Škodovky v Argentině

Argentinské rallye (od 3. do 6. května) se tým Škoda Motorsport zúčastnil už třikrát, letos však poprvé s Octaviemi WRC.

Vždy byla Rallye Argentina nejen prověrkou techniky a řidičského umění, ale i organizačních schopností. V této jihoamerické zemi se totiž náš tovární tým nemůže opírat o vlastní importérskou základnu, a tak tam má pouze dvě možnosti: část věcí si poslat z Evropy lodí a zbytek na místě vypůjčit.


Letošní rok je však jiný. Poprvé se do Argentiny posílají i tréninková auta: „Dříve jsme si je půjčovali, ale nebylo to výhodné,“ vysvětluje vedoucí týmu Pavel Janeba: „Jednak jsme nikdy neměli k dispozici škodovky, a za druhé – jejich oprava vycházela před vrácením dráž než přeprava vlastních vozů.“


Už v březnu vypluly z Hamburgu do Argentiny tři kontejnery s tréninkovými auty a náhradními díly. Ve třetím je dílna, která se v Buenos Aires přeložila z lodi na speciální nákladní vůz a poslouží mechanikům jako pojízdný servis. Do Buenos Aires dorazily 23. dubna. „Potíže jsme v Argentině nikdy neměly, ale v souvislosti s kulhavkou a slintavkou, která se v této zemi objevila, na ně musíme být připraveni,“ tvrdí Pavel Janeba. Tým přicestoval pak koncem dubna. Armin Schwarz a Bruno Thiry měli v Buenos Aires k dispozici dva dny na aklimatizaci a teprve potom se vydali na severozápad do Cordoby, střediska rallye“.


Letadlem cestovaly i některé dražší komponenty obou továrních vozů Škoda Octavia WRC. „Převodovky, diferenciály a turbodmychadla nemůžeme několik týdnů před soutěží zabalit do krabic a poslat po moři. Doprovodné vozy si vypůjčíme až na místě. V uplynulých letech jsme moc velký výběr neměli, letos už je situace mnohem lepší.“


„Je to fantastická soutěž“, říká osmatřicetiletý Bruno Thiry. „Argentina je krásná země a místní fanoušci v sobě mají typický latinskoamerický temperament, což dohromady vytváří skvělou atmosféru. Bude to samozřejmě těžká zkouška pro celý tým, ale Octavia WRC již mnohokrát prokázala, že je velmi odolná a spolehlivá. Tato soutěž prověří nejen rychlost, ale i výdrž techniky, a já doufám, že dokážeme překvapit“.


Tovární Octavie WRC, připravené pro Portugalsko byly z Mladé Boleslavy odvezeny do Ruzyně, kde se přeložily na speciální letadlovou paletu, kterou převezl kamion na letiště do Frankfurtu na Mohanem. Do Argentiny letěly Boeingem 747, neboť jinam by se nevešly. Po skončení rallye se kontejnery do Evropy nevrátí. Jejich další zastávkou bude keňský přístav Mombasa, kde se v druhé polovině července totiž pojede další ročník slavné Safari Rallye.


Vedle Škody Motorsport se na start postaví všechny ostatní tovární týmy, tzn. Peugeot (Grönholm, Auriol, Rovanpera), Ford (Sainz, McRae), Subaru (Burns, Solberg, Arai), Mitsubishi (Mäkinen, Loix), Hyundai (Eriksson, A. McRae). Rallye Argentina, pátý podnik světového šampionátu, startuje ve čtvrtek večer dvěma diváckými prology, ostrý start je naplánován na pátek ráno a na posádky čeká šest zkoušek. V následujících dvou etapách absolvují posádky ještě dalších třináct zkoušek. Po jejich projetí budou mít na kontě 1345 km tratě s 389 km šotolinových zkoušek.


V posledních pěti letech třikrát zvítězil Tommi Mäkinen, jednou pak Kankkunen a Burns.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...