První automobil na elektrický pohon byl v Japonsku postaven před čtyřiceti lety, od té doby Daihatsu vyrobil nespočet hybridních sériových vozidel včetně prototypů či speciálních modelů. V roce 1998 vystavil hybridní Move EV-H vycházející z oblíbených modelů se zážehovými motory.
Nyní Daihatsu presentoval nejnovější inovaci minivanu Move EV-H II na elektrický pohon, představující další krok vpřed ve vývoji hybridních vozidel. Kombinací zážehového čtyřválce a elektromotoru spotřebuje čtyřmístný kompaktní minivan jeden litr paliva na 37 kilometrů (podle japonské metodiky), což jej řadí k nejúspornějším automobilům světa.
Pro zásobování generátoru tak pohonné jednotky byl vyvinut kompaktnější, lehčí a zvlášť hospodárný synchronní motor s pevným magnetem (18 kW). Společně s planetovou převodovkou tvoří kompaktní jednotku. Jak vysoce hospodárný zážehový čtyřválec o objemu 660 ccm (výkon 30 kW, točivý moment 57 N.m) s variabilním časováním ventilů DVVT tak také elektrický jsou řízeny samočinně. Výsledkem je dosažení optimálního výkonu v závislosti na jízdních podmínkách. Když vůz zastaví, motor se ihned vypne, při zpomalování nebo brzdění je kinetická energie využívána k získání elektrické, což vede ke snížení energetických ztrát při popojíždění a zastavování v městském provozu.
Z důvodu nízké hmotnosti, příznivých rozměrů, vysoké hustoty a dlouhé životnosti byly použity hybridní akumulátory NiMH. Použitím hliníkových dílů karoserie je hybridní Move až o 45 procent lehčí než klasické provedení. Hliníkem se nešetřilo ani v případě brzd, tlumičů, konstrukce náprav, pedálů, palivové nádrže. I přes tuto nízkou hmotnost (700 kg) splňuje karosérie v pasivní bezpečnosti nejnovější předpisy EU. Obstála také v přísných čelních a bočních crash-testech při rychlosti 55 km/h.