Pouze devět rychlostních zkoušek trval souboj dvou továrních jezdců Bruna Thiryho a Romana Kresty. První zkouška byla z důvodu ohromného množství diváků zrušena, a tak se začalo bojovat až od druhé, kterou vyhrál Thiry. Hned v další byl rychlejší Kresta a ujal se vedení s náskokem 1.5 sekundy. To však nevyvedlo Thiryho z míry a odpověděl šesti vyhranými zkouškami, jednou dosáhl stejného času s Krestou. V desáté „zatáhl“ Kresta a snížil ztrátu na vedoucího Thiryho na 7.3 sekundy. Tito dva jezdci také mezi sebe nikoho nepustili a zdálo se, že jedou svůj vlastní závod.
Na třetím místě jedoucí Hrdinka (Subaru) ztrácel více než minutu, čtvrtý Pech (Toyota) byl pomalejší o 1.40.9 min a pátý Triner (Škoda) o 1.48.3 min.
A pak to přišlo. Nejdříve u Krestovy Octávie „odešel“ startér, do časové kontroly dotlačil vůz o šest minut později a obdržel 60 sekund penalizace. Mechanici v servisní zoně startér vyměnili a Kresta pokračoval dál. V tu chvíli bylo jasné, že souboj o první místo končí, neboť dohnat více než minutovou ztrátu na jezdce světových kvalit jako je Thiry bylo prakticky nemožné. Ovšem v jedenácté zkoušce „zaúřadovala“ náhoda anebo, a to se zdá pravděpodobnější, neznámý vandal, který rozsypal po silnici hřebíky. Právě o ně v rychlosti 120 km/h prorazil Thiry obě pravé pneumatiky a do cíle dorazil se ztrátou 70 sekund.
„Pokud někdo hřebíky na trať hodil úmyslně, pak nevím kde zůstal sport a smysl pro fair-play. Něco takového jsem ještě ve své kariéře nezažil“, komentoval příhodu rozladěný Bruno Thiry, který chtěl ze soutěže odstoupit. Teprve po přesvědčení Pavla Janeby pokračoval dál. Protože však příští servis byl až v Mladé Boleslavi, tak Thiry mohl vyměnit pouze jedno kolo a po ráfku musel se značnou časovou ztrátou absolvovat nejen ještě jednu zkoušku, ale i cestu z Turnova do města automobilů.
Zatímco Kresta si v obou posledních zkouškách první etapy připsal dva nejlepší časy, Thiry klesl na pátou příčku se ztrátou 1.15 min. Do hry se mezitím vrátil Hrdinka (-16.3 s), bez šancí nebyli ani Pech (-54.8) a Triner (-58.9). První desítku uzavírali za Thirym Gargulák, Sibera, Trojan, Křeček jun. a Arazim. Naopak soutěž z pozice diváků už mohli sledovat mj. bratři Vojtěchové, kteří havarovali stejně jako zpočátku rychle jedoucí Chvojka. V třetí zkoušce se zastavil Peugeot Jindřicha Štolfy a v osmé zkoušce urazil kolo také Dolák s Fordem Focus.
Před startem druhé etapy přidělalo jezdcům starosti počasí, neboť po noční bouřce byly dvě zkoušky spíš suché a jedna hodně mokrá. Triner a Hrdinka obuli mokré, ostatní vyrazili na slickách. První zkoušku, obávaný Vinec, vyhrál Pech, další Triner před Křečkem, když Kresta přijel do cíle na prázdné gumě až jako 13. a Pech ještě devět míst za ním. Thiry se tady zastavil o plot a s třemi prázdnými pneumatikami skončila soutěž pro Hrdinku. Na druhou příčku za Krestu se tak propracoval Triner před Thiryho a Pecha. Patnáctou zkoušku vyhrál opět Pech, stejně jako šestnáctou, která však bylo pro něho poslední. Po průjezdu cílem urazil u své Toyoty kolo a šance na stupně vítězů se rozplynula.
V předpolední zkoušce, v níž si na své konto připsal nejlepší řas Kresta, skončil ještě souboj o vítězství ve skupině N, když své Mitsubishi odstavil Jandík a tím měl Arazim po starostech. Thiryho vítězství v závěrečném úseku již nic nezměnilo na prvenství Kresty před Trinerem. S technickými problémy uhájil čtvrtou příčku Gargulák o 15 sekund před Siberou. Šestý Trojan byl rád, že vůbec dojel do cíle, neboť už delší dobu jej sužují zdravotní problémy. Životní výsledek si připsali Martin Křeček a Antonín Bergere s vozy Ford Escort Cosworth.
Výsledky:
1. Kresta – Tománek | Škoda Octavia WRC | 2.08.16.4 |
2. Triner – Hůlka | Škoda Octavia WRC | -1.02.0 |
3. Thiry – Prevot | Škoda Octavia WRC | -1.13.3 |
4. Gargulák – Malčík | Mitsubishi Lancer | -3.02.0 |
5. Sibera – Jirátko | Škoda Octavia WRC | -3.17.7 |
6. Trojan – Vodička | Toyota Celica GT | -5.13.2 |
7. Křeček – Hanzlík | Ford Escort Cosworth | -5.38.2 |
8. Arazim – Gál | Mitsubishi Lancer (1.N) | -6.59.9 |
9. Berger- Váňa | Ford Escort Cosworth | -8.21.1 |
10.Trajbold – Zelinka | Ford Escort Maxi Kit (1.F2) | -8.48.3 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.