Proměnlivé počasí, které v uplynulém víkendu panovalo snad při všech automobilových závodech se nevyhnulo ani čtvrtému podniku DTM na technickém okruhu Sachsenring. Už po deseti minutách tréninku začalo hustě pršet, což pořádně zamotalo hlavu takřka celému startovnímu poli. Pouze Skot Peter Dumbreck byl klidný, neboť hned v úvodu stačil zajet takový čas, který už nikdo nepřekonal. Vedle něho se do první řady kvalifikační jízdy, tzv.sprintu, postavil švédský junior Ekström (Audi TT), postavení v druhé řadě si vyjeli Holanďan Albers (Mercedes) a Němec Bartels (Opel), když se do první desítky dostal sedmým časem ještě jeho týmový kolega Reuter.
S výsledkem tréninku byli u Oplů spokojeni, což vyjádřil Bartels slovy:“Čtvrtý čas v tréninku rozhodně nebyl náhodný, ale je to výsledek koncentrované práce. Jdeme správnou cestou, na nejlepší ztrácíme zhruba už jen čtyři desetiny sekundy a na tom můžeme stavět“.
Pršelo však nejen v tréninku, ale rovněž ve sprintu a tak to na trati hodně klouzalo, jak se ostatně hned v první zatáčce přesvědčil Bartels, jenž měl kolizi s Albersem a Abtem a rázem ztratil svoji skvělou třetí pozici. Výborně odjel od startu Haupt (Opel), když se z jedenáctého místa dostal až na šestou, kterou však záhy ztratil a propadl se na konec první desítky. Naopak vynikající jízdu předvedl Bernd Schneider, který začínal sprint až z dvacáté pozice. Kolo za kolem se zlepšoval až po prvotřídním výkonu projel cílem čtvrtý za Dumbreckem, Ekströmem a Abtem. Druhým a třetím místem tak Audi slavilo opět úspěch, a to i bez Aiella, který startoval v Le Mans.
Hlavní závod, který se již odehrával na suché trati a za slunečních paprsků, se rozhodl prakticky už v samém úvodu. V druhém kole došlo totiž k hromadné havárii, do níž se připletli mj. Alzen, Haupt, Turner, Mamerow a nešťastně i Nissen v roli náhradníka za Aiella. Nejhůře dopadl právě dánský jezdec, který ve velké rychlosti vletěl do svodidel a doslova „rozebral“ Audi na jednotlivé díly. Z vraku však vystoupil nezraněn. Poté vyjel na trať Safety Car, aby mohly být odstraněny nepojízdné vozy. Této fáze využil chytře Mercedes a povolal k povinné výměně pneumatik do boxů Schneidera, Alberse a Tiemanna. A tato taktika slavila úspěch. Vedoucí Ekström zajel do boxů totiž až ve čtrnáctém kole, na čele jej vystřídal Schneider a bylo rozhodnuto. Vedení si už nenechal vzít, navíc za ním velice pěknými výkony překvapili nováčkové v týmu Mercedes – Albers a Huisman.
Naproti tomu soukromý tým Abt s výměnou pneu zaváhal: „Nebyli jsme si stoprocentně jisti, zda by pneumatiky vydržely tak dlouhý závod. Nechtěli jsme riskovat a proto jsme je vyměnili až v polovině závodu“, svěřil se v cíli Abt. Ekström, který mimochodem podal jeden ze svých největších výkonů, tak klesl na pátou příčku, když jeho kolegové Tomczyk a Abt dokončili závod opět v první desítce.
Optimistická nálada, která po tréninku vládla u Oplů se nakonec ukázala tak trochu předčasná. Bartels odpadl v kvalifikaci z třetí pozice, v závodě neměl štěstí ani na pátém místě jedoucí Reuter, jenž musel s prázdnou pneumatikou do boxů a závod dokončil až na 14.místě. Ze Sachsenringu si Opel odvezl pouze jeden bod zásluhou Bartelse, ale také čtyři vraky. V průběžné klasifikaci získali až dosud jeden bod pouze Bartels a Scheider, ostatní jezdci s vozy Opel ještě nebodovali.
Příští podnik se jede 6. až 8.července na městském okruhu Norisring na předměstí Norimberka.
Výsledky:
1. závod | 2. závod | ||
1. Dumbreck | Mercedes | 1. Schneider | Mercedes |
2. Ekström | Abt-Audi | 2. Albers | Mercedes |
3. Abt | Abt-Audi | 3. Huisman | Mercedes |
4. Schneider | Mercedes | 4. Tiemann | Mercedes |
5. Huisman | Mercedes | 5. Ekström | Abt-Audi |
6. Fässler | Mercedes | 6. Dumbreck | Mercedes |
7. Tiemann | Mercedes | 7. Tomczyk | Abt-Audi |
8. Reuter | Opel | 8. Fässler | Mercedes |
9. Turner | Mercedes | 9. Abt | Abt-Audi |
10. Haupt | Opel | 10. Bartels | Opel |
Průběžné pořadí:
1. Schneider | Mercedes | 74 |
2. Fässler | Mercedes | 49 |
3. Dumbreck | Mercedes | 37 |
4. Aiello | Abt-Audi | 37 |
5. Alzen | Mercedes | 22 |
6. Jäger | Mercedes | 22 |
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.