Už páteční testovací jízdy a volný trénink na Nürburgringu naznačily ohromný vývojový skok kupředu vozů Audi soukromého týmu Abt Sportsline. Zatímco ještě vloni dojížděly v závěru startovního pole, tak v úvodním letošním podniku skončil Aiello sedmý a teď se postaral o senzaci a nebyla jediná. Vyhrál totiž jak kvalifikační trénink, před týmovým kolegou, teprve devatenáctiletým Martinem Tomczykem (Abt byl 6. a Ekström 8.) a ve stejném pořadí dojeli také ve sprintu. V hlavním závodě pak Aiello odolal všem útokům Bernda Schneidera s Mercedesem a zaslouženě vyhrál.
Opět se nedařilo Oplům, z nichž nejlepší Olivier skončil v kvalifikaci až desátý a britský šampión Menu vyjel mimo trať už v zahřívacím kole sprintu, v němž se hned po startu dostaly do čela tři Audi v pořadí Aiello, Tomczyk a Ekström. V první zatáčce se dostali do kontaktu Schneider, Fässler a Abt, kteří se také dostali mimo trať a kromě posledně jmenovaného pokračovali v závodě. Deštěm zkrápěnou trať postupně opustily vozy Opel řízené Winkelhockem, Bartelsem, Menu a Reuterem, který po jezdecké chybě vyletěl v rychlosti 200 km/h do svodidel. Mezitím švédský junior Ekström nevydržel nápor devíti Mercedesů a postupně se propadl až na desátou příčku. Za Aiellem a Tomcykem dojeli do cíle Dumbreck a Jäger, když nejlepší Opel (Olivier) skončil až čtrnáctý.
Po startu hlavního závodu šel do čela opět Aiello sledován Tomczykem, který však v první zatáčce chyboval a nechal se předjet Jägerem s Mercedesem. Za nimi si to rozdávali Schneider, Fässler, Lamy, Alzen, Dumbreck a Turner. Už po osmi kolech se vedoucí Aiello rozhodl pro povinnou výměnu pneumatik (9,4 s) a vedení se ujal Jäger před Tomczykem, který s loňskou verzí Audi odolával útokům Schneidera s Mercedesem v provedení 2001. Thomas Jäger se zdržel v boxech 10,3 s, Schneiderovi vyměnili kola o tři sekundy rychleji, čímž se dostal těsně za Aiella, kterého navíc zdržoval o kolo zpět jedoucí Bartels (Opel) a nenechal jej předjet. Ač se Schneider snažil ze všech sil, Aiella už nepředjel, navíc se dopustil malé chyby a bylo rozhodnuto. V závěru ještě Tomczyk, jedoucí svůj teprve druhý závod DTM, zajel nejrychlejší kolo a v posledním okruhu ulomil ještě Alzen kolo. Druhá jízda na rozdíl od chaotického sprintu probíhala vcelku v poklidu, prakticky bez dramatických okamžiků. Vynikající výkon posunul Francouze Aiella na druhou příčku průběžné klasifikace za Bernda Schneidera s Mercedesem. Opel si po debaklu na Hockenheimu, připsal na své konto první bodík za desátou příčku Scheidera, když jeho kolegové Olivier, Winkelhock, Bartels a Haupt obsadili místa v druhé desítce. Příští závod se jede 20. května v Oscherslebenu.
Výsledky:
SPRINT | ZÁVOD | ||
1. Aiello | Audi | 1. Aiello | Audi |
2. Tomczyk | Audi | 2. Schneider | Mercedes Benz |
3. Dumbreck | Mercedes Benz | 3. Jäger | Mercedes Benz |
4. Jäger | Mercedes Benz | 4. Tomczyk | Audi |
5. Lamy | Mercedes Benz | 5. Fässler | Mercedes Benz |
6. Schneider | Mercedes Benz | 6. Lamy | Mercedes Benz |
7. Alzen | Mercedes Benz | 7. Huisman | Mercedes Benz |
8. Fässler | Mercedes Benz | 8. Dumbreck | Mercedes Benz |
9. Turner | Mercedes Benz | 9. Ekström | Audi |
10. Ekström | Audi | 10. Scheider | Opel |
Průběžné pořadí:
1. Schneider Bernd | 38 |
2. Aiello Laurent | 27 |
3. Fässler Marcel | 23 |
4. Jäger Thomas | 21 |
5. Dumbreck Peter | 18 |
6. Tomczyk Martin | 12 |
7. Lamy Pedro | 12 |
8. Alzen Uwe | 10 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas