Opel Astra Coupé, jak už název napovídá, vychází z řady Astra a tak trochu nahrazuje populární Calibru. Jiné klasické kupé, když pomineme Tigru, dnes ve výrobním programu nenajdeme.
Od sesterských modelů se Astra Coupé liší designem karosérie s výrazně sešikmeným čelním sklem a splývavou zádí s odtrhovou hranou. Z bočního pohledu pak zaujmou černé B-sloupky a bezrámová konstrukce dveřních oken. Ty při otevírání popojedou o 15 mm dolů, aby při dovření vyjela zpět a zapadla do těsnění, čímž se podstatně snižuje aerodynamický hluk. Jen pro představu, kupé svojí výškou 1390 mm je o 34 mm nižší než hatchback, zatímco do délky povyrostlo o 15 mm na 4267 mm.
Ačkoliv je kupé koncipováno jako 2+2místné, tak o zadních sedadlech nemůžeme v žádném případě říct, že by byla nouzová. Díky dlouhému rozvoru (2610 mm) poskytují opravdu nebývalý prostor. Také nastupování dozadu je vzhledem k opravdu širokým dveřím, které se otevírají pod velkým úhlem, pohodlné i pro vyšší postavy. Pouze řidič a spolujezdec si musí zvyknout na neustálé seřizování svých sedadel, neboť bohužel chybí paměť základního seřízení. Tvar velice pohodlných sedadel s vynikajícím držením těla ve všech směrech si zaslouží jedničku s hvězdičkou. Necítili jsme v nich žádnou únavu ani po několikahodinové jízdě. Poněkud nezvykle může působit umístění opěrek hlavy, které jsou spíš níže a více vzadu, než jsme zvyklí v běžných vozidlech. Jedná se totiž o aktivní opěrky snižující míru poranění krční páteře.
Stejně tak, jak je prostorný interiér, to samé můžeme prohlásit o zavazadlovém prostoru, jehož objem dosahuje nadprůměrné hodnoty 460 litrů. Navíc je dobře přístupný a díky děleným zadním opěradlům také variabilní, nechybí ani otvor pro uložení dlouhých předmětů.
Přehledná přístrojová deska je převzata z klasické Astry, sportovního ducha dodává pouze stříbrná středová konzola. Tak jak je u Oplů zvykem, všechny ovladače a přístroje jsou snadno dosažitelné, přehledné a čitelné. Za příplatek si lze objednat palubní počítač, řazení je přesné a snadné. Testovaný vůz poháněl nový lehký zážehový čtyřválec 2.2 16V Ecotec, jehož předností je pouze 138kg hmotnost. Ta však neznamená nižší výkony, ale přispívá k lepším jízdním vlastnostem. Výkon 108 kW (147 k) při 5800 otáčkách za minutu stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,5 s, přičemž největší rychlost činí 220 km/h.
Hodnota točivého momentu 203 N.m při 4000 ot./min zaručuje skvělou akceleraci v širokém rozsahu otáček. Blok i hlava válců jsou z lehkých slitin. Zvláštností je pouze 12,5 mm široký řetěz pro pohon dvojice protiběžných vyvažovacích hřídelů, což se nejvíce projeví na kultivovaném běhu motoru. Motor 2.2 16V Ecotec splňuje již dnes emisní normy Euro 4 platné až v roce 2005.
Při ekonomické jízdě jsme na sto kilometrů dosáhli průměrné spotřeby až neuvěřitelných 7,8 litru, při sportovní jízdě se musí počítat se zvýšením zhruba o jeden litr. Při opravdu rychlé jízdě po německých dálnicích se však vejdete pod deset litrů. A to už mluví samo za sebe. Kromě čtyřválce 2.2 16V se Opel Astra Coupé dodává ještě s motorem 1.8 (85 kW/115 k) nebo přeplňovaným dvoulitrem 2.0 Turbo (140 kW/190 k).
Opel Astra Coupé 2.2 přijde v základní výbavě (tzn. včetně airbagů, ABS, klimatizace) na 724 900 Kč, testovací verze v metalíze a palubním počítačem byla o 25 tisíc korun dražší.
Líbivé kupé se značnou užitnou hodnotou se nám sice nezdá jako vyložené sportovní oproti už zmíněné Calibře, ale jde spíš o komfortní kupé se sportovním charakterem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas