Rallye VW: Trinerův zlatý finiš

O výsledku Rallye VW Český Krumlov nakonec rozhodovaly sportovní řády. Triner a Hrdinka dosáhli v cíli totiž naprosto shodného času.

Z favoritů nedorazili do Českého Krumlova, třetí soutěži domácího šampionátu v rallye pouze Milan Dolák (peníze), Michal Gargulák (náhradní díly) a Jan Klokočka. Jan Trajbold se opět představil „pouze“ s Fordem Escort Kit Car a nikoliv s avizovaným Focusem WRC.


Hned od první zkoušky až do dvanácté vedli s přehledem Roman Kresta s Janem Tománkem a zdálo se, že vzhledem k devíti vyhraným zkouškám jim nic nestojí v cestě, aby si na své konto připsali třetí letošní úspěch. Jeli vlastně závod sami pro sebe, zatímco za nimi se urputně bojovalo o každou sekundu. Své pozice si neustále měnili Pech, Triner, Sibera, Hrdinka a Trojan. Pouze Štolfa mezi nimi chyběl, když si hned v první zkoušce „ustlal“ v příkopě a s poškozeným Peugeotem 306 nemohl jet dál. V poslední páteční zkoušce prorazil Pech pneumatiku a klesl až na šestou příčku. Cenné sekundy zde ztratil také Miroslav Jandík, u jehož Mitsubishi se otevřela kapota.


Po první etapě vedl Kresta před skvěle jedoucím Trinerem (+0.40,3), Hrdinkou (+1.18,3), Siberou (+1.35,0), Trojanem (+1.52,6) a Pechem (1.58,6). Ve stejném duchu jako páteční „mokrá“ etapa pokračovala rallye také v sobotu. Na nejdelší 25km dlouhé malontské zkoušce končí Trajbold (porucha diferenciálu) a Kresta naděluje druhému Pechovi 12 sekund, Triner se 36s ztrátou dojíždí až šestý. Tím Kresta zvýšil náskok před Trinerem na 1.19 minut, deset sekund za ním jel Hrdinka, čtvrtý Sibera už měl víc než dvouminutové manko. V desáté zkoušce otočil Trojan svoji Toyotu přes střechu a skončil.


První zvrat v soutěži nastal při druhém průjezdu „Malont“, které se z bezpečnostních důvodů pouze projížděly (sanitka se nestačila včas vrátit). „Tady jsem zaregistroval pokles tlaku benzinu. Příčinou byla prasklá palivová lišta. Závadu jsme chtěli provizorně opravit, ale lišta byla natolik poškozená, že za několik okamžiků vystříkl benzín na rozpálené výfukové potrubí. Vůz začal hořet a oheň poškodil elektroinstalaci“, komentoval své odstoupení Roman Kresta. Ještě dvě zkoušky před tím vyletěl z tratě a srazil několik diváků, naštěstí vše dobře dopadlo.


Vedení se ujali Emil Triner s Milošem Hůlkou, na které se dotahoval Tomáš Hrdinka, jenž vyhrál následující čtyři zkoušky, čímž před posledním úsekem vystřídal na první pozici svého soupeře. K dobru měl 0,4 sekundy. „Teď budou létat třísky“, svěřil se před startem do posledního úseku Emil Triner, nadšeně hnán dopředu desetitisíci diváky. Posledních 6,7 km prolétl o neuvěřitelné 0,4 sekundy rychleji než Hrdinka, čímž dosáhl na setinu stejného celkového času. Po 188 km ostré jízdy měli tedy oba shodný čas a diváci si lámali hlavu nad tím, kdo vlastně tedy zvítězil. V tomto případě přicházejí ke slovu sportovní řády, které říkají, že rozhoduje lepší čas z první rychlostní zkoušky. A ten měl Triner, který ji dokončil jako čtvrtý, zatímco Hrdinka byl o pět sekund pomalejší. Takový výsledek bychom v historii českých rallye jen těžko hledali a zřejmě ani nenašli. Vzpomínám si snad jen na rok 1989, kdy Baumschlager vyhrál Rallye Bohemia s náskokem 3 s před Arlettim. Třetí příčku uhájil Pech před nebezpečně dotírajícím Siberou.


Ve skupině N byl tentokrát úspěšnější Miroslav Jandík před Václavem Arazimem, když Tošovský odstoupil pro poruchu motoru z třetí pozice. Ve Formuli 2 se radovali Peták s Benešovou, které bezchybný sobotní výkon vynesl z 20. pozice po první etapě až na celkovou 14. příčku. Tím se také dostali do čela průběžné klasifikace.


Příští soutěží bude ve dnech 29. a 30. června Rallye Bohemia, jejíž centrum se po dvou letech vrací opět do Mladé Boleslavi.

Výsledky:

1. Triner – Hůlka Škoda Octavia WRC 1.30.35,2
2. Hrdinka – Gross Subaru Impreza WRC + 0.00,0
3. Pech – Uhel Toyota Corolla WRC + 1.07,2
4. Sibera – Jirátko Škoda Octavia WRC + 1.17,7
5. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer (1. N) + 4.39,8
6. Berger – Máša Ford Escort Cosworth + 4.56,9
7. Chvojka – Chvojková Ford Escort Cosworth + 5.09,6
8. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer (2. N) + 5.15,9
9. Štajf – Fiala Ford Escort Cosworth (3. N) + 6.15,2
10. Křeček – Hanzlík Ford Escort Cosworth + 6.20,9


Celkové pořadí:

1. Kresta – Tománek Škoda Octavia WRC 100
2. Pech – Uhel Toyota Corolla WRC 90
3. Trojan – Vodička Toyota Celica 50
4. Sibera – Jirátko Škoda Octavia WRC 46
5. Hrdinka – Gross Subaru Impreza WRC 46
6. Dolák – Palivec Toyota Corolla WRC 45
7. Triner – Hůlka Škoda Octavia WRC 40
8. Gargulák – Malčík Mitsubishi Lancer 33
9. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer (N) 32
10. Štolfa – Singer Peugeot 306 30
Skupina N:
1. Jandík – Chrástecký Mitsubishi Lancer 130
2. Arazim – Gál Mitsubishi Lancer 115
3. Tošovský – Krečman Mitsubishi Lancer 60
4. Klokočka – Schovánek Mitsubishi Lancer 46
5. Tuček – Pritzl Mitsubishi Lancer 44
Formule 2:
1. Peták – Benešová Peugeot 106 105
2. Štolfa – Singer Peugeot 306 100
3. Knajzl – Černohorský Škoda Octavia 60
4. Zedník – Pražák Ford Escort Maxi 60
5. Kopecký – Vodehnal Škoda Octavia 46

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...