Didier Auriol opět vítězí

V mistrovství světa rallye je hvězdou, doma ve Francii žije s rodinou a dvěma dětmi v ústraní, a ve volném čase sbírá veterány nebo hraje golf.

Didier Auriol opět vítězí

„Jsem šťastný, neboť žiji jako ve snu. Můžu dělat to, co mi přináší radost a nemám finanční problémy“, říká Didier Auriol (42), jeden z nejlepších světových rallye jezdců. Než se stal profesionálem a začal sbírat úspěchy, tak vedl normální život a jezdil se sanitkou. „Za volantem sanitky jsem strávil takřka tři roky. Tehdy jsem měl pouze pár bot a žádné peníze. Vše jsem nastrkal do sportu“. Když před sedmnácti lety poznal manželku Sylvii, byl ještě soukromníkem, který dal o sobě vědět poprvé na Korsice v roce 1988. Tehdy s Fordem Sierra Cosworth hodil svojí vizitku do mistrovství světa. Zvítězil a pro další čtyři roky získal smlouvu továrního jezdce Lancie. S ní vyhrál deset soutěží a v celkovém hodnocení MS skončil druhý a dvakrát třetí. V té době získal pověst muže rekordů. V roce 1992 vyhrál totiž šest světových rallye (Rallye Monte Carlo, Korsika, Akropolis, Argentina, 1000 jezer, Austrálie), z nichž pět v řadě za sebou. A to se zatím nikomu nepodařilo.

Didier Auriol opět vítězí

V letech 1993 až 99 měl smlouvu s Toyotou, s níž si připsal na konto nejen dalších osm prvních míst, ale především titul mistra světa (1994). U Toyoty také zažil v roce 1995 největší zklamání, když se stal obětí technického podvodu a přišel o všechny body. Toyota byla pro následující sezónu z MS vyloučena a Auriol byl najednou bez práce, všechny kokpity byly už obsazené. Začátkem roku 2000 se upsal Seatu, ale dřív než udělal z Cordoby konkurenceschopný vůz, rozloučil se Seat se světovým šampionátem a Auriol byl opět „na dlažbě“. Smlouvu mu naštěstí nabídl Peugeot. S ním však v Monte Carlu havaroval, ve Švédsku a Portugalsku odpadl a teprve až ve Španělsku vyhrál – poprvé od roku 1998 (Čína). Vítězství jej samotného překvapilo, neboť že porazí Panizziho ani ve snu netušil – „Gilles je na asfaltu nejrychlejší muž světa“.

Didier Auriol opět vítězí

A jak žije Didier Auril ve svém soukromém životě? „Moje žena prožila se mnou celou kariéru. Proto taky ví, že mě ve Francii každý zná“. Zvláště při cestách a při nákupech je často obklopován fanoušky prosící o autogram: „Většinou nejsou dotěrní a nikterak mi nevadí, když mě poznají. Většinu roku taky strávím na cestách, takže doma prakticky nejsem. Ale našli jsme cestu, aby děti netrpěly. Myslím, že je lepší být 3 až 4 dny doma s dětmi, než chodit každý večer domů a nemít čas na rodinu“. Příliš času nemá ani na hobby, ale jeden z koníčků přímo souvisí s jeho kariérou. Několik let sbírá soutěžní auta, v garáži má osm modelů s nimiž kdysi závodil. A jako hodně francouzských kolegů hraje golf – „bohužel jsem tento sport objevil až dost pozdě“.

Dnes má Didier Auriol na svém kontě 126 startů v mistrovství světa, víc jich mají jen Juha Kankkunen (152) a Carlos Sainz (141). Pokud jde o počet vítězství, tak tady je v historické tabulce čtvrtý s dvaceti zlatými věnci. Zatím je jediným Francouzem, který získal titul mistra světa v rallye.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...