víc?

Při jízdě po městě vás nesmí překvapit spotřeba kolem 14 litrů, ovšem při běžném ježdění, pokud nebudete motor příliš vytáčet, se v pohodě můžete dostat i hodně pod deset litrů. Jen pro úplnost výrobce udává mimo město 7,2 l a v kombinovaném provozu 9,8 litru. Pro někoho jde možná o vyšší spotřebu, na druhou stranu ji plně kompenzuje jedinečné svezení, nebývalý komfort a tichý běh šestiválce.

Rozepisovat se o tom, co nejluxusnější provedení Ghia všechno obsahuje, by bylo asi nošením dříví do lesa. Prakticky vše, nač si vzpomenete, snad jen tempomat, elektrické střešní okno, vyhřívaná přední sedadla včetně čelního skla nebo metalíza jsou za příplatek. Základní verze čtyřdveřového sedanu Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia přijde na 809 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...