Pátý závod mistrovství světa sportovních vozů FIA-GT vejde do dějin této disciplíny jako nejdramatičtější závod v celé historii tohoto seriálu. První překvapení přinesl už kvalifikační trénink, v němž si nejlepší pozici na startu vyjel k všeobecnému překvapení Emanuelle Naspetti na Ferrari 550 Maranello, a vedle něho se postavil Mike Hezemans s Chryslerem Viper. Patnáctá řada pak patřila Vencovi s Malchárkem a Sedivým na Porsche GT3-R.
V dramatickém závodě, v němž si jezdci opravdu nic nedarovali a mnozí se i několikrát ocitli mimo trať, odpadl už v třináctém kole Naspetti, o deset kol později jej následoval Springer s jedním ze dvou vozů Lister Strom. Zatímco Francouzi Bouchut a Belloc ovládli čelo závodu, ze zadních pozic se k nim začal nebezpečně přibližovat Jamie Campbell-Walter, kterému se také nakonec podařilo na cílové čáře předjet vedoucí Chrysler Viper. Ovšem jeho radost netrvala dlouho, neboť komisaři zjistili, že Lister neodpovídá předpisům a Brity vyloučil. Ti pochopitelně podali protest, na jehož vyřešení si musíme počkat. Druhou příčku tak obsadili Holanďané Hezemans a Bleekemolen s Chryslerem Viper, kteří teprve tři kola před cílem předjeli Ferrari 550 Maranello týmu Rafanelli s dvojicí Duez a Blieninger.
Po pěti závodech si tak Bouchut a Belloc upevnili svoji vedoucí pozici se ziskem 42 bodů. Třetí je zatím Campbell-Walter (23) před Coronelem (20) a Vossem (17). V kategorii N-GT zvítězili Italové Babini a Moccia před Kaufmannem a Ortellim, třetí skončili po penalizaci favorizovaní Riccitelli a Boldrini (všichni Porsche). Náš tým vedený Josefem Vencem obsadil celkovou 16. příčku. V průběžné klasifikaci vede Luca Riccitelli (30) před Terrienem s Pascatorim (26).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií