2000 km Německem

To co pro Italy znamená Mille Miglia, Francouze Tour de France, Maxičany Carrera Panamericana, takový význam měla pro Němce soutěž nazvaná „2000 km durch Deutschland“.

2000 km Německem

Ačkoliv byly uspořádány pouze dva ročníky „2000 km durch Deutschland“ (1933 a 1934), přesto dosáhla jízda spolehlivosti značného významu. Všichni, kteří tehdy v automobilovém a motocyklovém světě něco znamenali, se scházeli v lázeňském městečku Baden – Baden. Odtud se vydávali na náročnou, přes dva tisíce kilometrů dlouhou trať vedoucí přes Mnichov, Norimberk, Berlin, Magdeburg a Kolín.

Pro úspěšné zvládnutí tratě bylo třeba přesně dodržet předem stanovený rychlostní průměr, který se lišil podle zdvihového objemu jednotlivých vozidel. Tak např. nejslabší automobily s motorem do jednoho litru musely dodržet 64 km/h a nejsilnější s objemem přes čtyři litry se musely vypořádat s průměrem 85 km/h. Na tehdejší dobu a kvalitu vozovek více než ďábelská rychlost. V roce 1934 se jízdy zúčastnilo 650 automobilů a přes tisíc motocyklů.


2000 km Německem

V roce 1989 se pokusil takřka zapomenutý podnik oživit veteránský nadšenec Günther Kron, který měl za sebou řadu startů v mnoha soutěžích včetně Mille Miglia. Již první ročník „sportovně turistické“ jízdy s padesátkou vozidel překonal očekávání, takže o repríze nebylo pochyb. K rozvoji akce přispěl i pád berlínské zdi, takže už další ročník mohl zavítat do nových spolkových zemí. Rok od roku počet startujících rostl, letos se očekává přes dvě stovky vozidel z let 1920 až 1970.

Soutěž sice nese pochopitelně i dnes název „2000 durch Deutschland“, ale na účastníky čeká ve dnech 22. až 28. července celkem 2425 km. Začíná se už tradičně v Mönchengladbachu a v sedmi etapách čeká na posádky trať vedoucí přes Montabaur, Mannheim, Sinsheim, Ulm, Norimberk, Zwickau, Halle, Wolfsburg, Osterode, Hameln, Bremen, Dortmund zpět do Mönchengladbachu.


Pro české příznivce veteránů je nejdostupnější etapa vedoucí 25. července z Norimberka do Zwickau. Dva tisíce kilometrů Německem nelze nazvat jinak než Automobilové muzeum v pohybu, které se o svoji budoucnost nemusí v žádném případě obávat.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Prelude: Návrat technické ikony

Honda Prelude: Návrat technické ikony

Po pětadvaceti letech se na evropské silnice vrací legendární jméno – Honda Prelude. A vrací se v podobě, která dokonale vystihuje dnešní automobilovou éru: plně hybridní kupé e:HEV,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má české ceny

Toyota GR Yaris Aero Performance 2026 má...

Toyota zahájila předprodej nové sportovní verze modelu GR Yaris pro rok 2026 pod označením Aero Performance. Cena vozu inspirovaného účastí Toyoty ve světovém šampionátu rallye WRC začíná na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“? Toyota chystá mini elektromobil do 45 km/h

Chtěli byste mít tohle ve „sklepě“?...

Toyota zkoumá, jak bude vypadat městská doprava zítřka – malá, tichá a elektrická. Konsorcium vedené Toyota Manufacturing UK získalo od britské vlády podporu na studii proveditelnosti lehkého...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor a spolehlivost v každém detailu

Nový Peugeot Boxer Furgon: Síla, prostor...

Peugeot nedávno představil novou generaci robustního pracovního partnera. S nejvýkonnějším dieselovým motorem, komfortní kabinou a moderní technikou. Vyzkoušeli jsme Peugeot Boxer Furgon ve verzi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nextbase: Počet srážek automobilů se zvěří roste, hodí se mít záznam z palubní kamery

Nextbase: Počet srážek automobilů se...

V loňském roce došlo k dalšímu nárůstu počtu automobilových nehod způsobených srážkou se zvěří. Úměrně cenám nových vozů a nákladům na opravy rostou také způsobené škody....