Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

Vývoj elektromobilů má u Daihatsu více než čtyřicetiletou tradici, posledním modelem je hybridní Move EV-H II.

Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

První automobil na elektrický pohon byl v Japonsku postaven před čtyřiceti lety, od té doby Daihatsu vyrobil nespočet hybridních sériových vozidel včetně prototypů či speciálních modelů. V roce 1998 vystavil hybridní Move EV-H vycházející z oblíbených modelů se zážehovými motory.

Nyní Daihatsu presentoval nejnovější inovaci minivanu Move EV-H II na elektrický pohon, představující další krok vpřed ve vývoji hybridních vozidel. Kombinací zážehového čtyřválce a elektromotoru spotřebuje čtyřmístný kompaktní minivan jeden litr paliva na 37 kilometrů (podle japonské metodiky), což jej řadí k nejúspornějším automobilům světa.


Daihatsu Move EV-H s hybridním pohonem

Pro zásobování generátoru tak pohonné jednotky byl vyvinut kompaktnější, lehčí a zvlášť hospodárný synchronní motor s pevným magnetem (18 kW). Společně s planetovou převodovkou tvoří kompaktní jednotku. Jak vysoce hospodárný zážehový čtyřválec o objemu 660 ccm (výkon 30 kW, točivý moment 57 N.m) s variabilním časováním ventilů DVVT tak také elektrický jsou řízeny samočinně. Výsledkem je dosažení optimálního výkonu v závislosti na jízdních podmínkách. Když vůz zastaví, motor se ihned vypne, při zpomalování nebo brzdění je kinetická energie využívána k získání elektrické, což vede ke snížení energetických ztrát při popojíždění a zastavování v městském provozu.

Z důvodu nízké hmotnosti, příznivých rozměrů, vysoké hustoty a dlouhé životnosti byly použity hybridní akumulátory NiMH. Použitím hliníkových dílů karoserie je hybridní Move až o 45 procent lehčí než klasické provedení. Hliníkem se nešetřilo ani v případě brzd, tlumičů, konstrukce náprav, pedálů, palivové nádrže. I přes tuto nízkou hmotnost (700 kg) splňuje karosérie v pasivní bezpečnosti nejnovější předpisy EU. Obstála také v přísných čelních a bočních crash-testech při rychlosti 55 km/h.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...