Focus Handy s ručním řízením

Společnost Ford Motor Company s.r.o. přišla s projektem přestavby modelu Focus na ruční řízení pro postižené řidiče. 0 zkušenostech s tímto automobilem hovoří Martin Kovář, jenž jako vozíčkář s vozy vybavenými ručním řízením najel už statisíce kilometrů:

Focus Handy s ručním řízením

Myšlenka dostupného, a přitom kvalitního a spolehlivého vozu pro ty, kteří ho nejvíce potřebují, vedla Ford Motor Company s.r.o, k nabídce upraveného pětidveřového modelu Ambiente pro všechny, kdo se u prodejce prokáží průkazem ZTP, ZTP/P. Na Focus padla volba díky variabilitě a uspořádání jeho interiéru i zavazadlového prostoru. Zavírání pátých dveří je sice pro menší osobu nebo vozíčkáře oříškem, lze si však pomoci instalací popruhu nebo zatlačením na odkládací plato pod oknem dveří.

Prostor na předních sedadlech je srovnatelný s vozy vyšší kategorie. Na zadní sedadla se vejdou i hodně urostlí cestující a např. také vozík, jenom nakládání a nastupování je díky nevelkému vstupnímu otvoru spíše pro šikovné. Interiér je ovšem silnou stránkou Fokusu. Množství důmyslných odkládacích míst je ergonomicky vhodně uspořádáno i pro řidiče a cestující s postiženýma rukama. Sedadla handicapovaného cestujícího příliš nevedou, ale to v této třídě bývá obvyklé. Řidiči s těžším postižením doporučuji připlatit si za středovou loketní opěrku, která výrazně zvýší jeho stabilitu, nebo dodatečnou montáž vícebodového bezpečnostního pásu.


Focus Handy s ručním řízením

Při obutí do příplatkových širších pneumatik sedí Focus na silnici jako přibitý, teprve v extrémních podmínkách a drastickém zacházení je mírně nedotáčivý. Pro vychutnání rychlejší jízdy bych zejména sportovně zaměřeným řidičům s těžším fyzickým handicapem doporučil ruční řízení, které neklade tak vysoké nároky na stabilitu držení těla řidiče. Sdružený „brzdoplyn“ na levé ruce v testované variantě Fokusu je pro delší cestování i v zatáčkovitých partiích poněkud únavný. Důvod? Nemůžete jej nikdy pustit.

Focus Handy s ručním řízením

Samočinná převodovka v kombinací s nejjednodušším ovládáním na trhu je rychlé řešení, jak uzpůsobit auto pro postižené. V tuzemsku montují tento typ ručního ovládání vozů s „automatem“ sami šikovní vozíčkáři z firmy API a trvá jim to pouhé dvě hodiny! Jízda s Fokusem se samočinnou převodovkou je velice příjemná zejména ve městě, popojíždění v zácpě si zde můžete náležitě vychutnat. Při předjíždění však někdy při využití systému „kick-down“ dojde i k dvojnásobnému podřazení a to řidiče při prvních kilometrech může překvapit. Mile mne překvapila spotřeba, která se při plynulé jízdě ve městě téměř neodlišovala od provedení s přímo řazenou převodovkou.

A teď to nejdůležitější – cena. Tělesně postiženému motoristovi s průkazem ZTP může být přiznána daňová úleva a příspěvek na koupi automobilu ze sociálního referátu. V optimálním případě tak může cena pětidveřového Fordu Focus Ambiente (se samočinnou převodovkou, posilovačem řízení, airbagem, immobilizérem, centrálním zamykáním, světlomety do mlhy, elektricky ovládanými předními okny, dálkově ovládaným radiem a dalšími prvky) činit jen 238 320 Kč. K tomu není potřeba žádný další komentář.“

Svět Fordu – léto 2001
Aktuální informace najdete na .

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...