Před rekordní 130 000 diváckou kulisou a za nádherného počasí se na start „čtyřiadvacetihodinovky“ postavilo celkem 210 týmů z osmnácti zemí. Závod se jezdí každoročně na nejtěžším okruhu světa, tzv. Severní smyčce Nürburgringu ve spojení s moderní tratí Grand Prix, takže jedno kolo měří 25 kilometrů. Pro svůj charakter si legendární okruh vysloužil přezdívku Zelené peklo.
Letošní maraton vejde do dějin jako jeden z nejnapínavějších, neboť plných devatenáct hodin se o vedení přetahovaly dva týmy: v Chrysleru Viper týmu Zakspeed se střídali Zakowski, Bartels a Lamy, V Porsche 996 týmu Phoenix pak Luhr, Menzel, Abt a Collard. Další dvě příčky si za nimi drželi až do havárií v nočních hodinách jejich kolegové, neboť oba zmíněné týmy vyslaly do maratonu po dvou vozech.
Napínavý duel trval až do nedělního poledne, kdy měl Menzel kolizi s jedním z pomalejších vozů a ze závodu musel odstoupit. V tu dobu už nejelo ani další favorizované kvarteto, rovněž na Porsche – Manthey, Galladé, Richter aj.Alzen, kteří rovněž havarovali.
A tak Zakowskému, Bartelsovi a Lamymu nestálo nic v cestě, aby zvítězili a se 147 ujetými okruhy (3 727 773 km) překonali o dvě kola loňský rekord. „Náš tým odvedl fantastickou práci. Především chci poděkovat svým kolegům, kteří za mě v noci museli zaskakovat kvůli zdravotním potížím způsobených silnou křečí v nehodách“, řekl v cíli Michael Bartels, jenž závod vyhrál v loňském roce. Křeče v nohách zřejmě způsobila nezvyklá pozice sezení ve Viperu.
Druhá příčka se tak nečekaně otevřela dalšímu Porsche týmu ve složení Müller, Mannsperger, „Silvester“ a Thiim. „Mám ohromnou radost. Už dlouho jsem si přál startovat s Gerhardem Müllerem a napoprvé jsme hned dojeli druzí. To je neuvěřitelné“, komentoval výsledek zkušený Dán Kurt Thiim. Mezi další dvě Porsche se na třetí příčku vklínilo BMW M3 (Meinerzhagen, Thal, Tischer). Šestou příčku vybojovala trojice novinářů posílená o švédského juniora z DTM Mattiase Ekströma. Moderátor Burkhard Bechtel dokonce komentoval závod přímo z kokpitu Mitsubishi Lancer.
Nejrychlejším vozem dvoulitrové třídy byla na devátém místě Honda S2000, v níž se za volantem střídal Carlsson s Hürtgenovou, Lohrovou a Albigem. O lepší umístění, respektive šestou příčku, jej hodinu před cílem připravil poškozený závěs levého předního kola. V první desítce se také dlouho drželi Strycek, Kissling a Scheider s Oplem Astra OPC, teprve technickými problémy se propadli na 22.místo.
Vydařený závod bohužel zastínila už v měřeném tréninku smrtelná nehoda předsedy představenstva Fiat Automobile AG Christiana Peruzziho. V den svých 38.narozenin ve velké rychlosti zavadil o patník, ztratil kontrolu nad Alfou Romeo 147 Diesel a několikrát se převrátil. Ačkoliv lékaři byli na místě neštěstí během chvilky, těžkému zranění podlehl už během leteckého transportu. Alfa Romeo se proto rozhodla stáhnout ze závodu všechny podporované jezdce včetně Lariniho, Nanniniho a Modeny.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”